Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

@ Ik hoop het.

Jep, alles vernieuwen heeft mij ruim 600,- gekost... De achterpulley moest in zijn geheel vervangen worden en is duur.
Ik denk dat zonder reparatie naar motoport Rotterdam was gegaan daar staat precies dezelfde ook in het wit met 1100km op de teller uit 2016.
Voor 4990 euro en dan als het lukt 3500 euro bijbetalen en met weer een vrijwel vers exemplaar opniew beginnen.
 
Laatst bewerkt:
De Honda Deauville was een prachtige machine, maar kon helaas niet op tegen de handeling en gebruiksgemak van de Beverly. Ik heb vandaag de Honda ingeruild tegen een... jawel..

Piaggio Beverly 350 Police. :)

2018-Piaggio-Beverly-350c-1024x731.jpg

Mish
 
Laatst bewerkt:
Heee, dank jullie wel.

Klopt, ik heb er nu 2. Ik rijd het hele jaar door, ben van plan om de witte voor de wintermaanden in te zetten. Komt wel op de 100 k! hoor :)
 
Klopt, ik heb echt mijn best gedaan. Verschillende scooters gezeten. Het is dus niet alleen esthetisch verantwoord wat die Italianen doen, maar ook ergonomisch goed (voor mij). Vaak wordt de mindere technische kant van Piaggio belicht, vaak ook wel terecht. Maar dit soort aspecten mogen van mij ook wel meetellen. Natuurlijk is het persoonlijk, maar niet minder belangrijk.

De Yamaha Xmax 300 vind ik echt een hele mooie scooter, maar een ieder die langer is dan 1.85 kan beter uitkijken naar een ander model. Daarentegen zit de Beverly als een 'keukenstoel'. Rechtop en bovenbeen/ onderbeen in een hoek van 90 graden. Andere modellen bieden dit ook, maar zijn dan gewoonweg te klein (stuur zit te kort op mijn lichaam).

Was aanvankelijk niet van plan om weer een Beverly te gaan rijden, maar voor mij i er echt geen betere motorscooter te bedenken. Ditzelfde geldt ook voor jouw Scarabeo, daar zit ik ook echt goed op.

Het onderhoud en reparatie van de witte Beverly zal ik helemaal zelf doen. In het verleden was ik afhankelijk voor WW, geen tijd om een reparatie uit te voeren. Ik verwacht dat de Beverly juist daardoor veel langer mee kan en dus makkelijk een nog hogere kilometrage kan behalen. Geen tijdsdruk en geen arbeidsloon die de discussie go or no go bepalen. Wanneer is een motorscooter echt versleten?

Mijn Honda CG 125 zal wel van de motorhefbrug moeten wijken, daar komt een van de Beverly's op te staan.

≥ Honda CG 125 (Verkocht) - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
 
Laatst bewerkt:
Mijn accu doet het na 8 en half jaar nog prima bij mijn scarabeo 300
Maar staat pas net 25000km op.
Was jou accu al vervangen Mish?
 
Ja, ik heb een paar jaar geleden mijn accu vervangen. Was misschien niet helemaal nodig, maar werd wel wat zwakker.
 
Ik heb geen windscherm erop zitten op het moment, maar ook met klein scherm verbruikte hij zoveel, enige wat ik heb laten veranderen is een andere koppeling (verbruik was ook hoog met standaard koppeling) en de uitlaat maar die zou voor het verbruik niks moeten uitmaken.

Bandenspanning kan ik nog wel even controleren.

Tijd geleden gebeurde het dan toch de tank leeg en uiteraard toen ik op de snelweg reed. Bij 240KM is het echt wel op, vreemde was wel dat er nog steeds geen 13 liter in ging.

Nu ga ik gewoon tanken bij max 220km gereden.
 
Gefeliciteerd mish! Je bent al net zo honkvast als ik met de SH300. Mooie uitvoering overgens! :Y
 
Dank je wel. Afgelopen week binnen gekomen, vandaag opgehaald. Zelfde machine, maar de 92000 kilometers voel je wel aan de scooter :). Tanken doe ik inderdaad vanaf de 200 kilometer. Voorheen ging het brandstof lampje bij 200 kilometer branden, nu lukt het heel af en toe. Rustig binnendoor rijden, dan gaat het.
BV.45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi Jan...als ik het goed lees kan je minder kilometers met een tank rijden dan je vorige ?? of licht het gewoon aan het lampje dat sneller aan gaat ??
Grtz
Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan