Suzuha TR1

Hoi Wynand, kun je voor die aandrijving van je draaibank geen v-snaar of soortgelijks gebruiken? zijn redelijk stug en klemmen misschien iets meer? en de poelie en snaar goed droog en ontvet houden.
ik heb de link die jij posten voor het sjabloontje ook gebruikt want ik deed dit paswerk( :X ) altijd met de slijptol met een lamellenschijf erop..... :$
je zult ongetwijfeld nog wel vaker fouten maken tijdens je project (ik heb er al genoeg gemaakt ;) ) maar het oplossen van deze fouten is ook weer een leerproces.

ik blijf dit een super mooi project vinden.
grt
 
Ja leuk hè :Y , vond het wel een leuk idee......tijd mee in de kop gezeten, tja en als je dan in een bui van opruimen het blok te koop zet wat erin hoorde.....en daar komt dan ook nog een koper voor!

Dan moet je `hoofd`zaken in de praktijk brengen, nogmaals...het zal heel lang duren, maar daar zijn er wel meer van hier op MF :+


zie net je topic
ik ga dit zeker volgen
succes

Wizz
 
Hoi Wynand, kun je voor die aandrijving van je draaibank geen v-snaar of soortgelijks gebruiken? zijn redelijk stug en klemmen misschien iets meer? en de poelie en snaar goed droog en ontvet houden.
ik heb de link die jij posten voor het sjabloontje ook gebruikt want ik deed dit paswerk( :X ) altijd met de slijptol met een lamellenschijf erop..... :$
je zult ongetwijfeld nog wel vaker fouten maken tijdens je project (ik heb er al genoeg gemaakt ;) ) maar het oplossen van deze fouten is ook weer een leerproces.

ik blijf dit een super mooi project vinden.
grt

Dank voor je enthousiasme ;)

Er is een snaar die ik `misschien` kan gebruiken, dat is deze:
Keilriemen Weitwinkelriemen 60° Winkel 5M 1060 5M 1060 Polyurethan | eBay

Maar om nou bijna €50.00 uit te geven terwijl ik niet zeker ben of het wel werkt........ :X

Weet jij of iemand anders waar ik anders andere schijf `dingen` kan bestellen, waardoor er een normale v-riem omheen kan?

Wat betreft de lamellen schijven....ik herinnerde mij ineens een schijf die ik een keer gratis bij wat RVS bochtmateriaal heb gekregen van iemand hier op MF.

Dit is een `flapdisk`die ook om de hoek gaat, en dat werkt als een speer!
Zal er een foto van plaatsen

mrQ ,ik heb bij de 2e hands winkel indertijd 2 B&D powerfiles gekocht, en dat werkt wel :Y ,maar gaat wat langzaam en de file is maar 10mm breed .......kan aan het schuurpapier liggen....(te goedkoop?)
 
Laatst bewerkt:
Meteen maar even een foto, het werkt bloedsnel en spatje zuiver, dit zijn van die uitvindingen waarvan je denkt.........dit had ik toch zelf kunnen bed.......en:
full

full


Werkt ook om wat dieper liggende lasjes te slijpen
 
Niet te veel weg slijpen
Want dan valt de boel weer uit elkaar.
En een mooie las is niet lelijk

Zal ik zeker niet doen`hoor, van de meeste lassen blijf ik af, was meer als voorbeeld van wat je ermee kunt doen, maar voor het uithollen van buisverbindingen zijn deze schijven echt ideaal *O*
 
Dank voor je enthousiasme ;)

Er is een snaar die ik `misschien` kan gebruiken, dat is deze:
Keilriemen Weitwinkelriemen 60° Winkel 5M 1060 5M 1060 Polyurethan | eBay

Maar om nou bijna €50.00 uit te geven terwijl ik niet zeker ben of het wel werkt........ :X

Weet jij of iemand anders waar ik anders andere schijf `dingen` kan bestellen, waardoor er een normale v-riem omheen kan?

Wat betreft de lamellen schijven....ik herinnerde mij ineens een schijf die ik een keer gratis bij wat RVS bochtmateriaal heb gekregen van iemand hier op MF.

Dit is een `flapdisk`die ook om de hoek gaat, en dat werkt als een speer!
Zal er een foto van plaatsen

mrQ ,ik heb bij de 2e hands winkel indertijd 2 B&D powerfiles gekocht, en dat werkt wel :Y ,maar gaat wat langzaam en de file is maar 10mm breed .......kan aan het schuurpapier liggen....(te goedkoop?)
Zo'n snaartje bedoel ik ja! Als ik jou was zou ik kijken of je dan niet een poeli/schijf van een autowrak kan gebruiken. Bijvoorbeeld van een dynamo/stuurbekrachtiging of een grotere direct van de krukas? Dus langs bij een autosloperij?
 
Zo'n snaartje bedoel ik ja! Als ik jou was zou ik kijken of je dan niet een poeli/schijf van een autowrak kan gebruiken. Bijvoorbeeld van een dynamo/stuurbekrachtiging of een grotere direct van de krukas? Dus langs bij een autosloperij?

Dat is inderdaad waar ik ook naar loop te zoeken, kan alleen niet naar autosloperijen enzo langs omdat ik door ziekte aan huis gebonden ben, en hoop dus online iets te vinden.
Het mooiste zou zijn de poelies van een oude grote staande boor of zo ....maar niet zo makkelijk te vinden...
 
Als je de maten doorgeeft wil ik ook wel eens kijken voor je, ik kom nog wel eens op een autosloperij.

Tja, wat er nu aan hout opzit is ong. 100-120-150 en dat aan beide kanten, denk dat 3 keuzes meer dan zat zou zijn......ik zou het echt super vinden als je een keer op een sloperij bent om heel even te kijken of ze wat hebben *O* , maar doe niet teveel moeite.... :$

De asmaten zijn 18 en 20mm , maar dat zal ik toch moeten `ver`maken denk ik........

:}
 
Nieuws uit de catacomben van de kruising/vuilnisbak motor.....

Achter/onderste blokbevestiging kan gelast worden,zie het verschil tussen de linkse bestaande GSX en de nieuwe voor het TR1 blok:
full



En dan kom ik langzamerhand bij degene die dan als volgende moet........weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken, het liefst wil ik een sierlijke `buizen`bevestiging maken , maar ben er nog lang niet uit, heb even een `extra`XV blokbeugel die ik had doorgezaagd om wat te passen want de hele beugel krijg ik er niet tussen.....graag TIPS AUB:
full
 
Op zich zou ik met de steun van een XV1100 als een stuk beter uit komen vanwege het veel lagere profiel, dan zou ik een soort schetsplaten aan het frame kunnen lassen o.i.d.
De steun(foto ebay):
full
 
Hoe kleiner de beugel hoe mooier! En het lijkt erop dat de xv1100 steun het kleinst is dus.....


Yep, en als ik hem binnen heb, kan hij misschien(zo te zien) zelfs andersom gemonteerd worden.....zo dicht mogelijk bij het balhoofd, maar kan nu niet goed zien of dat past.
Vandaag eerst nog maar eens een paar x de schuur inlopen om nog eens te kijken en te meten.
 
Nieuws uit de catacomben van de kruising/vuilnisbak motor.....

Achter/onderste blokbevestiging kan gelast worden,zie het verschil tussen de linkse bestaande GSX en de nieuwe voor het TR1 blok:
[afbeelding]


En dan kom ik langzamerhand bij degene die dan als volgende moet........weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken, het liefst wil ik een sierlijke `buizen`bevestiging maken , maar ben er nog lang niet uit, heb even een `extra`XV blokbeugel die ik had doorgezaagd om wat te passen want de hele beugel krijg ik er niet tussen.....graag TIPS AUB:
[afbeelding]
Wynand,
Is toch lastig om je bruikbare tip te geven zo van af de foto..
Ik zou de schetsplaat hergebruiken die er nu op zit, en met buizen een verbinding maken tussen schetplaat en frame. Vervolgens delen van de schetsplaat welke uitsteken afslijpen.

Nogmaals je moet het eigenlijk eerst met eigen ogen zien en puzzelen met de delen in je hand. (althans zo werk ik)
Succes man..
 
Wynand,
Is toch lastig om je bruikbare tip te geven zo van af de foto..
Ik zou de schetsplaat hergebruiken die er nu op zit, en met buizen een verbinding maken tussen schetplaat en frame. Vervolgens delen van de schetsplaat welke uitsteken afslijpen.

Nogmaals je moet het eigenlijk eerst met eigen ogen zien en puzzelen met de delen in je hand. (althans zo werk ik)
Succes man..

Hoi Maarten, dank voor je reactie! Kan mij voorstellen dat het heel lastig is vanaf een foto.
Het `in de hand houden` is inderdaad hoe ik ook werk, maar dit is wel een pittig probleempje (totdat het licht ineens aangaat ;) ) Het lastige is dat de ori schetsplaat niet in zijn geheel in het frame past, en het blok moet in het frame te plaatsen zijn, en er weer makkelijk uit te halen zijn.

Maar wat jij zegt is het beste, buisverbindingen naar origineel en dan wegslijpen, dat laatste had ik dan weer niet aan gedacht..... :} (het licht gaat langzaam aan *O* )
 
Laatst bewerkt:
Nieuws uit de catacomben van de kruising/vuilnisbak motor.....

Achter/onderste blokbevestiging kan gelast worden,zie het verschil tussen de linkse bestaande GSX en de nieuwe voor het TR1 blok:
[afbeelding]


En dan kom ik langzamerhand bij degene die dan als volgende moet........weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken, het liefst wil ik een sierlijke `buizen`bevestiging maken , maar ben er nog lang niet uit, heb even een `extra`XV blokbeugel die ik had doorgezaagd om wat te passen want de hele beugel krijg ik er niet tussen.....graag TIPS AUB:
[afbeelding]

Ik zou gewoon malletjes maken van karton hoe je die blok bevestiging ongeveer wil hebben. Dan laat je die stukken bijvoorbeeld bij vampiremax lasersnijden uit staal. Wat afstandsbusjes maken en vastlassen en dan heb je al wat toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan