Honda SH150i deel2

:] zo eindelijk na 17 mnd kan ik weer op mijn scooter naar het werk :]
morgen de 1e dag O-) met nieuwe achterband.
 
Na 17 maanden?

Ja 17mnd.
in de winter rij ik niet ( vanaf november 2014 stil gezet ) In april 2015 naar de huisarts geweest en daarna ziekenhuis en daar bleek dat ik STAAR op beide ogen had ( dan is het net of je de hele dag in de mist zit !!! en dat wordt alleen maar erger) in juli 2015 geopereerd aan beide ogen.
Controle in Augustus 2015 gehad en alles was goed. Toch maar niet meer gaan rijden vanaf september omdat ik vanaf November niet meer op de scooter ga en er een nieuwe achterband op moest en ik deze zo "vers" mogelijk wilde hebben en de winter weer voorbij is kunnen we vanaf vandaag weer op de scooter naar het werk. :]
 
Vanmiddag even een afspraak gemaakt met een motorzaak hier in de buurt. Heb een lekke achterband. Ik heb gevraagd naar de Feelfree Wintec, maar daar wilde hij 135 euro voor hebben. Neem aan inclusief montage. Schrok er nogal van. Nu gaat er een Michelin Citygrip omheen, die een stukkie goedkoper is (zei hij) en die hij morgen toch geleverd krijgt. Ben benieuwd wat dat geintje gaat kosten. Wat betalen jullie voor een Citygrip inclusief d'r omleggen?
 
Heb trouwens ook een Suzuki Sixteen (boodschappen-scooter voor Groningen), met ook een lekke achterband!! Grrr. Daar gaat de 23ste een nieuwe achterband omheen, een Feelfree (geen Wintec). Doen ze bij Motorport in Leek. Daar moet ik toch zijn want die reviseren de brandstofpomp meteen onder garantie terugroepactie. Ben ook wel benieuwd wat die vragen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb voor die wintec gekeken maar was idd duur, heidenau k66 heb ik genomen en gaat binnenkort gewisseld worden, of iemand moet nog gehoord hebben dat het gaat sneeuwen ? ;)
 
Voor de SH300 kost de wintec achter €100,50 , dat is incl wisselen band, uitbalanceren en ventiel. (Losse band achter is €78,- ,voor €43,-). Voor kleinere maten zal de band nog goedkoper worden. De Michelin citygrip doet het overgens ook goed, achter kost €47,- incl. Verzending bij Oponeo.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even een afspraak gemaakt met een motorzaak hier in de buurt. Heb een lekke achterband. Ik heb gevraagd naar de Feelfree Wintec, maar daar wilde hij 135 euro voor hebben. Neem aan inclusief montage. Schrok er nogal van. Nu gaat er een Michelin Citygrip omheen, die een stukkie goedkoper is (zei hij) en die hij morgen toch geleverd krijgt. Ben benieuwd wat dat geintje gaat kosten. Wat betalen jullie voor een Citygrip inclusief d'r omleggen?


ik heb € 119 betaald inclu er op leggen
 
Ik heb bijna twee jaar geleden twee banden gekocht City Grip. Dat kostte bij elkaar ongeveer 90 Euro. Erom leggen en balanceren kostte mij 15 Euro per band (laten doen bij een scooter zaak, dat scheelt behoorlijk in prijs). Ik zou best bij een motorzaak de banden willen laten wisselen maar mijn ervaring is dat de prijzen daar een stuk hoger liggen dan bij de (brom)scooterzaken.
 
Ik was vandaag € 85 kwijt. Die tip van de scooterzaak moet ik onthouden voor de volgende keer. Ik weet ook niet of die band gebalanceerd is. Toen ik aan kwam waren ze nog bezig 'm er op te leggen (net voor sluitingstijd). Op m'n "oude" band, die vervangen is, zat nog een krijtstreep. Op de nieuwe is niets te zien. Hoe kan ik zien of merken dat die achterband gebalanceerd is?
 
Laatst bewerkt:
HELLLPPP!!!

Ik heb volgens mij een groot probleem. Wilde net de olie verversen, draait die schroef compleet kapot en zit het schroefdraad nog in de scooter. Ik zal even kijken of ik zo wat foto's kan laten zien. Hoe krijg ik nu in godsnaam die schroefdraad er uit?! *snotter*
 
Klein gaatje in het midden van het plastic boren en flinke parker er stevig indraaien, desnoods beetje WD40 er eerst op.
 
Laatst bewerkt:
M'n schroef zonder schroefdraad -->

full


Ah, daar is m'n schroefdraad ergens -->

full
 
Laatst bewerkt:
Niet hoopgevend dat je niet met een andere oplossing komt WebEngine :(

Ben me momenteel helemaal suf aan het zoeken waar ik zo'n carterplug (?) in Nederland kan bestellen.
 
Super WebEngine, dankjewel voor je tijd en moeite!! Een plug, filter, o-ring en veer zijn besteld. Nu nog een manier zien te vinden om dat schroefdraad er uit te krijgen.
 
Bij die onderste foto kan ik me nog wel een voorstelling maken, maar die bovenste lijkt wel het boze oog :+

Je zou eigenlijk een mini beitel moeten hebben of iets wat daar op lijkt.
Dan met een hamer schuin in de rand tikken en schuin houden en klappies met
de hamer geven, dat komt hij denk ik wel los.
Het vervelendste van het klusje is denk ik dat je goed onder de brommer moet gaan liggen,
omdat uit te voeren dus misschien eerst even een blok onder de middenbok en de boel iets ophogen.

Misschien van te voren ook wat WD40 er op spuiten.
 
Dat is niet zo mooi Piet, rustig aan..
Ik zou idd met een pendriijver proberen het dopdeel wat er nog in zit eruit te tikken (tegen de klok in) zou goed kunnen lukken.
Of twee gaatje tegenover elkaar boren in het deel van de dop wat er nog in zit, en er dan een zegerring tang opzetten
Dan hoef je alleen een nieuwe dop van €7,50 te bestellen.

Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Dank dank dank voor de suggesties!! Dat is nog behoorlijk hoopgevend! Ik ga morgen eerst maar even langs de lokale motorboer om te vragen of hij er iets mee kan. Ik heb wel weer genoeg gesleuteld voorlopig :D
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand uit zijn hoofd hoe strak de as van het voorwiel vast moet?

Achterwiel moet 110N/m dat wist ik.

Heb pas de voorband vervangen, asje netjes ingevet en heb m maar met 90N/m vastgezet omdat het wat kleiner is dan de 24 dop die er bij het achterwiel op ging.

Voorband zat er al 16.000km op, de originele Dunlop nog, zat nog wel 1,5mm profiel op en rij alleen bij droog weer/zomer maar hij hobbelde helemaal van de kuilen/bulten in het loopvlak!

Bvd.
 
Dat ziet er niet best uit die aftapplug zeg... het is teer spul, 25N/m staat erop, ik twijfel ook altijd of ie niet iets vaster moet dan handvast als ik een oliewissel doe maar zeker niet teveel kracht erop zetten...
 
Dank dank dank voor de suggesties!! Dat is nog behoorlijk hoopgevend! Ik ga morgen eerst maar even langs de lokale motorboer om te vragen of hij er iets mee kan. Ik heb wel weer genoeg gesleuteld voorlopig :D


Waar woon je ?
Als beetje in de buurt is help ik wel effe.
woon zelf in Oegstgeest
 
Super tof aanbod spijker, maar het is afgelopen donderdag gelukt om die plug er uit te krijgen. Het was eerst even wachten op de bestelling. En maar goed dat ik alles meteen er bij besteld heb en niet alleen de aftapplug zelf. Ook de veer, ring en filter had ik meteen mee besteld. Heb de scooter op z'n kant gelegd, het filter een stukje naar binnen getikt en het stuk "schroef" wat er nog in zat flink ingespoten met WD40 en even gewacht. Vervolgens een paar tikken met een drijverpen er tegen aan. Toen kwam er al een stuk veer naar buiten zetten. Die veer heb ik er vervolgens uitgefriemeld en nog een tikje met de drijverpen gegeven. Toen dat niet leek te werken heb ik een zegerring tang er in geperst zeg maar en geprobeerd te draaien. En dat lukte zowaar een beetje. Beetje bij beetje kwam de plug los!! Eigenlijk precies volgens de tips die ik kreeg van Webengine en Bulldozer :)

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, alle 4 onderdeeltjes vervangen en de aftapplug losjes vast gedraaid. Olie er in en sinds vrijdag rijd ik weer op m'n 150 in de Spaarnestad!!

Dank voor alle goede adviezen hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan