Suzuha TR1

Ik zou gewoon malletjes maken van karton hoe je die blok bevestiging ongeveer wil hebben. Dan laat je die stukken bijvoorbeeld bij vampiremax lasersnijden uit staal. Wat afstandsbusjes maken en vastlassen en dan heb je al wat toch?


Ja, daar heb je gelijk in wat betreft de achter/zijkanten, maar vooraan wordt het toch een hele constructie.......,maar het begint te dagen hoor.

Dank voor dat tip van die VAMPIREMAX......kan ik vast een keer wat bestellen!
 
Als volger van dit topic heb ik nog wel een tip voor je draaibank, een paar oude tandwielen en een ketting van bvb een motorfiets.
Die heb je misschien nog wel ergens in een hoek liggen, ff beveiligen met een breekboutje en nooit meer een slippende draaibank.
Ik heb zelf wel eens een oude draaibank op die manier omgebouwd, loopt natuurlijk niet zo mooi als een riemaandrijving maar voor mij werkte het toen prima.
 
Sierlijk is bijzaak, kijk ook eerst of het in het zicht zit als de motor is afgebouwd, sommigen staren zich ook blind op detail, details vallen vaak in het niet in/aan/op een complete motor.

Deze beugel komt onder de tank zo te zien, in dat geval, denk funktioneel, krijg ik het blok er makkelijk in en uit, krijg ik de bouten goed en niet te moeilijk gemonteerd, kun je nog bij andere komponenten komen zonder het blok er uit te halen...
 
Als volger van dit topic heb ik nog wel een tip voor je draaibank, een paar oude tandwielen en een ketting van bvb een motorfiets.
Die heb je misschien nog wel ergens in een hoek liggen, ff beveiligen met een breekboutje en nooit meer een slippende draaibank.
Ik heb zelf wel eens een oude draaibank op die manier omgebouwd, loopt natuurlijk niet zo mooi als een riemaandrijving maar voor mij werkte het toen prima.

mmmmm, ga ik ook over nadenken, kan misschien wel met een `brommer of fiets`ketting, heb nog een oude sloop mountainbike staan......Topidee :}
 
Sierlijk is bijzaak, kijk ook eerst of het in het zicht zit als de motor is afgebouwd, sommigen staren zich ook blind op detail, details vallen vaak in het niet in/aan/op een complete motor.

Deze beugel komt onder de tank zo te zien, in dat geval, denk funktioneel, krijg ik het blok er makkelijk in en uit, krijg ik de bouten goed en niet te moeilijk gemonteerd, kun je nog bij andere komponenten komen zonder het blok er uit te halen...

In principe heb je gelijk hoor,Reinhoud.
Het eerste waar ik naar `probeer`te zoeken is een oplossing die ervoor zorgt dat het blok er zonder veel te beschadigen en moeite uit- en inkan.......dank voor je wijze woorden want mijn ideeën gingen teveel richting sierlijkheid...i`m awake ;)
 
Soms als je een idee hebt moet je het ook even een tijdje in je hoofd laten "borrelen", soms komt er zo ineens een ander en beter idee op zetten, m.a.w. niet te gehaast! ;)


Dat is zeker waar, en ik pas het sinds een paar jaar toe (kan niet anders |( ) , maar uit ervaring kan ik zeggen......het werkt *O*
 
Ik heb al een tank, en die is breed........GSX1200AE (inazuma), die vind ik echt zo ontzettend mooi, komt door het `hol`lopen aan de onderkant, is een moderne tank met een beetje oldskool look..

Hier zit hij nog op de oude situatie
full


Misschien is hij wel te breed, dat moet ik even kijken als de boel weer op een motor gaat lijken, heb een paar weken geleden mijn GS750 tank verkocht, was mijn eerste favoriet _O-
 
Ik herinner me nu je dit vraagt, dat er ook nog een Z1R tank met flinke butsen en deuken ergens in de garage moet liggen, die is mooi smal, prachtig maf model, dank voor het aanwakkeren van ideeën!
 
De rode buis is er eentje die iets uit het midden aan het frame gelast gaat worden, in een hoek die zeg maar exact haaks op de tapeinden van het blok.
de gele `hoek`, komt dan aan beide kanten van het blok met de rug tegen de rode buis aan.
De moeren komen in dat geval dus in zicht te zitten, dus omgekeerd aan de standaarsituatie.

Voordeel:
Het blok heeft veel ruimte bij in-uitbouw doordat er met losse schetsplaten wordt gewerkt ipv een vaste gelaste steun, en dat is waar ik naar zocht.

Achteraf is het zo simpel |(
 
Ik heb al een tank, en die is breed........GSX1200AE (inazuma), die vind ik echt zo ontzettend mooi, komt door het `hol`lopen aan de onderkant, is een moderne tank met een beetje oldskool look..

Hier zit hij nog op de oude situatie[afbeelding]

Misschien is hij wel te breed, dat moet ik even kijken als de boel weer op een motor gaat lijken, heb een paar weken geleden mijn GS750 tank verkocht, was mijn eerste favoriet _O-

Ik vind dat een hele mooie motor!

Aparte tank, past mooi bij het achterstuk, ga je die ook gebruiken?
 
Ik vind dat een hele mooie motor!

Aparte tank, past mooi bij het achterstuk, ga je die ook gebruiken?

Yep , iik vind het ook een van de mooiste tanks.....en ja, het zitje gaat ook gebruikt worden, heb ik ook allang liggen, hij heeft zo een paar jaar als mock up in de garage gestaan en elke keer als ik er binnenliep: :9~ :9~ :9~
 
Mijn tank ruilen tegen die zwarte van jou?
*D O-)


Oeps.....heb je ook last van voortschrijdend inzicht :? :+

Er zijn ook Yamaha`s met een tank die op de GSX750/1200 inazuma lijkt, ....XJ1200 volgens mij? ergens rond 1997 met ook een rond lopende onderkant, ben ik gek op......
 
Haha ja joh.
Tankje die ik van jou heb is mooi, maar die zwarte vind ik ook errug mooi hoor.

Moet wel zeggen dat mijn handjes ontzettend jeuken als ik dit weer zie.
Binnenkort maar weer eens een dagje reserveren.....
 
Laatst bewerkt:
Haha ja joh.
Tankje die ik van jou heb is mooi, maar die zwarte vind ik ook errug mooi hoor.

Moet wel zeggen dat mijn handjes ontzettend jeuken als ik dit weer zie.
Binnenkort maar weer eens een dagje reserveren.....


Moet je doen, die van jou wordt zo ontzettend gaaf, niet opgeven en anders gewoon `even`naar Gerard om het wat `lastiger`werk te doen :? Wel budget afhankelijk natuurlijk......... |( |(
 
Ik heb al een tank, en die is breed........GSX1200AE (inazuma), die vind ik echt zo ontzettend mooi, komt door het `hol`lopen aan de onderkant, is een moderne tank met een beetje oldskool look..

Hier zit hij nog op de oude situatie[afbeelding]

Misschien is hij wel te breed, dat moet ik even kijken als de boel weer op een motor gaat lijken, heb een paar weken geleden mijn GS750 tank verkocht, was mijn eerste favoriet _O-

Das zeker en mooi tankje ja,zou wel die felsrand onder mee laten plamuren als de zooi gespoten word.
Wat frame en blok huwelijk betreft ziet er goed uit maar blijft moeilijk om zo te bepalen of het anders/beter kan.Mijn manier is ook dat je het terplekke moet zien en dan pas kunt bepalen hoe of wat.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja joh.
Tankje die ik van jou heb is mooi, maar die zwarte vind ik ook errug mooi hoor.

Moet wel zeggen dat mijn handjes ontzettend jeuken als ik dit weer zie.
Binnenkort maar weer eens een dagje reserveren.....


Een dagje!? :+
 
Jaja zal idd meerdere dagen worden maar geloof me het ligt echt niet aan een gebrek aan motivatie.
Tijd is meer een schaars goed...
 
ach.....de truc (voor mij) is om toch iedere keer weer 1 ding tegelijk aan te pakken, want mijn valkuil is alles tegelijk willen doen en dan strand er weer een project....
 
Terug
Bovenaan Onderaan