Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speklaag-gebouwen vind je in heel Nederland en België, hoewel ze meer voorkomen in zuidelijk Nederland en België, dan in noordelijk Nederland. In zuidelijk Nederland wordt voor de speklaag meestal mergel/kalkzandsteen gebruikt. In België gebruiken ze voor de speklaag meestal natuursteen. En laat dat nou net het geval zijn met het gebouw op de foto. De vlag op de achtergrond (geel/rood) verraadt dan dat het in Wallonië moet zijn.

Beeld en bouwjaar hebben nog niet veel opgeleverd.
 
Ik zat me wezenloos te zoeken op "Tijl Uilenspiegel" omdat ik dacht dat hij dit was, maar dat zoeken bleef zonder resultaat. Het jaartal op de gevel gaf uiteindelijk wel resultaat.

Kijk maar.
 
Laatst bewerkt:
Waar o waar heb ik tijdens onze laatste vakantie dit gat in de berg gefotografeerd?

wlp060.jpg
 
Ik had geëdit, nadat je had gepost. Hints staan in de tekst bij de foto.

Is trouwens geen SV van.
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij mijn zoektocht naar de oplossing al een Amerikaanse blog gevonden, waarin geschreven stond dat het vrijheidsbeeld er rechtop in zou kunnen staan.
 
Yep.

De hints: "gat in de berg" vertaald in het Engels is "hole in the mountain". Er was al bekend gemaakt dat ik in Slovenië ben geweest. Google afbeeldingen naar "hole in the mountain" en Slovenia gaf een afbeelding in Panoramio.

Of gewoon op de makkelijke manier: de foto uploaden bij het zoeken in Google afbeeldingen......
 
Ha! Kijk hier nooit, maar zie die foto en denk: Hee, daar ben ik ook geweest deze zomer...!

Vanaf het mooie meertje met het beeld van de bok (?) te zien..

Gat%20in%20de%20berg.jpg
 
Steenbok. Met "statue capricorn" is die snel genoeg te vinden. Staat in Kranjska Gora, Slovenië. Toch eens een keer gat en bokje gaan bekijken :)
 
@Capo

Dat is de "luie" manier. ;)


@Dunky

Dat meertje zijn we in de stromende regen (van aangenaam warm en droog naar zeiknat tot op de onderbroek in minder dan 8 minuten) langsgereden, dus niet echt zin gehad daar ook een plaatje van te schieten.


@Dutch

Vooral doen! Algemeen bekend is dat Duitsers gastvrij zijn. Oostenrijkers zijn nog gastvrijer en wonen in een mooiere omgeving. Dit deel van Slovenië is de overtreffende trap in dit rijtje. Verblijfsadvies: Hotel Miklic - Kranjska Gora - Slovenia – Hotel Miklic – Kranjska Gora – Slovenia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan