K75 Deel 2: ze blijven rijden

Bij mij ook weer wijziging in de plannen waardoor er ook weer K onderdelen te koop gaan..
Ik heb er binnenkort een BMW R65 boxer bij waar het zijspanbakkie wat makkelijker aanpast en dan kan ik de speciale voorvork en kleine wieltjes monteren die ik al heb liggen.
Oftwel de K75 uit 94 en de K75s uit 86 gaan samengevoegd worden en ik wil er wat reserve onderdelen aan over houden..
Buiten de kofferset en kuip komt nog een voorvork te koop en wielen met slechte banden te koop en en een frame met kenteken uit 94.
Mzzllsss,Rob.
 
Even voorstellen: mijn naam is matthias en heb sinds een paar maanden een oude k75 met schurgers kuip in mijn bezit.
Ik heb hem voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken omdat hij al 5 jaar stil stond.
Helaas heeft de vorige eigenaar de motor op een dag gewoon weg gezet met een halve tank benzine enz.
De brandstofpomp heeft dit helaas niet overleefd.
Nu heb ik net een nieuwe brandstofpomp geregeld en was mijn vraag of dat geen probleem is om de draadklemmen gewoon open in de tank te hebben?
En kan je het oliefilter los halen met een universele filtersleutel?
 
als je een originele pomp heb geregeld kan je die zelfde manier weer aansluiten.
is wel zo fijn ivm het injectie systeem, de juist benzine druk en toevoer.

voor het oliefilter kan je niet een universele sleutel gebruiken voor een paar € koop je

1142811940011_HAZET2169ZZZ.jpg


omdat het luikje niet zo ruim is zijn deze het best.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad om een nieuwe originele, maar vond het appart dat de klemmen voor de stroomdraden open in de benzine zitten.
Enig idee waar zo'n filtersleutel te krijgen is?
 
het is laag spanning, en daar springen geen vonken vanaf zoals bij een schakelaar.

ik heb hem bij de knalpot besteld , die hebben alles wat je verder nodig heb.
 
Bedankt!
Nu ben ik dus ook op zoek naar een oliefilter, kan ik hier van niet het juiste type van vinden, is het misschien deze?
Oliefilter


de types waar ie op kan staat er rechts bij., en in dit geval staat de K75 er niet bij.
wat ik meestal doe is bellen of een mail met wat ik nodig heb in 1 x bestellen.

wel vragen om de ringetje voor cartplug, anders de ene keer zit ie er wel bij en de andere keer niet.
 
Als je toevallig een stukje PVC pijp van diameter 70 hebt liggen en je maakt dat even warm met de verffohn kun je daar een prima oliefilter sleutel van maken door hem warm op een filter te schuiven.
 
Sinds vandaag rijd ik ook een K75 (1988). Het werkpaard naast het luxe paard, zodat ik ook door kan rijden in de winter :)
 
Heeft iemand hier ervaring met een kapot spantandwiel / spanrad?

Nummertje 9
5.png


Volgens de BMW boer hier zit daar de oorzaak van de pijnlijke rammel in mijn blok.
Het niet meer spelingsvrij lopen van de tandwielen tussen de krukas, balans-aandrijfas, en startmotor- en dynamo tandwielen.
 
Kan je zeggen hoe de rammel klinkt? Ik heb ook een rammel in het blok maar kan niet zeggen waar die zit. De rammel is hoorbaar tussen de 1500 en 1900 RPM.
 
Heeft iemand hier ervaring met een kapot spantandwiel / spanrad?

Nummertje 9
[afbeelding]

Volgens de BMW boer hier zit daar de oorzaak van de pijnlijke rammel in mijn blok.
Het niet meer spelingsvrij lopen van de tandwielen tussen de krukas, balans-aandrijfas, en startmotor- en dynamo tandwielen.

Da's nie goe. :( En heel zeldzaam, lijkt me. Ik geloof dat ik dit 1 keer op flyingbrick heb gelezen in de 7 jaar dat ik de K heb. Ik wil het oordeel van de "boer" niet gelijk in twijfel trekken, maar je hebt de andere zaken (dynamo, nokkenasketting, starter vrijloop) uitgesloten, neem ik aan? De mijne heeft al jaaaren een beetje een rammel/snerp rond 2200 tpm. Het wordt niet erger en niet minder. Is toch niet toevallig hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Nokkenasketting is goed. Ik heb in augustus de kunststof geleidingen nog gewisseld.
De dynamo is gisteren los geweest dus die is het ook niet.
Startkoppeling zou kunnen, dat controleer je niet zo 1-2-3.

Vanmiddag eens een filmpje maken, met geluid.

En binnenkort eens langs een andere dealer rijden voor een second opinion.
 
Ik zal ook even een keer een filmpje maken. Volgens een dealer betekend het gerammel niks!
Het is de aflopen 20.000 km. na aanschaf niet luider of veranderd.
 
Ik denk niet dat het het is maar je kan het makkelijk uitsluiten/controleren, krukas of zuiger lagers ?

die bmw dealer gaat denk ik gelijk krijgen omdat het vooral bij lagetoeren erg duidelijk is.kan ook aan de microfoon liggen.
Just my 2p
 
Het geluid komt nauwelijks over op film maar is vooral te horen bij 12 sec, bij 37 sec. en vlak voor het uitschakelen.

http://youtu.be/B7REP3qvlHA


als ik dit hoor als ik een K75 een aankoopkeuring moet doen ben ik weg.....

dit klinkt duur , als je geen olie verbruik heb en vermogens verlies dan zal het wel meevallen met de zuigers maar het is zeker te weten wel iets mechanisch uit het blok
 
Dat klinkt idd niet goed :N Dit heb ik nog nooit gehoord. Iig heel anders dan de geluiden die de mijne heeft (gehad). Ik zou niet durven zeggen wat het kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan