Motor-Forum

Select Forum

Suzuha TR1

zoveel brikken in mijn hoofd

Reg. datum:
12 aug. 2010
Beste Mede M-F`ers,

Hierbij mijn eerste topic,

Vorige week heb ik in een vlaag van: `waar laat ik mijn zooi toch`een van m`n suzuki GSX750 blokken verkocht, deze wordt a.s. Dinsdag opgehaald door een mede MF`er.

De rest van de motor heb ik of verkocht , of weggegooid... , USD had ik er 2 jaar geleden al ingezet, samen met een achterbrug van een `97 GSXR en achterwiel van ergens uit die tijd met een 180`er achterband.......en ja, da`s tegenwoordig niks meer, ik weet het |(

Mijn afwijking is dat ik gek ben op de oude Yamaha TR1 blokken!, dus ik heb er maar eens een carterhelft ingelegd om wat te passen.......dus:Suzuha 2.jpg
Suzuha 1.jpg

Zoals te zien, is er niet genoeg ruimte, maar het is toch ook niet heel erg krap allemaal, hooguit aan de voor en achterzijde(beide bovenin)....frame moet ik dus aanpassen, eerst maar eens heel relaxed meten, meten en nog eens meten.

Verwacht van mij aub geen razendsnel, snel of langzaam topic, nee het zal een soort slakkengang zijn, dit ivm mijn gezondheid die mij ontbreekt waardoor ik nogal eens niet in de garage kan zijn...MMMMAAARRR, alles komt goed!

Groeten Wynand

PS: Tips aangaande waar ik zal beginnen :? , voorste ophanging? achterste? of juist rond de tandwielas? Verder kan ik het blok deel van het frame laten zijn, maar eergens hou ik van het GSX frame met de buizen voorlangs...
Geen commentaar, alles komt goed. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/369518/Suzuha-TR1-1

Eerst koffie...

Reg. datum:
14 apr. 2011
Ga ik volgen! Ik heb alle tijd dus rustig aan :Y

Reg. datum:
12 aug. 2010
quote:
Frankenstein schreef op 05 oktober 2013 @ 15:56:
Ga ik volgen! Ik heb alle tijd dus rustig aan :Y

Leuk, mijn eerste volger *O*
Geen commentaar, alles komt goed. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/369518/Suzuha-TR1-1

Pas op schwenkt uit

Reg. datum:
15 apr. 2004
Moedig project! Lekker eigenwijs.
*O*
Two beer or not two beer

Ben weer lekker bezig!

Reg. datum:
14 apr. 2007
En nog een volger!

Ik heb niet zoveel tijd, dus opschieten met die handel...

_O-

:W
HAPO wijzigde dit bericht op zaterdag 05 oktober 2013 16:09 (76%)
Werkplaatsje is bijna klaar!

Reg. datum:
23 aug. 2006
Moet wel lukken wynand, vanochtend een yamasu rd350 met een suzuki gt550 blok gezien.
succes.

Racen op een klassieker...

Reg. datum:
15 sep. 2003
Ha wynand,

Goed bezig! Een eigen topic is altijd goed en zeker als het project een TR1 blok heeft. Is het geen optie om de framebuizen aan de onderkant te laten vertrekken? Dan zakt je hele blok misschien net genoeg om aan de bovenkant niet teveel in de problemen te komen.... Aan de voorkant van het blok kun je het prima bevestigen volgens mij. 1 van de 2 koppen moet in ieder geval kunnen "bewegen" tijdens het opwarmen van het blok.

Zet hem op met je project, ik lees zeker mee!

Later,

Loek
En dan opeens heb je er een "moderne" sportmotor bij :-)

Project Juggernaut

Reg. datum:
29 jan. 2009
Heyyy Wynand!

Je hebt er weer een volgeling bij ;)
Mocht je nog een mooie tank nodig hebben dan heb ik er nog wel een :P
GSX600SRAD GSX11100E RF900 R

Reg. datum:
12 aug. 2010
Dank jullie wel! wordt bijna verlegen van ale aandacht.... :$ ...nee hoor 8-)

Hier nog een foto van de GSX hoe ik hem voor ogen heb/had, maar dan dus een ander blok, zo stond hij erbij tot vorige week :') IMG_7439.jpg

En ik zag in mijn docu map ook nog de MP foto hoe ik hem kocht *O*

GSX750 1100 E.jpg

Reg. datum:
12 aug. 2010
@x7.....dat zijn de berichten die ik nodig heb, geeft de burger moed!

@Supervet....Loek, kun je mij iets meer vertellen(tekenen) hoe je dat voor je ziet?

green meanie

Reg. datum:
03 dec. 2006
Zou bij de tandwielas beginnen zodat je die mooi dicht bij je scharnier punt krijgt.

Ducati s2r800 Moto Guzzi 750

Reg. datum:
23 mei. 2007
Mooi project,ga ik volgen *D

The Dunsz..

Reg. datum:
19 nov. 2009
quote:
x7 schreef op 05 oktober 2013 @ 16:08:
Moet wel lukken wynand, vanochtend een yamasu rd350 met een suzuki gt550 blok gezien.
succes.

Is ook een leuk verbouwsel geworden :Y :9
Too leet too leet riep Winnetoe, mijn zaad schoot reeds naar binnen toe (Suzuki GT550) (Laverda SFII) (Suzuki SP370) (BMW K75RT) Suzuki GT250X7 Suzuki T350J Suzuki GT750A

Reg. datum:
14 aug. 2005
Moet je nou eens kijken,een eigen topic! *O* *O*
De man die volgens mij veel topics volgt. O-)
Kan zeker een mooi project worden,heb zelf niks met die blokken maar word wel lekker apart zo dat ding in een gsx frame pielen.
Wens je veel succes en uiteraard gaan we je met raad en daad bij staan. :Y
Zou eerst de cilinders e.d.er op zetten voordat je het carter gaat monteren in het frame en wat al gezegd werd het voortandwiel lijnen met het achtertandwiel en mooi dicht bij het brugscharnierpunt brengen en dan de blokophangpunten maken.Welke je eerst doet maakt niet veel uit.En eerst alles hechten en dan in 1 keer alles aflassen in een mal of het spul fixxeren. :+
Jerryt Customs Bikes

Reg. datum:
12 aug. 2010
quote:
HAPO schreef op 05 oktober 2013 @ 16:07:
En nog een volger!

Ik heb niet zoveel tijd, dus opschieten met die handel...

_O-

:W

Wah zzeide guh toch een fratsenmaker!

:+ Welkom!

Reg. datum:
12 aug. 2010
quote:
jerryt schreef op 05 oktober 2013 @ 18:31:
Moet je nou eens kijken,een eigen topic! *O* *O*
De man die volgens mij veel topics volgt. O-)
Kan zeker een mooi project worden,heb zelf niks met die blokken maar word wel lekker apart zo dat ding in een gsx frame pielen.
Wens je veel succes en uiteraard gaan we je met raad en daad bij staan. :Y
Zou eerst de cilinders e.d.er op zetten voordat je het carter gaat monteren in het frame en wat al gezegd werd het voortandwiel lijnen met het achtertandwiel en mooi dicht bij het brugscharnierpunt brengen en dan de blokophangpunten maken.Welke je eerst doet maakt niet veel uit.En eerst alles hechten en dan in 1 keer alles aflassen in een mal of het spul fixxeren. :+

Hoi G. voel me vereerd,welkom!
Ik heb nog 2 blokken staan, maar doordat ik met tillen wat problemen heb, heb ik het eerst zo eens geprobeerd om een idee te krijgen.
Zal van de week als het GSX blok uit de garage is(staat nu op een soort lift in de weg) het frame over zo`n blok laten zakken, kijken hoever hij komt.
Ik kan 2 kanten op met de achterbrug...aan 1 van de blokken zit nog een stuk frame van de TR1 , normaal kun je daar `gewoon`de brug buitenom verbinden ipv tussen/tussen.
Dacht al dat het allerbelangrijkste is om een soort horizontaal `gelijk`te vinden voor de achterbrug en tandwielas...zal van de week foto`s posten van het `geprobeer`
Suzuha TR1 wijzigde dit bericht op zaterdag 05 oktober 2013 23:39 (0%)

Reg. datum:
12 aug. 2010
Vergeet te melden dat er een Zwarte GSXR K9 brug inkomt, had ik er al een tijdje los inzitten.. en de tank is van een GSX1200/750 Inazuma, was ik al heel lang weg van , komt door de wat gebogen onderkant, heeft een of andere XJR Yammie ook volgens mij
Suzuha TR1 wijzigde dit bericht op zaterdag 05 oktober 2013 19:42 (45%)

Broooooaaaaaap!!!!!!!

Reg. datum:
19 jun. 2006
Ga ik ook volgen :Y
VP originals

Nu ook met plaatje..

Reg. datum:
20 aug. 2006
Yep, hier ook aanwezig :W

Ambitieus projectje zo, maar met behulp van de MF vrienden moet het toch gaan lukken.
Volgmodus aan.....
*O*
Een dagje ouder worden is niet erg, zolang je geen banaan bent tenminste.

Reg. datum:
12 aug. 2010
welkom Heren *O*

Reg. datum:
12 aug. 2010
Viraga.jpg
deze heb ik ook nog staan......hier komt een van de andere blokken in omdat het no nog een cardan is,maar dan wel een met een 180 achterband.....wiel en brug zijn van een BT1100 (Bulldog)
De brug heb ik linksvoor doorgezaagd om de cardankoppeling op dezelfde plek te laten en de velg in het midden te plaatsen......volgens mij zit het wiel van een Bull een cm of 2-3 uit het midden naar rechts

Project Juggernaut

Reg. datum:
29 jan. 2009
Dat is ook een leuk machien Wynand!

Heb je misschien ook nog een duidelijke foto van die motor in je avatar?

Wie is toch de spanbandenman?

Reg. datum:
09 sep. 2006
Volgmodus aan.
Hier kan ook uw advertentie staan. Mail of pm voor de mogelijkheden en tarieven.
Vtr250 Klr600 cb750 Zx6r '95 Xl250R '82 Gs850 '79 Peugeot p54 '45 Gs750 '79

Reg. datum:
12 aug. 2010
quote:
tsjah schreef op 06 oktober 2013 @ 10:05:
Dat is ook een leuk machien Wynand!

Heb je misschien ook nog een duidelijke foto van die motor in je avatar?

Zeker wel(ik baal, heb net een heel verhaal lopen typen en nu zie ik dat ik het vergeten ben te plaatsen |( , heb ik vaker helaas.....nou ja, dan maar de foto`s:

Versie 1.0:IMG_7746.jpg
IMG_7749.jpg
IMG_7748.jpg
IMG_7744.jpg
IMG_7741.jpg

Dit was hem eerst dus.....slechte remmen.....te zware voorkant....maar op zich wel lekker.....is nu 5.5 jaar geleden dat ik eraan begon, nu zie je ze overal vandaar dat ik wat anders wilde, en dan vooral de rare 16"velg :r achter en in deze versie dus ook vr!

Maar de cardankoppeling in elkaar krijgen aan de voorkant geeft teveel spanning, omdat ik vooral de velg met dus 180 band in het midden wilde.............

Gr Wynand

Project Juggernaut

Reg. datum:
29 jan. 2009
Ja hij is mooi :Y

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.