Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
27jo.jpg
 
Ik gok in Roemenie, ergens tussen Sighetu Marmației en Vatra Dornei.

Nope, de foto is uit 2012, niet uit 2013. Ga nog even verder zoeken...

:)
 
Laatst bewerkt:
Dichterbij dan dit kom ik niet: Hans89 in "Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 6"

Ergens in de Ardennen, Luxemburg of de Vogezen!

:)
Uit jouw link (dank je wel daarvoor):
Foto 1 geeft weinig prijs. Op de foto's 2 en 3 wordt zonder bagage gereden, dus is het waarschijnlijk een trip vanaf de camping, naar dezelfde camping. Een rondrit, als het ware. (Op foto 2 is de tanktas kleiner dan op foto 3. Twee rondritten misschien?)
Foto 4 is La-Roche-en-Ardenne. Foto 5 is Vianden. Foto 6 kan ik niet zien, 7 is ineens op de Grand-Ballon d'Elsace en foto 8 is bij Belfort. Er van uitgaand dat de foto's in volgorde geplaatst zijn, moet het ergens vóór La-Roche zijn.
 
Laatst bewerkt:
Uit jouw link (dank je wel daarvoor):
Foto 1 geeft weinig prijs. Op de foto's 2 en 3 wordt zonder bagage gereden, dus is het waarschijnlijk een trip vanaf de camping, naar dezelfde camping. Een rondrit, als het ware. (Op foto 2 is de tanktas kleiner dan op foto 3. Twee rondritten misschien?)
Foto 4 is La-Roche-en-Ardenne. Foto 5 is Vianden. Foto 6 kan ik niet zien, 7 is ineens op de Grand-Ballon d'Elsace en foto 8 is bij Belfort. Er van uitgaand dat de foto's in volgorde geplaatst zijn, moet het ergens vóór La-Roche zijn.
De foto's staan in een willekeurige volgorde :P
Foto 2 en 3 zijn afzonderlijke ritten geweest.
1 - camping Kautenbach
2 - Foto met op de achtergrond Ballon d'Alsace
3 - Route des Crêtes
 
Laatst bewerkt:
Niet vlaamse kust zei je. Frankrijk dus.

Niet "tussen", dan ofwel OP de grens (niet dat ik heb gevonden), of IN Boulogne (ook nog niets gevonden).
Mischien net iets voorbij Boulogne dan?

Achter dat gele gebouw, bovenop die (duin?) top staat nog iets te blinken, een paaltje? ... hmz
Nog es over nadenken ...
 
Niet vlaamse kust zei je. Frankrijk dus.

Niet "tussen", dan ofwel OP de grens (niet dat ik heb gevonden), of IN Boulogne (ook nog niets gevonden).
Mischien net iets voorbij Boulogne dan?

Achter dat gele gebouw, bovenop die (duin?) top staat nog iets te blinken, een paaltje? ... hmz
Nog es over nadenken ...
Ik dacht daar een toeristische-betaal-verrekijker in te herkennen.

Ik ben gestopt met zoeken.
 
Kga ook maar een extra tip afwachten.
De (online) stafkaarten van FR afspeuren naar een vet kruis langs de weg tussen Zuydcote en Crotoy leverde heel veel kruisen kappelletjes en kerkjes op, maar niet de juiste :(

Es zien of Boulogne en het stukje net ten zuiden ervan wat oplevert.
 
Laatst bewerkt:
...
De (online) stafkaarten van FR
....
Waar vind je die?

Van NL bestaat een leuke site. Daar kun je kaarten terugkijken tot (bijna) het moment dat kaarten net uit waren. Zo zie je normaal de hedendaagse kaarten, maar je kunt ook de stafkaarten tot ergens in de jaren '50 terug kijken, luchtfoto's uit 1943 zien, op sommige locaties Napoleontische kaarten vinden en nog veel meer:

www.watwaswaar.nl
 
Waar vind je die?

Merci voor deze van NL, was ik al lang naar op zoek.

Frankrijk:
Géoportail
beetje geduld tot de globale sattelietfoto is ingeladen, en dan linksboven op het stafkaarticoontje klikken, daarna inzoooooooomen.
Soms verslikt de site zich wel eens ...maar eens de stafkaart full screen: dikke fun !
En als je es 5 minuten tijd hebt, experimenteren met de mogelijkheden van die site ... :9

Belgie:
TopoMapViewer

Belgie in 1700:
Royal Library of Belgium | Taalkeuze | Choix de langue | Sprachauswahl | Language Choice
Stukje kaart kiezen, en dan net boven de kaart op de blauwe stadsnaam link klikken

England+Schotland
Streetmap - Maps and directions for the whole of Great Britain
beginnen met een willekeurige plaatsnaam in het zoekveldje te typen, de rest wijst zichzelf

Luxemburg
http://map.geoportail.lu/?lang=fr

Noorwegen
Turkart på UT.no
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan