Suzuha TR1

Zeker wel(ik baal, heb net een heel verhaal lopen typen en nu zie ik dat ik het vergeten ben te plaatsen |( , heb ik vaker helaas.....nou ja, dan maar de foto`s:

Versie 1.0:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit was hem eerst dus.....slechte remmen.....te zware voorkant....maar op zich wel lekker.....is nu 5.5 jaar geleden dat ik eraan begon, nu zie je ze overal vandaar dat ik wat anders wilde, en dan vooral de rare 16"velg :r achter en in deze versie dus ook vóór!


Maar de cardankoppeling in elkaar krijgen aan de voorkant geeft teveel spanning, omdat ik vooral de velg met dus 180 band in het midden wilde.............


Gr Wynand
Wat een fokking vette fiets hee
full
 
Laatst bewerkt:
@Wynand:
Zal eens wat schetsen voor het frame als het wil lukken... U hoort van mij ;)
 
@Moriwakid & @Tomcat, wees welkom *O*

@Supervet...Heel graag, ben enorm benieuwd wat je voor ogen hebt :Y


(neem wel je tijd aub...eigen werk gaat voor!)
 
Das eens iets anders.. ;)

Misschien kun je het blok, of het blok in het frame, aan de onderkant via een soort van scharnier het frame in draaien /tillen.

Dan kun je met veel minder ruimte toe.

Maar eerlijk gezegd vind ik die GSX wel een heel leuk ding!


Ga je volgen!
 
Hoi Reinhoud, leuk dat je hier bent!

Heb gisteren een kaal blok in elkaar geschoven, dus zonder deksels.....dat gaat al niet meer tussen de onderste frame buizen door..
Zit eraan te denken de framebuizen demontabel te maken, en dan een constructie te lassen zoals een GSXR uit bijvoorbeeld `86-`91 (?)
Maar kun je een heel simpel tekeningetje maken wat jij bedoelt?
 
Hoi Reinhoud, leuk dat je hier bent!

Heb gisteren een kaal blok in elkaar geschoven, dus zonder deksels.....dat gaat al niet meer tussen de onderste frame buizen door..
Zit eraan te denken de framebuizen demontabel te maken, en dan een constructie te lassen zoals een GSXR uit bijvoorbeeld `86-`91 (?)
Maar kun je een heel simpel tekeningetje maken wat jij bedoelt?
Moet je is bij een oude cb 750 kijken
Die hebben dat ook.
Stelt nix voor
 
Moet je is bij een oude cb 750 kijken
Die hebben dat ook.
Stelt nix voor

Bedoel je de framebuizen die demonteerbaar zijn? Of het scharnieren van het blok?

Heb even op MP gekeken, maar daar staan geen frames met `losse`buizen, dus vandaar mijn vraag..

Welkom trouwens :Y
 
Sorry
Ik was ff in de war :$ (heb ook zoveel van die ouwe dingen gehad )
Het frame van een cb650 van 1980 heeft een demontabele onder buis van het frame
Staat er 1 op eBay waar je het aardig op kan zien
1980 Honda CB 650 Frame, EZ Registration, Good Condition | eBay

Top! Denk dat dit een van de eerste zaagsnedes gaat worden om het complete blok een `heel klein beetje` in het frame te krijgen :X

Maar ik zal eerst Loek en Reinhoud even afwachten (alsof ik vanmiddag al zou gaan zagen _O- )

Dank voor je inbreng!
 
hp2p.png


Zwart is het frame zoals het normaal is.
Blauw is het stuk waar je minstens 2 punten van het blok in vast schroeft.
Rood is een scharnierpunt, het meest rechtse scharnier is het daadwerkelijke scharnier, het meest linkse is het punt, is het punt waarmee je het blauwe stuk frame mee vast schroeft aan het eigenlijke frame.
Het middelste is een eventueel optional scharnierpunt mocht het blok moeilijk bereikbaar zijn, of niet lekker het frame in schijft.

Op deze manier kun je met minder ruimte toe, weet niet of het genoeg is...
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Zwart is het frame zoals het normaal is.
Blauw is het stuk waar je minstens 2 punten van het blok in vast schroeft.
Rood is een scharnierpunt, het meest rechtse scharnier is het daadwerkelijke scharnier, het meest linkse is het punt, is het punt waarmee je het blauwe stuk frame mee vast schroeft aan het eigenlijke frame.
Het middelste is een eventueel optional scharnierpunt mocht het blok moeilijk bereikbaar zijn, of niet lekker het frame in schijft.

Op deze manier kun je met minder ruimte toe, weet niet of het genoeg is...

Hoi Reinhoud, :} dank voor je duidelijke tekening, en het is een goed idee!

Had al wel het idee dat er in ieder geval 1 framebuis uit zou moeten, maar ik kan van de onderste buizen ook een sterk `sub`frame maken, wat ik er compleet al of niet dragend tegenaan kan schroeven....

Normaal `hangen`de TR1 blokken aan de koppen.....misschien moet ik dat idee eerst schrappen, maar tegelijkertijd wil ik alles open houden voordat er `ver`zaagd wordt....aan de andere kant, alles is weer te lassen :Y
 
Heb je toevallig ook een TR1 frame liggen?
Zou je daar kunnen kijken wat voor maat buizen en schetsplaten op zitten, en dat zou je over kunnen nemen op je Suzuki.
En anders maak je de onderste buizen demontabel en schroef je ze er alleen op voor de sier. ;)
 
Hmmm, ik heb geen los frame , maar wel de XV750SE (m`n andere brik) waarvan ik natuurlijk veel kan afkijken...zelfde frame als een TR1, maar dat is echt zo`n golfplaat blikken frame, wat ik nog wel heb is de voorste beugel om het blok op te hangen en de kleine beugels bij de achterste cilinderkop.....en de onderbuizen zullen idd sier worden, maar wil ze wel een soort halfhouts verbinding geven....(van metaal dan!)
 
Laatst bewerkt:
He Wynand

Als je nu het onderste deel van het xv frame slijpt en deze pas maakt op het suzukiframe , misschien wel een heel simpele gedachte
Zou we eerst effe wat meetwerk verrrichten voordat je de slijpschijf erinzet

Ga je zeker volgen
 
He Wynand

Als je nu het onderste deel van het xv frame slijpt en deze pas maakt op het suzukiframe , misschien wel een heel simpele gedachte
Zou we eerst effe wat meetwerk verrrichten voordat je de slijpschijf erinzet

Ga je zeker volgen

Hoi, ik heb geen XV frame `over`en daarbij is dat een frame van geperst plaatwerk.
Zeker bedankt voor het meedenken,ook daarom heb ik het topic geopend!

Hierbij een foto van het frame, GSX blok is opgehaald, dus er is wat ruimte over *O*

Frame is opgehangen aan een takel die er nog hangt uit mijn `alfa`en `jeep`tijd, hebben blokken aangehangen tot een V8 van 5.9Ltr die ik ooit in de jeep heb gebouwd, dus dit frame-pje is geen probleem O-)
En een voordeel is dat ik een heel mooi liftje/platform heb waarmee ik dan van onderaf zo het TR1 blok erin kan `passen`zodra er ruimte voldoende is in het frame.

Denk dat ik eruit ben qua volgorde, zie de rode lijnen als eerste slijplijnen.
Ter hoogte van de bovenste rode `slijp`lijnen wil ik het frame met een cm of 5 verlengen, gelukkig heb ik exact de goede 28mm stukken van het ooit afgezaagde subframe bewaard. *O* (ben altijd bang om ijzer weg te smijten O-) )

dus:
full


Daarna , als het frame dus `om`het blok past., zullen de oranje zaagsnedes volgen.......

Dit was het nieuws :Y
 
Met gepast respect : :}

Dat gaat een mooie fiets worden! waarom niet in Streetfighters?


Eeuuuhh, nou ja zal er even over denken... :?

Denk dat er dan teveel verwachtingen worden geschapen :? , er zitten daar een aantal jongens waar ik mij echt niet mee `durf`te meten en er wordt in de details vaak een vermogen aan besteed qua onderdelen. (niet iedereen trouwens hoor, ik zit heel erg vaak bij de Streetfighters!)
Ik heb het heel niet slecht, maar daar kan ik niet in mee, scharrel op een relaxte wijze mijn spulletjes bij elkaar en geniet vooral ook van het zoeken en de inspiratie :Y



Allemaal gel.l, ik heb er gewoon niet aan gedacht :X
 
_O- Bescheidenheid siert de mens! _O-
Zeker gelul,als jij het al aandurft om op deze plaatsen de flex in een standaard frame te zetten en alles weer in elkaar last dan hoor jij ook bij de groten. :Y

Vergeet je niet dat het frame weer opnieuw gekeurt moet worden na deze metarmorfose!!!!!!!!Dit mag zomaar niet,levensgevaarlijk! :+ _O-

Heb er het volste vertrouwen in dat dit goed komt en er zitten hier altijd wel wat laskloojoos die je kunnen helpen met dit avontuur.Alles komt goed........ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan