Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Homo ontmoetingsplaats onder aan de Alp d'Huez?

Niet dat ik er ooit geweest ben, maar ik kan er niks anders van maken. De zoektermen "ladder tegen een dennenboom", "geel-zwarte paal" en "grasveld nabij iets dat lijkt op een glijbaan langs een weg ergens in Europa" leverden niks wat hier op lijkt op in Google.

Ook in deze foto ga ik geen energie meer steken.
 
Mont Ventoux zat ik ook al aan te denken... maar daar heb ik nooit glijbanen etc gezien. en heb toch echt alle 3 de kanten diverse keren bereden. (of zo snel dat ik ze nooit zag)
 
Hoeft geen glijbaan te zijn, natuurlijk. Er ligt iets dat lijkt op een lap oranje plastic, dus het zou een tijdelijk bouw-iets kunnen zijn.

Als ik naar dat blokje kijk boven dat oranje iets, zou het ook een geitenhok kunnen zijn, met een stelling waar die beesten op kunnen klimmen.


Dat ik de foto bekijk, wil niet zeggen dat ik zoek naar een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Dus wel de ventoux.... maar een hoekje waar ik nooit kom... Dit is net na de bocht waar zo veel betumenreparaties zijn....
 
Yep, dat heb je ervan als je al es wat van de wereld hebt gezien, je herkent zelfs 2 ronde plekken met groene struiken en een boom waar ooit een ladder tegen stond :+
 
Ik reed altijd gewoon hard door naar de top en vond die rotonde maar irritant... En dan op de top de zoveelste foto van het bordje maken.
 
Okay een makkelijkere dan van mijn kant om mijn vorige zonder aanwijzingen goed te maken....

full
 
Helemaal goed! Meesten kennen in de Vercors de Gorges de Nan niet. Staan op de Michelinkaarten ook niet echt aangegeven als veilig ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste gorges loop je wel risico dat er wat naar beneden komt. En dat is niet fijn, als je daar rijdt met je motortje. Zo heb ik eens een filmpje gezien wat een stuk steen (niet eens zo groot) doet met een auto. Een helm helpt dan helemaal niks meer.

Buiten dat vind ik het vreemd dat het de "Gorges du Nan" genoemd wordt, terwijl het riviertje dat de kloof gemaakt heeft "Le Nant" heet. Bij de Gorges du Verdon of de Gorges du Cians (en anderen) nemen ze wel de naam van de rivier één op één over.
 
Helemaal goed! Meesten kennen in de Vercors de Gorges de Nan niet. Staan op de Michelinkaarten ook niet echt aangegeven als veilig ;)

En precies om zulke weggetjes te vinden -die we persé willen rijden net omdàt ze ietwat uitdagend zijn, FR zit er vol van- kun je niet zonder goeie kaart zoals michelin1:200.000, of zelfs de IGN stafkaarten ... wie enkel op gps rijdt komt hier nooit van zen leven.
:}

btw: hij staat ook hier
Gorges du Nan
Op die site staat wel e&a van geestige weggetjes in FR :9~
 
Laatst bewerkt:
Ach, met een goede voorbereiding/planning kom je hier ook met een GPS. Hij staat tenminste in Mapsource.

Er staan trouwens wegen in die site die helemaal niet zo "dangerous" zijn. Alp d'Huez, bijvoorbeeld. Ik zie niet wat daar "dangerous" aan is.
 
Michelin geeft de leuke weggetjes altijd aan in Rood/Wit geblokt. In hun colofon is dit "gevaarlijk tracé", en dan weet ik dat het leuk is....

Ik rijd wel puur op GPS, maar wel van te voren deze wegen goed uitzoeken voor mijn vakanties en de waypoints goed inladen.

Op die site noemen ze veel wegen tegenwoordig al snel onveilig zie ik al wel...
Er staat ook een door mij ingestuurde weg tussen (inclusief mijn fotos):
Val Thorens-Orelle Road

En dit is een gedeelte ervan wat apart beschreven werd: Col de Rosael
 
@ David

Nou zijn dat wegen die ik niet snel zou uitkiezen, maar voor een beetje ervaren rijder lijkt me dit prima te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan