K75 Deel 2: ze blijven rijden

Geniet ervan ! Hij is 2 jaar ouder dan mijn rt van '95, maar op het eerste zicht heeft jouw motor de tand des tijds beter doorstaan. Mooie motor heb je.

Eric


Hallo Allen,

mijn naam is Rob en sinds kort ben ik de trotse bezitter van een K75rt uit '93.
Was wel even wennen na mijn Yamaha'tje, maar inmiddels voel ik mij "king of the road"[afbeelding]
 
Bedankt voor de positieve reacties!
Ben zelf uiteraard zeer content met de K75, de motor heeft slechts een ton op de klok, dus is net ingereden. Nu nog een setje city-koffers scoren en misschien een lager kuipruitje installeren(het is wel zweten achter het stuur!).
 
Persoonlijk ben ik heel tevreden met het electrische ruitje op mijn k75. Dan kan je de wind doseren naar believen. Het wordt inderdaad vrij warm op deze motor. Misschien zijn die tweedehands wel te vinden ?

Bedankt voor de positieve reacties!
Ben zelf uiteraard zeer content met de K75, de motor heeft slechts een ton op de klok, dus is net ingeredegn. Nu nog een setje city-koffers scoren en misschien een lager kuipruitje installeren(het is wel zweten achter het stuur!).
 
topic kick!!!

Ik heb vorig jaar een wat onderkomen K75s van 1996 gekocht in de kleur 'fucking lelijk paars met mosgroene vlekken' maar de price was right en hij rijdt lekker. Ondertussen helaas een keer afgestapt en ben nu bezig om hem weer helemaal netjes te maken. De kuipdelen heb ik door ReneFZR (bekend van het "grote spuiten en laten spuiten topic") in een flitsend kleurtje laten spuiten. De rest doe ik zelf;

Bij het demonteren en weer opbouwen van de motor kom ik een flink aantal dingetjes tegen die niet helemaal zijn zoals het hoort. Een aantal dingen heb ik ondertussen via de realoem.com site kunnen achterhalen en besteld bij de knalpot. Dingen zoals emblemen, ophangrubbers voor de tank, etc.
Heb ondertussen ook zo'n YSS 366 achterschokbreker erop gezet.

1e punt; Wil het stuur vervangen. De handvatverwarming zit vanuit het stuur met 1 connector voor beide handvatten. De connector is te groot om door het gaatje in het stuur te gaan dus die heb ik moeten afknippen. Weet iemand of ik deze contactjes ergens los kan vinden zodat ik de stekker weer origineel kan samenstellen? type/serie etc.

2e punt; de bak onder het zadel waar de injectiecomputer in geschoven zit, hangt op 4 punten aan het frame. 2 van de 4 punten missen het rubbertje wat de ruimte op moet vullen/trillingen dempen. Ik kan dit met geen mogelijkheid gevonden krijgen op realoem.com
wie weet het nummer/heeft nog 2 van die dingen liggen?

3e punt; de voorvork. Het is een laatste model vork (showa als ik het goed heb). Als ik de poten los test door ze in te drukken en los te laten lijkt het alsof 1 poot dempt en de andere helemaal niet. Ik heb 2 setjes (1 setje krom door de afstap) en die doen precies hetzelfde. Hoort dat zo of is er bij beide iets mis??

4e punt; ik zoek voor de motorspoiler nog een ophangrubber; het rechthoekige blokje wat aan de achterkant om de pen heen schuift die onder de bak geschroefd zit. het BMW artikelnummer is 46631455202 maar ik kan het nergens vinden...
 
Over je eerste punt: je had ook gewoon even de pinnetjes uit de stekker kunnen halen. Die losse pinnetjes kunnen wel door het stuur. Die pinnetjes zitten met kleine weerhaakjes vast in de stekker. Even de weerhaakjes met een klein horlogeschroevendraaier naar binnen drukken en voorzichtig aan het kabeltje trekken.
Kan je alsnog doen, dan kan je de stekker weer opnieuw gebruiken. Mits jegenoeg ruimte bij het afknippen hebt overgelaten om de twee uiteinden aan elkaar te solderen.
 
Antwoord op punt 3: Klopt: alleen in de linker voorvorkpoot zit een demper (dit in tegenstelling tot de K75c die de eerste jaren een andere vork had met in iedere poot een demper).
 
Over je eerste punt: je had ook gewoon even de pinnetjes uit de stekker kunnen halen. Die losse pinnetjes kunnen wel door het stuur. Die pinnetjes zitten met kleine weerhaakjes vast in de stekker. Even de weerhaakjes met een klein horlogeschroevendraaier naar binnen drukken en voorzichtig aan het kabeltje trekken.
Kan je alsnog doen, dan kan je de stekker weer opnieuw gebruiken. Mits jegenoeg ruimte bij het afknippen hebt overgelaten om de twee uiteinden aan elkaar te solderen.

Dank voor je antwoord! Achteraf was het inderdaad misschien handiger geweest om ze uit het huis van de connector te klikken, maar als ik zie hoe de contacten eruit zien is vervangen echt geen gek idee. Als dit type niet meer te koop/bekend is kan ik natuurlijk altijd nog de complete connector vervangen voor een spatwaterdichte 4-pens van een ander type.
 
Hi L3on, die rubber ophangdingetjes kan ik ws. ook wel samenstellen uit stukken binnenband etc. Ben nu bezig met de voorvork en velgen. Heb de bekende Y-velgen en wil deze in zwart/zilver gaan maken. Nog wel een klusje want allerlei gietrandjes die weggeschuurd moeten worden.
 
Even het topic wakkerschudden, (zag Oma nog!)

Goedemiddag,

Ik ben aan het rondkijken naar andere motors, vroeger was de K75 basis mijn droommotor om te zien, je kon ze huren bij motorhoutrust in de Scheveningse haven (ja tijdje terug) kosten was fl450 per week

Ik heb al 2 BMW's gehad de R1100R en de R1150R beiden met 170.000km en meer, dus daar kijk ik niet van op, maar ik kon mijn plekkie niet vinden in het zadel, mijn knieën protesteren omdat ze onder een krappe hoek staan en ik vond het niet fijn sturen, rechtuit wel, maar bij bochten kreeg ik een chopper deja vu, het stuur wil naar binnen klappen (ondanks de stuurdemper), nu is mijn vraag is dat op de K75 ook zo?

Voordeel van de K75 met motorbeugels is, dat je daar highwaysteps op kan zetten, dus dat is een groot probleem minder, op een R serie is dit een dure optie.

Nog een voordeel is dat de k75 iets meer pk heeft dan mijn Alp met wel 39pk op het achterwiel.

De rechtop houding vind ik ook erg prettig.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen
 
Dat invallen ken ik alleen van 's winters. Als je elke bocht vlot neemt merk je niets en volgt hij gewoon de lijn. Maar als je voorzichtig schijterig gaat rijden omdat het glad is wil hij de bocht invallen.
Als je met een gewone R1100 al last van je knieën krijgt moet je wel opletten dat je geen K75 met het verlaagde zadel koopt.
 
full

Nou dit is het geworden *O*
Een K75C uit 1987 met 64.000km op den teller, inclusief de aankoopbon uit 1988 erbij, de beste man heeft zijn Norton Dominator 88 ingeruild op de K.
Ik had nog nooit op een K gereden, maar dit rijd echt super
 
Laatst bewerkt:
brak maandag op weg naar huis mijn koppelingskabel 3/4 door. ik kon nog naar huis, het was alleen spannend wachtend voor het stoplicht, voor de rest heb ik de koppeling eigenlijk niet echt nodig.

vandaag komt de nieuwe binnen en dan denk je (ik) die trekken we er even met de oude erdoor heen :( halve motor ligt al uit elkaar en nog haakt het ergens achter. bloeddruk 300/200.

ben maar gestopt voordat ik de zooi aan gort trek.

normaal ben ik erg positief over de K75 :Y



MAAR NU ...... E V E N ..... N I E T
 
Terug
Bovenaan Onderaan