Nieuwe banden nodig maar ze zijn goedkoper in Frankrijk

Bij Optitune in waddinxveen voor ~250,- (108 om 243,-)

Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page

Ik deed het eerst ook hoor, zo goedkoop mogelijk via internet. Nu kost het me 15,- meer en moet even 30min rijden en ben er klaar mee. Geen geleur/geklooi met montage, wiel eruit los afleveren 5min wachten en weer naar huis.

Anders moet je zelf weer thuis zijn, of ze op een depot ophalen, dan een lokale banden/garage toko vinden die bereid is ze erop te leggen voor ~20,-. OK jij doet het zelf maar dan nog, voor 15,- al had ik de spullen ga ik niet lopen etteren. :)


Bij banden-pneus-online.nl kun je zelf aangeven bij welke bandenboer je het spul laat monteren. Ze bezorgen het ook bij die bandenboer.
 
AFS Motorparts

In Frankrijk vaak juist een stuk duurder dus niet bepaald de moeite van het extra werk.
Gewoon regelen voor je weggaat.
Denk aan de extra kilometers die je maakt om bij een franse bandenboer te komen die net die paar euro goedkoper is.
 
Als je net zoals ik enkele jaren geleden 6 achterbanden, en 3 voorbanden in een jaar verslijt door veel ww km's, en het scheelt 10,50 euro per band, bespaar je aan het eind van het jaar 94,50 euro. In 5 jaar scheelt je dat 472,50 euro. Boek je tegenwoordig een leuke vakantie naar Turkije voor.
in vijftig jaar heb je 4725,00 euro voordeel *O*
 
Ik heb nog een setje power pilots 3 liggen die er nog geen 100km onder hebben gezeten. Maar is een achterband 190/50 met wel een voorband 120/70. Mag weg voor 175.
 
Alla prijzen binnen zit een hoop verschil nog tussen.

Fazer 600 2006.

Michelin pilot road 3 in de maat 180-55-17 en de 120-70-17

In Bleiswijk kom ik uit op 295,00 de set. Ex mont

In Rijen Brabant 289,00 ex mont 314 incl mont losse wielen

Bandenmarkt is 267,60 Inc verzenden ex mont

Frankrijk 251,40 ex mont

J&B motoren 270incl montage losse wielen

Optitune 233,65 ex mont 263,65 incl mont

Hans van wijk 290,00 ex mont 350,00 incl mont

Goedhart 388,00 ex mont 443,00 incl mont

Ron van de plaats 369,05 ex mont 389,05 incl mont losse wielen

Motoport Breda 358,00 ex mont 419,88 incl montage losse wielen 444,88 met motor.


Optitune is het goedkoopste tot nu toe. Maar is bellen als hij terug is an vakantie.
 
Zelf goede ervaringen met JB Motoren, scherpe prijzen en goede service door een
echte motorliefhebber.

Heb je ook rekening gehouden met de verwijderingsbijdragen van Optitune want anders is JB motoren ook nog eens net zo voordelig!
 
Ik deed voorheen ook bij die Duitsert bestellen. Inderdaad dan wiel eruit, naar de montageboer half uur verderop met een goor wiel in je kofferbak, wachten, weer half uur terug bla bla.
Laatste keer naar zo'n knakker in Tilburg gegaan. Was goedkoper of net zo duur als die Duitsert, monteren deed ie ook nog, koffie was goed en ik had een leuk ritje binnendoor vantevoren.
Ben alleen zijn naam kwijt.... :+ Wel een beetje een vaag type, zit een beetje in een vaag buurtje langs dat kanaal maar verder een aardige knakker :P
 
Ik deed voorheen ook bij die Duitsert bestellen. Inderdaad dan wiel eruit, naar de montageboer half uur verderop met een goor wiel in je kofferbak, wachten, weer half uur terug bla bla.

Tja, das wel iets om rekening mee te houden. Ik had in een straal van twee km 5 bedrijven waar ik het spul kon laten bezorgen/monteren. Das dan weer een gelukje.
 
Ik deed voorheen ook bij die Duitsert bestellen. Inderdaad dan wiel eruit, naar de montageboer half uur verderop met een goor wiel in je kofferbak, wachten, weer half uur terug bla bla.
Laatste keer naar zo'n knakker in Tilburg gegaan. Was goedkoper of net zo duur als die Duitsert, monteren deed ie ook nog, koffie was goed en ik had een leuk ritje binnendoor vantevoren.
Ben alleen zijn naam kwijt.... :+ Wel een beetje een vaag type, zit een beetje in een vaag buurtje langs dat kanaal maar verder een aardige knakker :P
Is dat die gast die hele dagen op zo'n forum hangt? Dat die nog tijd heeft om bandjes te doen joh.
 
Hier bij de bekende motorzaak betaal je ook 390 euro voor een set incl montage. Op internet de zelfde banden voor 260 incl verzenden. 30 euro voor en achter omleggen er bij. Tel uit je winst. En ja, nieuwe banden
 
Ik deed voorheen ook bij die Duitsert bestellen. Inderdaad dan wiel eruit, naar de montageboer half uur verderop met een goor wiel in je kofferbak, wachten, weer half uur terug bla bla.
Laatste keer naar zo'n knakker in Tilburg gegaan. Was goedkoper of net zo duur als die Duitsert, monteren deed ie ook nog, koffie was goed en ik had een leuk ritje binnendoor vantevoren.
Ben alleen zijn naam kwijt.... :+ Wel een beetje een vaag type, zit een beetje in een vaag buurtje langs dat kanaal maar verder een aardige knakker :P
Die schele bedoel je? Monteert ie ze niet verkeerd om?
;)
 
Laatst bewerkt:
Zeeland Banden .nl...

set 199 euro incl verzenden.. ik zeg het maar daar haal ik altijd mijn banden vandaan ''

michelins of bridgestones het maakt niet uit succes ermee..

ps bij meerdere afname ook goedkoper dussssss..[wel naar vragen] verzamel je maatjes en haal ze in een keer ;)


leer ook ze zelf te monteren dan scheelt het meer,,maar vergeet niet Kunstof lepels te kopen ,,,neem de tijd ervoor en forceer niks echt waar iedreen kan dit.. en wat betrefd balanceren das zogoed als niet nodig meer want de banden van heden zijn van goede kwaliteit dus gebalanceerde banden in het rond[nietzoals vroeger dat er hier en daar meer dikte in zaten ] en de velgen idem...];)
 
Laatst bewerkt:
Pff de tijd die je al kwijt bent aan het zoeken naar de laagste prijs had je beter kunnen gaan werken, kan je nu 3 sets kopen. :P
 
Zeeland Banden .nl...

set 199 euro incl verzenden.. ik zeg het maar daar haal ik altijd mijn banden vandaan ''

michelins of bridgestones het maakt niet uit succes ermee..

ps bij meerdere afname ook goedkoper dussssss..[wel naar vragen] verzamel je maatjes en haal ze in een keer ;)


leer ook ze zelf te monteren dan scheelt het meer,,maar vergeet niet Kunstof lepels te kopen ,,,neem de tijd ervoor en forceer niks echt waar iedreen kan dit.. en wat betrefd balanceren das zogoed als niet nodig meer want de banden van heden zijn van goede kwaliteit dus gebalanceerde banden in het rond[nietzoals vroeger dat er hier en daar meer dikte in zaten ] en de velgen idem...];)


Hoi als ik kijk kom ik daar ook op 249,99 pilot road 3

Ga wel naar optitune is bij mij 15min van Daan.
 
Zeeland Banden .nl...

set 199 euro incl verzenden.. ik zeg het maar daar haal ik altijd mijn banden vandaan ''

michelins of bridgestones het maakt niet uit succes ermee..

ps bij meerdere afname ook goedkoper dussssss..[wel naar vragen] verzamel je maatjes en haal ze in een keer ;)


leer ook ze zelf te monteren dan scheelt het meer,,maar vergeet niet Kunstof lepels te kopen ,,,neem de tijd ervoor en forceer niks echt waar iedreen kan dit.. en wat betrefd balanceren das zogoed als niet nodig meer want de banden van heden zijn van goede kwaliteit dus gebalanceerde banden in het rond[nietzoals vroeger dat er hier en daar meer dikte in zaten ] en de velgen idem...];)

Hmja, dat "balanceren" is een grote samenzwering, nergens voor nodig :?
 
Zeeland Banden .nl...

set 199 euro incl verzenden.. ik zeg het maar daar haal ik altijd mijn banden vandaan ''

michelins of bridgestones het maakt niet uit succes ermee..

ps bij meerdere afname ook goedkoper dussssss..[wel naar vragen] verzamel je maatjes en haal ze in een keer ;)


leer ook ze zelf te monteren dan scheelt het meer,,maar vergeet niet Kunstof lepels te kopen ,,,neem de tijd ervoor en forceer niks echt waar iedreen kan dit.. en wat betrefd balanceren das zogoed als niet nodig meer want de banden van heden zijn van goede kwaliteit dus gebalanceerde banden in het rond[nietzoals vroeger dat er hier en daar meer dikte in zaten ] en de velgen idem...];)


Blijkbaar heb jij nul,niks ervaring met banden monteren blijkt uit het bovenstaande.
Waar haal je deze onzin vandaan man? In iedere band/velg combinatie zit onbalans. Soms wel meer dan 50Gram!
Alle motorbanden die ik gemonteerd en gebalanceerd heb, en dat zijn er zat, waren er misschien 2 zonder onbalans. Da's dus uniek. En jij komt effe vertellen; 'Aaah, balanceren; ONZIN!'

Tuurlijk jongen :')
Gelukkig zou je wel kunstof bandenlepels gebruiken.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Balanceren is een complot, bedacht door een lood- fabrikant die bijna failliet was.
Zo denk ik ook dat de verkeersdrempel een uitvinding is van de firma Koni.
 
Terug
Bovenaan Onderaan