Jawa mengsmering & Pivo, část pět

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.107
8.239
Assen
De zomer is voorbij, de soesjesrijders zetten hun jappen binnen en de harleys krijgen een laatste poetsbeurt boven de vertrouwde olievlek in de verwarmde garage..
Onze motoren, louter ontworpen om gebruikt te worden blijven ook in de winter het Verdrag van Kyoto uitdagen. De dampen van mengsmering maken zowel de oude leren jekker als onze baarden waterafstotend.
We gaan door...

Handleiding voor de alu-cylinder typen
http://www.jawamotorcycles.co.uk/350 manual.pdf

voor de nieuwelingen die een jawa hebben van dit type; zoek op dit forum naar sammie's 638 kit om 'm in 1 klap van de zwakke plekken te ontdoen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ik twee setjes grondplaat en condensatoren heb meegeven bij het spannetje.
Geloof ik..... :)

Is dat zo? En daar zit nu iemand om verlegen?
Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar kan wel even kijken als iemand wat nodig heeft hoor. Ben niet van plan terug naar puntenontsteking te gaan.
 
Is dat zo? En daar zit nu iemand om verlegen?
Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar kan wel even kijken als iemand wat nodig heeft hoor. Ben niet van plan terug naar puntenontsteking te gaan.
Volgens mij heb jij ze, maar ze zijn je ook gegund. ;)
Misschien heeft JB1 er iets aan.
In ieder geval een condensator. Het hele setje zal wel niet passen op een 634. :?
Bummer van het omduwen. -O- Er zit trouwens toch wel minimaal een hoes over het zadeltje? '(
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard. Vorige week nog een nieuwe gekocht bij de Gamma á €20,- Goei ding, hopelijk gaat deze langer mee. Bij mij gaan ze na een jaartje kapot.
 
@ BR, ik heb nog geen groot-genoege doos kunnen vinden.. ik kan ook louter het ruitje opsturen maar ik ben liever het hele ding kwijt..
Zal morgen weer kijken..
 
@ BR, ik heb nog geen groot-genoege doos kunnen vinden.. ik kan ook louter het ruitje opsturen maar ik ben liever het hele ding kwijt..
Zal morgen weer kijken..
Bananendoos, lekker stevig en groot genoeg. Opvullen met oude kranten.
 
En ook hier weer een trouwe meelezer :+

Nog nooit een Jawa of CZ gehad maar wel 3 jaar lang 2-takt (175 cc) gereden en 2 jaar daarvoor op een bromfiets O-)
 
En ook hier weer een trouwe meelezer :+

Nog nooit een Jawa of CZ gehad maar wel 3 jaar lang 2-takt (175 cc) gereden en 2 jaar daarvoor op een bromfiets O-)

Dus je bent nog dolend als een verdwaald schaap..
Schaft u ene jawa of CZ aan en kom tot ons..
 
Morgen op de jawa naar hardenberg als het droog blijft
Het rode lampje van de acu begind weer mee te kniperen bij bepaalde toeren als ik richting
Aan geef, zeker weer wat aan het kapot gaan :(
Spanings regelaar of dat kasje met wikeling en kontakt puntje
Het zit er net 3 jaar nieuw op :( stekers zien er goed uit
 
@ AGB, het kost altijd even wat tijd om je berichten te vertalen maar begin eens de massa aansluitingen van de regelaar en de accu schoon te maken, en de stekkers van de regelaar en gelijkrichter ook maar meteen..
Wat is de laadspanning?
 
Morgen op de jawa naar hardenberg als het droog blijft
Het rode lampje van de acu begind weer mee te kniperen bij bepaalde toeren als ik richting
Aan geef, zeker weer wat aan het kapot gaan :(
Spanings regelaar of dat kasje met wikeling en kontakt puntje
Het zit er net 3 jaar nieuw op :( stekers zien er goed uit

Accu vloeistof op peil?
 
Jep
Punten van elkaar staat er geen spanning op (wat wel hoort volgens jou)
Punten op elkaar naar minpunt van de accu staat pak 'm beet 0.4V op

goed, dan staat er ook geen spanning over de bobines lijkt me. verbind je contactschakelaar eens door, idem voor de noodstopschakelaar..

Massa-punten al nagezien??

Als je wil dat ik morgenmiddag langskom moet ik het vanavond weten..
 
Laatst bewerkt:
Ja is goed, ik zal je zometeen een berichtje sturen met contactgegevens! (Ben nog niet thuis namelijk)
 
goed, dan staat er ook geen spanning over de bobines lijkt me. verbind je contactschakelaar eens door, idem voor de noodstopschakelaar..

Massa-punten al nagezien??

Als je wil dat ik morgenmiddag langskom moet ik het vanavond weten..

Samwise the great :} :Y
 
Weer heel terug van hardenberg , veel mensen en veel verkoop punten
Op de pakeerplaats veel motoren ook leuk om te zien naast mij stond een zwarte mz met zijspan
Als nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan