Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Hahaha, nee hoor. Die van mij staat nog steeds op 21k. Moet je kijken wat je in een goed jaar afschrijft. Bijna 0,50 per kilometer.... Voor degene die zoeken... grijp je kans.

Maandag 28/10 jl. heeft de storm mijn scooter doen omwaaien.. Een dikke 1500,- schade.. Gelukkig valt het onder de stormverzekering, geen aftrek van tredes.

Groot onderhoud gehad en de Malossi variateur zit er onder. Komend Scooter Xpress mijn bevindingen weer beschreven. Geen schokkende verschillen, maar zeker merkbaar. :)
 
Overigens is het voor mij wel steeds duidelijker geworden dat dit de machine is waar ik de komende jaren op blijf rijden. Een BMW GS vind ik een machtige machine, maar als ik dan gaat plussen en minnen, kom ik toch op de BV350. Overigens als ik de BV350 met andere scooters vergelijk idem dito. Als ik over zou gaan naar een andere scooter, zal dit juist weer richting een 150/200 cc zijn. Geen poespas, met 15 pk aan boord en je komt overal. :)

Mish
 
Laatst bewerkt:
met jouw lengte zal een gs wel ideaal zijn,ik moest me zadel laten verlagen ik heb er een paar keer naast gelegen met me 182 cm ben ik niet echt klein.
btw vroeger was je niet zo lang kan ik me herrineren?
 
Nou Mish dat had ik niet van je verwacht, terug naar een 15 pk.
zeker nu er snelwegen zijn waar 130 gereden wordt.
Of kom je weinig op snelwegen?
 
Je mág maximaal 130 maar het hoeft niet,en 130 stukken zijn volgens mij altijd meerdere rijstroken en rechts kom je ook overal weet ik ondertussen ;)
 
Nee hoor, ik blijf bij de BV350. Fantastisch ding, echt waar. Maar een scooter moet wel een scooter blijven. Eenvoudig, laagdrempelig, zuinig, goedkoop in aanschaf, enz. Bij een volgende zou ik dit weer in mijn achterhoofd meenemen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een wijs man heeft gesproken O-)

Valt ook niks tussen te krijgen, ik kijk ook vaak naar groter sneller sterker maar mag ik dan nog parkeren bij de scooters van de NS etc etc .

Hoewel een 5 pk meer altijd leuk is natuurlijk.
 
met jouw lengte zal een gs wel ideaal zijn,ik moest me zadel laten verlagen ik heb er een paar keer naast gelegen met me 182 cm ben ik niet echt klein.
btw vroeger was je niet zo lang kan ik me herrineren?


Mijn broer is inderdaad wat kleiner, ben zelf 1,93. Wel al jaren uitgegroeid hoor.... :) :]
 
Nee, het is ook niet dat ik tegen extra vermogen ben hoor. Maar als ik terugga naar de essentie gaan van het scooter rijden, denk ik eerder aan een Suzuki Sixteen dan aan een BMW 650. Nu ben ik gelukkig in de situatie dat ik er voor gespaard heb, maar hoeveel mensen gaan naar de bank om hiervoor geld te lenen omdat ze het eigenlijk niet kunnen betalen. Ik schrik er altijd van, maar dit zijn er heel wat. Wat heb je nodig om van A naar B te komen? Voor 1500,- koop je een schitterende machine waarmee je jaren vooruit kunt. Why not?
 
Overigens is het voor mij wel steeds duidelijker geworden dat dit de machine is waar ik de komende jaren op blijf rijden. Een BMW GS vind ik een machtige machine, maar als ik dan gaat plussen en minnen, kom ik toch op de BV350. Overigens als ik de BV350 met andere scooters vergelijk idem dito. Als ik over zou gaan naar een andere scooter, zal dit juist weer richting een 150/200 cc zijn. Geen poespas, met 15 pk aan boord en je komt overal. :)

Mish
ben ik met je eens maar dan moet je wel in de stad wonen zodra de snelweg er aan te pas komt vind ik een zwaardere toch lekkerder, ben wel is van baan gewisseld op de snel weg door de wind zonder dat ik het wou met me dylan150. in de stad is het zeker genoeg
 
Je mág maximaal 130 maar het hoeft niet,en 130 stukken zijn volgens mij altijd meerdere rijstroken en rechts kom je ook overal weet ik ondertussen ;)
Vaak is het niet nodig om 130 te rijden maar als ik van Schiphol richting Den Haag rijd op de rechter rijbaan met 100 a 110 km/u dan splitst op een gegeven moment de weg in 2 banen richting Oegstgeest, Wassenaar en 3 banen richting Den Haag prins Clausplein.
Dan is het zeer onprettig om een paar banen naar links op te moeten schuiven terwijl het andere verkeer met 130 a 140 km per uur aan alle kanten voorbij suist.
op die momenten is het erg prettig om ook even 130 km/u te kunnen rijden.

Als je rechts kan blijven rijden dan is 15 pk wel voldoende om lange stukken snelweg te rijden.
Als vaak op de snelweg gereden moet worden dan moet een klein motortje wel erg hard werken, wat bijna niet gezond is voor dat motortje.
Maar ja, geld is een schaars goed , mijn betaalrekening word ook elke maand in rap tempo automatisch leeg geplunderd.
Als je toch leuk wil blijven rijden dan is een 125 cc of 150cc met 15 pk nog een beetje betaalbaar.
Er staan behoorlijk wat 125cc Suzuki sixteen te koop met een paar kilometer er op voor 1999 euro, werden zeker toch minder makkelijk verkocht dan gedacht.
op de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
 
Laatst bewerkt:
Jep, een paar flinke krassen. Schade loopt snel op zeg. Maar goed, alles wordt weer netjes vervangen.
 
Maandag 28/10 jl. heeft de storm mijn scooter doen omwaaien.. Een dikke 1500,- schade.. Gelukkig valt het onder de stormverzekering, geen aftrek van tredes.

Groot onderhoud gehad en de Malossi variateur zit er onder. Komend Scooter Xpress mijn bevindingen weer beschreven. Geen schokkende verschillen, maar zeker merkbaar. :)~[/quote]

Zo das minder zeg,kost je gelukkig niks,alleen tijd,
Hoe bevalt de Malossi?
 
Jeeeh,
In SE zal ik uitgebreid verslag doen. Tijdswinst is niet schokkend, loopt allemaal wat 'ronder'. Op internet staan er filmpjes waarin er een verglijking wordt gedaan met een Malossi, JCosta en een standaard versie. Dit klopt volgens mijn gegevens.
 
Hallo mteun-03,

Hoe is het met de problemen van je beverly? (trillingen wiel en afslaan motor) Is er ondertussen een oplossing gevonden?
(ben benieuwd omdat ik van plan ben een beverly sporttouring 350 aan te schaffen, maar niet zolang er onoplosbare problemen zijn)

Grtz Bart
 
ik moet voor de zoveelste keer nog langs gaan, die trillingen in het wiel bestaan niet volgens scooterspot hoort in het model dan sta je daar dan....en dat afslaan weet ik niet ze hebben die rode knop plus bedrading vervangen ik zal het niet meer weten want hij gaat er 100% uit.
ga nu proberen of ie naar piaggio terug kan om te kijken wat hun der van vinden en anders heb ik geen poot om op te staan.dan word het gewoon ergens inruilen op een x max abs.
als alles zou werken zoals het hoort is het een top scooter rijd heelijk echt bochtenmonser.
maar voor mij nooit meer suc6 met je keuze....
ik heb op die van mish gereden die rijd trouwens gewoon probleemloos....
 
Laatst bewerkt:
Hallo mteun03,

Ik snap niet dat de verkoper niet zijn stinkende best doet om jouw probleem op te lossen. Waarschijnlijk gaan alle potentiele kopers dit forum doorlezen en worden afgeschrikt door problemen die men niet opgelost krijgt. Nu vraag ik me af of scooterspot niet kundig genoeg is om je probleem op te lossen. Zou dit zo zijn dan hadden ze allang op moeten schalen om jouw problemen opgelost te krijgen om imagoschade te voorkomen. Zo moeilijk kan het toch niet zijn. Een scooter is toch geen ruimtevaart techniek!

ps, mag ik het kenteken van jouw scooter zodat ik deze niet per ongeluk aan ga schaffen ;.)
 
ik ben in onderhandeling maar heb weinig tijd om elke keer daar langs te gaan.
mijn wiel is inmiddels vervangen heb al een keer andere band gehad die jongens weten niks anders meer.het probleem is het gebeurd het meest tussen de 60 en 100km per uur.dan gaan ze proefrijden op de a10 met het gas er op dan voel je er weinig van.het probleem doet zich voor op b wegen en in de bochten met half gas.daar rijden hun er niet mee.
ik ben der doodziek van.
 
Laatst bewerkt:
ik zit te denken om mish een keer te vragen met me mee te gaan en hun op die van hem te laten rijden en daarna op die van mij.
mish herkende het probleem binnen 200 meter dus ik ben geen zeikerd.
 
heb ook speling in het balhoofd aangekaart maar dat kon niet volgens hun.
het is dat ie xmax in januari pas der is ,anders had ie al lang weggeweest had ik hem al lang ingeruild.
ga nu proberen me schade te beperken kijken wat scooterspot voorsteld ze staan open voor een ruil.
 
ik moet voor de zoveelste keer nog langs gaan, die trillingen in het wiel bestaan niet volgens scooterspot hoort in het model dan sta je daar dan....
Euvel is bekend bij Piaggio (voornamelijk in Italie), zowel probleem met voorwiel alsook achterwiel.
en dat afslaan weet ik niet ze hebben die rode knop plus bedrading vervangen ik zal het niet meer weten want hij gaat er 100% uit.
ga nu proberen of ie naar piaggio terug kan om te kijken wat hun der van vinden en anders heb ik geen poot om op te staan.

Mogelijk (is ook al bij Piaggio bekent) is het de Bobine issue:

Verdachte Bobine's hebben een gele dot (uitzondering zie laatste pic)

full


Tevens zijn alle bobines met een productiedatum voor 3-46-11 ook verdacht.
  • Giorno = dag(nr) van de week
  • Sittimana = week(nr)
  • Anno = jaar(nr)
full


Vernieuwde versie heeft een blauwe dot

full

full


Een andere variant van de vernieuwe versie heeft een gele dot tussen de 2 markeringen aan de voorzijde.

full
 
Laatst bewerkt:
thx chopper,ik ga met de klanteservice van piaggio bellen ik zit net het vorige deel te lezen ik ben niet de enigste waar het trillen niet is opgelost zijn der meerdere geweest met precies dezelfde problemen als ik
Probleem Piaggio Beverly 350
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan