Suzuha TR1

Toen ik nog werkte in mijn bedrijf in Haarlem had ik veel klanten die werkten bij Fokker, eentje die heel vaak kwam en vooral een aardige vent was heette van zijn achternaam Star(t) met de voorletter Bee (beetje langer gemaakt ivm google en NSA) ;)
 
Jij hebt bij Fokker gewerkt?
Waar en als wat?

Ik heb bij FSP gewerkt, 2 jaar in de bedrijfsschool en verder 7 jaar gewerkt...



Ik heb eerst 2 jaar bedrijfsschool gedaan toen ik krap 16 was in Dordrecht waar ik daarna aan de F27 midden vleugel werkte....daarna naar papendrecht voor het magazijn om te eindigen bij de cnc profielbewerking tot failliet.
Maar alle grappen over Fokker ten spijt: er waren teveel kantoorpikken en directeuren in combi met rare deals die de boel in mijn ogen naar god geholpen hebben! ik heb me tot failliet toch fiks uit de naat gewerkt want steeds gingen en mensen uit maar het werk bleef wel.
 
Moet ook een berg stress gegeven hebben, iedere keer weer zo`n ontslaggolf.
Heb ook wel eens begrepen dat er mega bedragen aan gereedschap en weet ik wat meer werd uitgegeven. En dat waren dan altijd dingen die splinternieuw in de doos bleven staan.....Zonde van zo`n bedrijf
 
Ik heb eerst 2 jaar bedrijfsschool gedaan toen ik krap 16 was in Dordrecht waar ik daarna aan de F27 midden vleugel werkte....daarna naar papendrecht voor het magazijn om te eindigen bij de cnc profielbewerking tot failliet.
Maar alle grappen over Fokker ten spijt: er waren teveel kantoorpikken en directeuren in combi met rare deals die de boel in mijn ogen naar god geholpen hebben! ik heb me tot failliet toch fiks uit de naat gewerkt want steeds gingen en mensen uit maar het werk bleef wel.

Ik heb eerst een jaar bij de slats van de A310 gewerkt, en na de aanslagen van 9/11 viel dat weg..
Toen heb ik zo'n 6 jaar onderdelen voor de Apache en de NH90 gelamineerd, koolstofvezel.
Was in Hoogeveen.

Fokker is inderdaad "topzwaar", en teveel vriendjes politiek, in Hoogeveen lopen eerlijk waar mensen rond die geen idee hebben wat hun functie nou eigenlijk is.
Ook wordt er met de papieren geknoeid om maar te zorgen dat men een bonus krijgt..

Fokker is werkelijk waar een prachtig bedrijf, dat een goed management mist..
Toen ik er werkte, werkten er 800 man, en er werd slechts 150.000 euro per jaar winst gemaakt...

Mn vader werkt op een steenfabriekje, daar werkten zo'n 100 man, en die maakten zo'n 15 jaar geleden al zo'n miljoen winst per maand!
 
Beste luisteraars.........ik heb mijn frame weer een beetje meer af en heb even los de brug en het wiel erin gehangen en kom aan een wielbasis van zo`n 155-157cm.......is dat een ramp voor het sturen? Ik lees zulke enorme verschillen, maar dit lijkt mij toch wel wat lang :?

Nu zit de brug van de GSXR K-8/9 erin en die is best lang ook, heb ook nog een GSXR 1997 liggen(die een stuk eerder op de foto staat, maar is ,vind ik, een stuk monder organisch(waar kennen wij deze term ook weer van O-) )

Weten jullie maten van bruggen? Liefst eentje iets die rond de 50cm zodat ik rond de 148 uitkom.......?
 
Beste luisteraars.........ik heb mijn frame weer een beetje meer af en heb even los de brug en het wiel erin gehangen en kom aan een wielbasis van zo`n 155-157cm.......is dat een ramp voor het sturen? Ik lees zulke enorme verschillen, maar dit lijkt mij toch wel wat lang :?

Nu zit de brug van de GSXR K-8/9 erin en die is best lang ook, heb ook nog een GSXR 1997 liggen(die een stuk eerder op de foto staat, maar is ,vind ik, een stuk monder organisch(waar kennen wij deze term ook weer van O-) )

Weten jullie maten van bruggen? Liefst eentje iets die rond de 50cm zodat ik rond de 148 uitkom.......?

Beste TS'r,wielbasis is zeker te lang voor het vlotte sturen.148 klinkt al wat beter ja. O-)
Das het nadeel van de nieuwere fietsen,lange bruggen.Heb vanmiddag net een alu gsxr brug 40cm ingekort om hem beter te laten sturen.Kan dus ook nog.......
Welke bruggen vrij kort zijn zou ik niet weten,ben bang dat dat moeilijk word. :X
:W
 
Moto Martin: ±48cm.
Jerryt: 10cm tot schuurlengte :Y _O-

Greetz, Q

Vraagje misschien even bij de buren droppen (zitten veel meer zelfbouwers)?
 
Laatst bewerkt:
Beste TS'r,wielbasis is zeker te lang voor het vlotte sturen.148 klinkt al wat beter ja. O-)
Das het nadeel van de nieuwere fietsen,lange bruggen.Heb vanmiddag net een alu gsxr brug 40cm ingekort om hem beter te laten sturen.Kan dus ook nog.......
Welke bruggen vrij kort zijn zou ik niet weten,ben bang dat dat moeilijk word. :X
:W

Ach.....anders maar een brace op de originele GSX brug :r ....nee gaat hem ook niet worden, maar dat inkorten is zeker een optie voor een aantal bruggen,thanks beste beantwoorder ;)
 
Moto Martin: ±48cm.
Jerryt: 10cm tot schuurlengte :Y _O-

Greetz, Q

Vraagje misschien even bij de buren droppen (zitten veel meer zelfbouwers)?

48 cm joh? De RR brug die ik er in heb zitten is 56 cm, net effe gemeten, geen wonder dat hij voelt alsof er relatief veel gewicht aan de voorkant zit.
 
48 cm joh? De RR brug die ik er in heb zitten is 56 cm, net effe gemeten, geen wonder dat hij voelt alsof er relatief veel gewicht aan de voorkant zit.

Nou Robin, dan mag je wel een sticker achterop plakken met zo`n tekst als "pas op Dames, de mijne is..............meter"
_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Beste TS'r,wielbasis is zeker te lang voor het vlotte sturen.148 klinkt al wat beter ja. O-)
Das het nadeel van de nieuwere fietsen,lange bruggen.Heb vanmiddag net een alu gsxr brug 40cm ingekort om hem beter te laten sturen.Kan dus ook nog.......
Welke bruggen vrij kort zijn zou ik niet weten,ben bang dat dat moeilijk word. :X
:W

Van vooras tot achteras is van mijn GS1000 zon 149cm, achterwiel bijna volledig opgespannen.
Lengte achterbrug, van as tot as is 55cm, das een brug van een Bandit 1200.
 
Foto`s! van het gedane werk, en ik ben er wel uit met de achterbrug, het wordt deze die op de foto`s staat...is 53cm.

Subframe (voor/onder) is redelijk af, er is dus een linker en rechterbuis die halverwege met de 2 bussen ook nog eens aan het blok wordt verbonden, de verbinding van de bussen met de framebuisen moet ik nog maken.
full

full

full


full

full

full

full

full

full

full
 
Knap werk! Als dat blok maar eens hangt dan kan je lekker verder freubelen.
 
Foto`s! van het gedane werk, en ik ben er wel uit met de achterbrug, het wordt deze die op de foto`s staat...is 53cm.

Subframe (voor/onder) is redelijk af, er is dus een linker en rechterbuis die halverwege met de 2 bussen ook nog eens aan het blok wordt verbonden, de verbinding van de bussen met de framebuisen moet ik nog maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zou zelf de linker en rechter framebuis met elkaar verbinden doormiddel van een buis en daar 2 nette ogen op lassen zodat je daar het blok aan kan vastzetten. Of is dat ook de bedoeling?
 
Thanks mede liefhebbers!

@Leeuwis88 Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik een buis van links naar rechts zou doen met 2 ogen, maar dat vond ik niet mooi om zo`n `dwars`balk vol in het zicht te hebben, dit is (in mijn ogen) een wat strakker en bijzonderderder oplossing, zeg maar wat `verder gezocht` , de sterkte is er op deze manier ook, dus dan is het wat mij betreft het beste uit 2 werelden: sterkte en design..........

Het blijft grappig hoe ideeën evolueren, heb een tijdje niet in evolutie geloofd, maar wankel flink.......heerlijk om een beetje te filosoferen tijdens het `ideeën`scoren...... }) of was het nou andersom :? ...boeit niet als er maar gelast wordt *O*
 
Lekker bezig hier!Ziet er goed uit.................maar(je voelt hem aankomen _O- )die achterbrug!!!!!! :X Is toch geen porum in dit concept.Zijn toch wel de lelijkste bruggen die er zijn. :r Sorry,wil je echt geen buizenbrug aansmeren,maar pak dan een vierkante alu zonder brace(of laat er een ronde buizenbrace oplassen)maar gebruik deze niet!!!!! :r

Is maar gewoon een mening natuurrlijk,okee,niet subtiel maar zo denk ik er over. _O-

:+
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig hier!Ziet er goed uit.................maar(je voelt hem aankomen _O- )die achterbrug!!!!!! :X Is toch geen porum in dit concept.Zijn toch wel de lelijkste bruggen die er zijn. :r Sorry,wil je echt geen buizenbrug aansmeren,maar pak dan een vierkante alu zonder brace(of laat er een ronde buizenbrace oplassen)maar gebruik deze niet!!!!! :r

Is maar gewoon een mening natuurrlijk,okee,niet subtiel maar zo denk ik er over. _O-

:+

Hoi Gerard :W , Je hebt helemaal gelijk hoor, dit was ook mijn 2e keus(4jaar geleden toen ik hem kocht niet hoor, vond hem geweldig), maar de `K9`is veel te lang.............heb al lopen kijken naar een bandit brug...maar die is 55cm

heb ook al lopen loeren naar een Kawa brug, met zo`n mooie draaibare as, maar dat vind ik eigenlijk ook weer niks vanwege de aanpassingen die dat allemaal weer brengt, liefst zou ik jou een schitterende (simpele) buizenbrug laten bouwen, maar daar heb ik echt geen geld voor (helaas :$ ).

Maar deze gaat er uiteindelijk niet inkomen ;)
 
Gelukkig dat deze hork van een brug er niet in komt. O-)
Heb nog wel een paar aluvierkante liggen(zonder brace), zijn ook nog geen 55cm lang.Zijn wel zonder lagers e.d.Kun je wel 1 van krijgen.
En anders voor jouw een gereduceerd recessiebuizenbrugje bouwen. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan