K75 Deel 2: ze blijven rijden

Kijkt teveel TV en sleutelt te weinig?
:P

teevee moet gewoon werken en afgelopen weekend aan het kampvuur zitten en dat kost nogal veel tijd.

Huidig blok is er nog niet onderuit (versnellingsbak wel). Nieuw blok ligt er naast, daar moet de koppeling nog van gewisseld worden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog tips hoe ik de grote keerring achter de koppeling aan de blokzijde er uit krijg? Ik dat gewoon een kwestie van gepast geweld of zie ik iets over het hoofd?

Deze jongen:

7.JPG
 
Stel nou dat je die niet hebt...

wphb heb ik wel. Maar daar staat meestal niet veel meer in dan "verwijder de oude keerring".

Schroevendraaier....... beetje freubelen.. ding is toch al kapot

google maar eens op keeringtrekker......stukje gereedschap kan soms zelf nog maken
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vaak doe: voorzichtig een kleine schroef (evt.eerst voorboren) erin schroeven en daarna met een tang voorzichtig eraan trekken waar mogelijk met hefboomwerking.
Soms lukt ook een schroevendraaier (ja daar istie eigenlijk niet voor gemaakt 8-) ) erin slaan en dan keerring eruit wippen...
Succes...wilde ik al op het andere forum zetten: evt. behoefte aan een sleuteldaggie voor wat hulp?
Mzzzlllss,Rob.
 
Parkers, gebogen schroevendraaier, gewone schroevendraaier, waterpomptang, combinatietang...
Er is al zeker 10% van de keerring uit :(

Morgen weer verder.
 
ik kan het op de foto niet goed zien maar moet je die er niet pas uit halen als je de motorhelften hebt gesplitst?
 
Meestal heb je er stevig kracht voor nodig.
Bij mijn 1100 heb ik m'n poelitrekker binnenstebuiten gedraaid en daarmee ging het prima maar met een waterpomptang, parker of schroevendraaier kreeg ik het ook niet voor elkaar.
En ik kan best lomp doen dus daar ligt het niet aan.
 
Zet ik de dikke duitser twee maanden stil, doet de snelheidsmeter het niet meer.

Maar gelukkig hebben we marktplaats nog. En zo heb ik 31115 km in tien minuten kunnen rijden, zelfs zonder de motor te starten.

20140130_1601121_zps921465a7.jpg
 
Zet ik de dikke duitser twee maanden stil, doet de snelheidsmeter het niet meer.

Maar gelukkig hebben we marktplaats nog. En zo heb ik 31115 km in tien minuten kunnen rijden, zelfs zonder de motor te starten.

[afbeelding]
Meestal helpt het reinigen van het stekkertje van de sensor om de snelheidsmeter weer tot leven te wekken.
 
Meestal heb je er stevig kracht voor nodig.
Bij mijn 1100 heb ik m'n poelitrekker binnenstebuiten gedraaid en daarmee ging het prima maar met een waterpomptang, parker of schroevendraaier kreeg ik het ook niet voor elkaar.
En ik kan best lomp doen dus daar ligt het niet aan.


*O*

De poelitrekker ombouwen was meer werk dan de keerring verwijderen.

Nieuwe zit er in en de koppeling ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan