MF "Kop van Noord-Holland" Deel 62! Pussy Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klote is dat Suus. Ik heb er daar ook al eens 1 van 30 te hard gehad... Dat was met de auto, paar jaar terug alweer.

Maar het is inderdaad tegenwoordig standaard 2 maanden kwijt, ongeacht of je hem nodig hebt voor je werk. Bij mij op het werk was de demonstrateur van de veegmachines zijn rijbewijs ook kwijt (160 op de A2 bij de afslag naar de A9...) en ook gewoon 2 maanden.

Je bent namelijk in het verkeer een grotere crimineel dan iemand die 15 vrouwen verkracht, vermoord en daarna de spullen ook nog leegrooft. Dat weet toch iedereen...

Maar goed, het blijft serieus zuur.

mvg Rick
 
Nou ja, dan wordt het een brief schrijven dat ik het nodig heb voor werk bla bla bla

Nu al een brief sturen heeft geen zin, ze leggen standaard 2 maanden of meer op. Daar helpt geen zielig verhaal bij.
zodra je de brief van deze uitslag binnen hebt (duurt een dag of 10) maak je bezwaar tegen deze uitspraak. Je zult dan voor de rechter moeten komen(de tijd hiertussen verschilt, net hoeveel tijd ze hebben) en met een goed verhaal komen waarom je niet zonder rijbewijs kunt. En vooral spijt betuigen. Over het algemeen krijg je hem dan via de post weer terug.

been there, done that.

ps: gecorrigeerd 59 te hard kostte mij 790,-
 
Geen idee. Agent zei minimaal 2 maanden, maar om mij heen zegt bijna iedereen dat je hem de eerste keer wel binnen 10 dagen terug hebt. Afwachten dus. Ik zit meer met de geldboetes die gaan komen, we zijn hem allebei kwijt dus dubbel de kosten.
Ligt eraan wat je op je kerfstok had/ heb qua vorige boetes.
Ik ben hem sowieso 2 maanden kwijt (tot 30 september) mits ze voor de tijd niks anders beslissen.
Als ik het goed heb mag ik mij ook nog bij de rechtbank melden, maar dan wordt het helemaal zuur.
 
Ligt eraan wat je op je kerfstok had/ heb qua vorige boetes.
Ik ben hem sowieso 2 maanden kwijt (tot 30 september) mits ze voor de tijd niks anders beslissen.
Als ik het goed heb mag ik mij ook nog bij de rechtbank melden, maar dan wordt het helemaal zuur.

Ik heb geen oude boetes die via OvJ liepen. Maar als je hem nu al een maand kwijt bent, waarom zouden ze dan nog iets anders beslissen? Waarom moet je voor de rechter verschijnen, heb je het zo bont gemaakt?
 
Nu al een brief sturen heeft geen zin, ze leggen standaard 2 maanden of meer op. Daar helpt geen zielig verhaal bij.
zodra je de brief van deze uitslag binnen hebt (duurt een dag of 10) maak je bezwaar tegen deze uitspraak. Je zult dan voor de rechter moeten komen(de tijd hiertussen verschilt, net hoeveel tijd ze hebben) en met een goed verhaal komen waarom je niet zonder rijbewijs kunt. En vooral spijt betuigen. Over het algemeen krijg je hem dan via de post weer terug.

Nee, nu ga ik nog niks sturen. Eerst de beschikking afwachten. Wat ik kan vinden op internet, en van anderen gehoord heb, kan ik bezwaar maken tegen de duur dat mijn rijbewijs wordt ingehouden. Dan hoef ik nog niet voor de rechter te verschijnen, dat hoeft pas als mijn bezwaar niet gegrond wordt en ik tegen dat besluit opnieuw bezwaar maak. Nou ja, ik merk wel hoe alles loopt...

been there, done that.

ps: gecorrigeerd 59 te hard kostte mij 790,-
 
Ik moest destijds ook langs voor 'n praatje hoor... En toen zat ik nog onder de 50km/h (was 42km/h ofzo). Simpelweg omdat het de 2de keer >30 binnen 2 jaar was.

Sowieso, zodra je bezwaar aantekent tegen een T(ransactievoorstel) ga je langs de rechter die beslist wat 't wordt. Lees je even in op Flitsservice.nl, daar staat veel nuttige info :)
 
Ik moest destijds ook langs voor 'n praatje hoor... En toen zat ik nog onder de 50km/h (was 42km/h ofzo). Simpelweg omdat het de 2de keer >30 binnen 2 jaar was.

Sowieso, zodra je bezwaar aantekent tegen een T(ransactievoorstel) ga je langs de rechter die beslist wat 't wordt. Lees je even in op Flitsservice.nl, daar staat veel nuttige info :)

Maar dan heb je het over bezwaar tegen het boetebedrag, ik bedoel nu een bezwaar tegen het inhouden van het rijbewijs. Op internet lees je van alles en nog wat, om me heen hoor ik van alles en nog wat en er verandert ook steeds van alles en nog wat qua regeltjes... ik wacht het wel af. Zeker met zoiets als dit is iedere zaak weer anders en zal het e.e.a. ook afhangen van de bui van de O v J.

De agent die mij staande hield adviseerde mij dat overigens, om bezwaar te maken tegen de duur dat het rijbewijs ingenomen wordt. Met als reden dat ik het nodig heb voor mijn werk.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan heb je het over bezwaar tegen het boetebedrag, ik bedoel nu een bezwaar tegen het inhouden van het rijbewijs. Op internet lees je van alles en nog wat, om me heen hoor ik van alles en nog wat en er verandert ook steeds van alles en nog wat qua regeltjes... ik wacht het wel af. Zeker met zoiets als dit is iedere zaak weer anders en zal het e.e.a. ook afhangen van de bui van de O v J.

De agent die mij staande hield adviseerde mij dat overigens, om bezwaar te maken tegen de duur dat het rijbewijs ingenomen wordt. Met als reden dat ik het nodig heb voor mijn werk.
Ja, het zal zeker van de bui van de OvJ afhangen, dat is het vervelende.

Echter, een vrij betrouwbare bron (de rijksoverheid) schrijft:

Klaagschrift indienen
Bent u het niet eens met de beslissing van de officier van justitie, dan kunt u een klaagschrift indienen bij de rechtbank. Dit is een brief waarin u de rechter vraagt of u uw rijbewijs terug kunt krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dit jaar ook een winter-bbq gedaan met de jongens en meisjes van HET MF-motorweekeind. Was top *O*


ja ! die was top *O* *O*


@ openingspost...
hé Robbert, je hebt toch wel ergens een fotootje van mij in je archief :? :?
beetje treurig dit -O-

@ Suzanna:
hee meis, balen !
 
Laatst bewerkt:
Man van collega van mij op precies dezelfde plek ook staande gehouden na laseren. Rijbewijs direct inleveren. (zij ontsprong net de dans) OvJ gaat binnen 10 dagen er iets van vinden, meestal gewoon je tijd uitzitten zonder rijbewijs. En daar boven op een cursus aan je broek (wees wat liever in het verkeer) die je zelf mag betalen. Na twee maanden kom je voor in Haarlem en dan wordt de definitieve straf bepaald

Kortom: Langdurige en dure grap. En je staat nu te boek als verkeerscrimineel en dat zal je nog lang achtervolgen :P


Je had beter een inbraak kunnen plegen dan waren de gevolgen veel minder geweest en had je al ondersteuning gehad van een heel regiment hulpverleners
 
Man van collega van mij op precies dezelfde plek ook staande gehouden na laseren. Rijbewijs direct inleveren. (zij ontsprong net de dans) OvJ gaat binnen 10 dagen er iets van vinden, meestal gewoon je tijd uitzitten zonder rijbewijs. En daar boven op een cursus aan je broek (wees wat liever in het verkeer) die je zelf mag betalen. Na twee maanden kom je voor in Haarlem en dan wordt de definitieve straf bepaald

Kortom: Langdurige en dure grap. En je staat nu te boek als verkeerscrimineel en dat zal je nog lang achtervolgen :P


Je had beter een inbraak kunnen plegen dan waren de gevolgen veel minder geweest en had je al ondersteuning gehad van een heel regiment hulpverleners

Nou, ik mag toch hopen dat ik niet een cursus krijg. Ik zie ook niet in waarom; er is geen sprake van gevaarzetting (zo heet dat toch?). Maar wat ik al schreef; iedereen vertelt een ander verhaal; van "het zal wel meevallen" tot "oh, je krijgt boete, cursus, rijbewijs lang kwijt enz." dus ik wacht het wel af en zal bezwaar maken om tijd te rekken zodat ik kan sparen voor de boete.
 
Ik heb geen oude boetes die via OvJ liepen. Maar als je hem nu al een maand kwijt bent, waarom zouden ze dan nog iets anders beslissen? Waarom moet je voor de rechter verschijnen, heb je het zo bont gemaakt?
Heb een iets te rijke geschiedenis :+
 
Nou, ik mag toch hopen dat ik niet een cursus krijg. Ik zie ook niet in waarom; er is geen sprake van gevaarzetting (zo heet dat toch?). Maar wat ik al schreef; iedereen vertelt een ander verhaal; van "het zal wel meevallen" tot "oh, je krijgt boete, cursus, rijbewijs lang kwijt enz." dus ik wacht het wel af en zal bezwaar maken om tijd te rekken zodat ik kan sparen voor de boete.
:/ zuur en simpelweg afwachten wat er komen gaat..succes alvast

triest dat enig relativeringsvermogen onze blauwe jongens vaak niet gegund is, zeker op zo'n tijdstip...ik heb ze toen zien staan laseren op de kruising

ik voel dan altijd de drang om te gaan vragen of zij er het nut van inzien en of ze niet beter in de dorpen zelf kunnen gaan staan :P vooralsnog kan ik me inhouden
 
Zuur Suus... :/
En idd dubbele kosten.. die ga je wel voelen..

een voordeel.. je hebt geen brandstof kosten de aankomende weken :') :+
 
Ik vind dat er altijd vrij extreem wordt omgegaan met verkeersmisdragingen. Gister in Amersfoort ook, werden twee jongens door motoragent aan de kant gezet, kwam nog een politiebusje bij en een undercover motoragent. Ik kreeg de indruk dat ze al rijdend het koningshuis geliquideerd hadden omdat ze een goed uur daar gestaan hebben. Uiteindelijk bleek er alleen iets aan de hand met het rijbewijs van 1 van de 2 heren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan