ZZR1100 achteras omdraaien?

Coen_st1300

Rookie
24 sep 2013
8
1
Hey !
Ik ben sinds kort in het bezit van een zzr1100 en nu hoor ik geluiden over dat het omdraaien van de achteras, de motor hoger laat staan achter, en dus feller laat sturen..

ik heb totaal geen beeld en geluid bij hoe het omdraaien van een achteras mn motor hoogte zou moeten veranderen dus zou iemand die dit heeft gedaan of er verstand van heeft eens willen toelichten wat presies bedoelt word? Incl technische handelingen..


alvast bedankt !
 
wel, ik had verwacht dat die vraag zou komen, en eigenlijk zou ik het zelf ook niet direkt weten .

korrekte manier van hoogte achteraan regelen is de lengte van de schokdemper aanpassen. je kan ook andere dogbones ofzo, maar daarmee verander je ook de progressiviteit van het linksysteem (en dan is weer de vraag wat is gevolg en wat ... ;) )

volgens mij moet het te maken hebben met hoe de moto reageert bij het op de gas gaan als je uit bochten komt, omdat de wijziging van het scharnierpunt van de achterbrug een grote invloed heeft op het kettingeffekt.
Bij de eerste zxr zat de excenter onder aan de achterbrug.
door deze te verdraaien doe je hetzelfde als het wijzigen van lengte van de dogbones.
De dogbones zitten aan de excenter.
 
Bij de eerste zxr zat de excenter onder aan de achterbrug.
door deze te verdraaien doe je hetzelfde als het wijzigen van lengte van de dogbones.
De dogbones zitten aan de excenter.

heb nooit een ZXR750(R) gehad, maar ben effe op parts-fiches gaan kijken en vindt daar toch nergens een excenter. enige die ik weet is de regeling van de hoogte van de as voor de achterbrug op de R-versies en daar refereerde ik dan ook naar ;)
 
Dit is een motor forum...ik stel een vraag...ik krijg een antwoord

jij stelt een vraag en ik help jou, voor beledigen op een totaal irrelevante manier mbt t onderwerp moet je ergens anders zijn


thanks voor de antwoord reacties

kerel, dit is je eenheid niet he, soms komt er een iets andere reactie op een vraag maar er zal altijd een fatsoenlijk antwoord tussen staan :Y

als ik moet gokken 17/42?
 
Bij de eerste zxr zat de excenter onder aan de achterbrug.
door deze te verdraaien doe je hetzelfde als het wijzigen van lengte van de dogbones.
De dogbones zitten aan de excenter.
Pivot van de brug was excentrisch, kon in twee standen.. (of misschien moest je een ander plaatje kopen)
briank3.jpg



BMW heeft ze volgens mij ook op de S1000RR zitten.
VTXRS188K1L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat heb jij gedaan om ons land te verdedigen?

NIks nada noppes. Laatste x dat het nodig was reden ze nog op een fiets met een sabel.
Tegenwoordig dus op een zzr .
Das handig..kunnen ze sneller vluchten :P

FF serieus..kom op zeg. Vroeg met pensioen (vanwege wat?), luieren in mooie landen en ondertussen pief paf doen en denken dat ze rambo zijn.
bezuinig die hele rotzooi maar weg. Zonde geld. Tegen de tijd bv dat die JSF er is, is het alweer een gedateerd model. En het vreemde is..las in de krant dat de F16's naar het middenoosten gaan. Waarom kunnen ze er daar dan wel mee vliegen :?
Land verdedigen....ha. Door boomhutten te bouwen en verstoppertje te spelen.
Kan iemand mij trouwens aanleggen waarom die badgasten altijd een nationaal bedanktje krijgen als ze de pijp uitgaan tijdens een "missie" ?
Als jij en ik sterf tijdens het werk komt het toch ook niet in de krant :?
 
Hey !
Ik ben sinds kort in het bezit van een zzr1100 en nu hoor ik geluiden over dat het omdraaien van de excenter v/d achteras, de motor hoger laat staan achter, en dus feller laat sturen..

ik heb totaal geen beeld en geluid bij hoe het omdraaien van een achteras mn motor hoogte zou moeten veranderen dus zou iemand die dit heeft gedaan of er verstand van heeft eens willen toelichten wat presies bedoelt word? Incl technische handelingen..


alvast bedankt !

Ik heb 8 jaar met de ZZR gereden.....en pas later dit met die as ook eens veranderd.
Sorry,...maar ik merkte geen verschil in die 2½ cm hoger stand!
De ZZR is een looiige motor, waarbij feller sturen imho een utopie is.
...of je moet een getrainde coureur zijn, die dit aanvoelt!.... :?

Je kunt het tuurlijk even proberen.
ZZR is een heerlijke motor om flinke ritten mee te maken ... 8-)
 
Laatst bewerkt:
~
NIks nada noppes. Laatste x dat het nodig was reden ze nog op een fiets met een sabel.
Tegenwoordig dus op een zzr .
Das handig..kunnen ze sneller vluchten :P

FF serieus..kom op zeg. Vroeg met pensioen (vanwege wat?), luieren in mooie landen en ondertussen pief paf doen en denken dat ze rambo zijn.
bezuinig die hele rotzooi maar weg. Zonde geld. Tegen de tijd bv dat die JSF er is, is het alweer een gedateerd model. En het vreemde is..las in de krant dat de F16's naar het middenoosten gaan. Waarom kunnen ze er daar dan wel mee vliegen :?
Land verdedigen....ha. Door boomhutten te bouwen en verstoppertje te spelen.
Kan iemand mij trouwens aanleggen waarom die badgasten altijd een nationaal bedanktje krijgen als ze de pijp uitgaan tijdens een "missie" ?
Als jij en ik sterf tijdens het werk komt het toch ook niet in de krant :?~


Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, tenzij je niet werkt natuurlijk.
 
kerel, dit is je eenheid niet he, soms komt er een iets andere reactie op een vraag maar er zal altijd een fatsoenlijk antwoord tussen staan :Y

als ik moet gokken 17/42?


hey Monkey... 17 idd


en weet ik maar is beetje jammer dat van die gefrustreerde kneusjes er altijd op uit zijn om veilig van achter hun pc-tje...de tijd dat ze thuis een uitkering zitten te vangen...besteden aan het beledigen van mensen op fora..reactievelden..etc etc maar goed..
 
Hey !
Ik ben sinds kort in het bezit van een zzr1100 en nu hoor ik geluiden over dat het omdraaien van de achteras, de motor hoger laat staan achter, en dus feller laat sturen..

ik heb totaal geen beeld en geluid bij hoe het omdraaien van een achteras mn motor hoogte zou moeten veranderen dus zou iemand die dit heeft gedaan of er verstand van heeft eens willen toelichten wat presies bedoelt word? Incl technische handelingen..


alvast bedankt !


Hey? Wat hey?

:?
 
en weet ik maar is beetje jammer dat van die gefrustreerde kneusjes er altijd op uit zijn om veilig van achter hun pc-tje...de tijd dat ze thuis een uitkering zitten te vangen...besteden aan het beledigen van mensen op fora..reactievelden..etc etc maar goed..
Als jij na een half uurtje op een forum al kunt beoordelen dat degenen die hier gereageerd hebben op een manier die jou niet aanstaat moet je wel telepathische gaven hebben. Lees je eerst even in voordat je mensen uit gaat maken voor gefrustreerde kneusjes die andere mensen beledigen terwijl ze op hun uitkering zitten te wachten.
Vertel eerst maar wat jij en je collega's al allemaal voor geweldige daden hebben verricht. Tot dan ben jij voor mij die gefrustreerde kneus. Daarna ook denk ik.
 
Als jij na een half uurtje op een forum al kunt beoordelen dat degenen die hier gereageerd hebben op een manier die jou niet aanstaat moet je wel telepathische gaven hebben. Lees je eerst even in voordat je mensen uit gaat maken voor gefrustreerde kneusjes die andere mensen beledigen terwijl ze op hun uitkering zitten te wachten.
Vertel eerst maar wat jij en je collega's al allemaal voor geweldige daden hebben verricht. Tot dan ben jij voor mij die gefrustreerde kneus. Daarna ook denk ik.

en zo is het maar net
.
 
Als jij na een half uurtje op een forum al kunt beoordelen dat degenen die hier gereageerd hebben op een manier die jou niet aanstaat moet je wel telepathische gaven hebben. Lees je eerst even in voordat je mensen uit gaat maken voor gefrustreerde kneusjes die andere mensen beledigen terwijl ze op hun uitkering zitten te wachten.
Vertel eerst maar wat jij en je collega's al allemaal voor geweldige daden hebben verricht. Tot dan ben jij voor mij die gefrustreerde kneus. Daarna ook denk ik.
:^
Het getuigt wel van lef om iets te zeggen van mensen met een uitkering terwijl hij zelf alleen nog maar geld heeft gekost.
 
Loop hier al langer dan jullie aangezien ik voorheen met een andere naam geregistreerd stond...en t niveau is nog steeds om te janken dus vaarwel maar weer... motor forum kneusjes

en hey ..wat hey? Mijn excuses uwe edelachtbare.. kk kneus ;-)
 
Nee, dit getuigt van een heel hoog intellectueel en moreel niveau.. _O- :W *O*
Toespraak van de commandant:
"Mannen, we blazen deze missie af, want de vijand is van een te laag intellectueel niveau.
Ze zijn beter in boomhutten bouwen en verstoppertje spelen dan wij. Bovendien hebben ze Vlugge_Coentje zodanig onheus bejegend dat hij is gaan huilen. Dit pikken we niet langer, we gaan naar huis." :W :+
 
MANNUUUHHH
Ons is ter ore gekomen dat Vlugge_Coentje de achteras van zijn ZZR on wil draaijuuuh
Dit is besproken met de legerleiding en we gaan als volgt te weruhk
Janssen :
Jij zet de ZZR op de middenbok
Van Delft ;
Jij gaat er naast staan om te zien of dit correct dan wel met de juiste middelen gebeurt.
Pieters:
Jij draait de spanning los van de kettingspanner
Verburg:
Jij zorgt dat de thee op temperatuur is, en vandaag drinken we mietenzeik
Stevens :
jij neemt contact op met de Genie
Als de genie is gearriveerd, zullen zij met het juiste gereedschap de gehele achteras verdraaien naar de wens van Vlugge_Coentje....
Daarna wordt alles onder toezien van de genie weer in omgekeerde volgorder gemonteerd dan wel vastgeschroefd.
En dan mag Vlugge_coentje zijn eerste meters rijden met de verhoogde ZZR, en zal de Hospik paraat staan voor eventuele onvoorziene dan wel ongewenste zijdelings bodemcontact
IS DAT DUIDELIJK MANNEN
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan