Triumph Speed Triple topic deel 40

Status
Niet open voor verdere reacties.
DoubleUtB ziet het zonnig in...:

hoe dan ook ik krijg het vast wel weer stuk _O-

...als in : wat zijn ogen zien, vernielen zijn handen... ;)




...spreuk is ook leuk voor op het toilet...
...dan wel uitkijken 'wat' je gaat vernielen natuurlijk... :/



full
 
eh ja :?

vanwege andere voltages en amperes enzo? Wat wordt er dan opgeblazen? Ben serieus maar gaan kijken naar wat anders. Projectje voor de winter. Probleem/oplossing is nu dat ik eigenlijk per se een triumph wil :P
Ik wil echter met gesloten beurzen iets gaan doen, en t liefst wel mijn modjes weer meenemen :P
Waar het met name om schijnt te gaan is dat de dynamo van de auto een te hoge spanning/ampère levert.

Vooral de motorfiets elektronica kan hier niet tegen.
Als je mazzel hebt is alleen de accu beschadigd.

Een motorfiets hulpstart geven kan wel, maar dan de mag de motor van de auto niet draaien.
 
Laatst bewerkt:
Waar het met name om schijnt te gaan is dat de dynamo van de auto een te hoge spanning/ampère levert.

Vooral de motorfiets elektronica kan hier niet tegen.
Als je mazzel hebt is alleen de accu beschadigd.

Een motorfiets hulpstart geven kan wel, maar dan de mag de motor van de auto niet draaien.
nou heb sterk het gevoel dat er weinig meer kapot kan gaan -O-

Echt, snap er weinig van waarom er zoveel electra stuk gaat op die fiets. Gebruik hem vrij regelmatig. 15000km in iets meer dan 2 jaar en in de winter wordt de motor keurig droog en warm gestald. Qua electra is het enige aparte de navigatie wat is aangeschakeld, maar deze staat op contact geschakeld zodat dat in ieder geval niet de accu kan leegtrekken. Destijds aparte knippertjes verwijderd zodat het allemaal weer origineel was qua schakelingen enz.

Ik snap best dat er zaken kapot kunnen gaan, maar tsjonge zeg. 2x accu, spanningsregelaar + dynamo + bougies zwart, zekeringen, relais...

Gelukkig heb ik pech en is het geen kwaal voor allemaal *O* maar de balans begint nu wat negatief door te slaan... Het moet geen coin toss worden om te zien of we vandaag gaan starten :P

Ik ben nu dus aan het neuzen of ik wellicht met gesloten beurzen kan ruilen tegen een daytona 675 ofzo :9~ maar ben ergens wel bang deze ubergeile fiets, wat de speed gewoon is te gaan missen.
 
nou heb sterk het gevoel dat er weinig meer kapot kan gaan -O-

Echt, snap er weinig van waarom er zoveel electra stuk gaat op die fiets. Gebruik hem vrij regelmatig. 15000km in iets meer dan 2 jaar en in de winter wordt de motor keurig droog en warm gestald. Qua electra is het enige aparte de navigatie wat is aangeschakeld, maar deze staat op contact geschakeld zodat dat in ieder geval niet de accu kan leegtrekken. Destijds aparte knippertjes verwijderd zodat het allemaal weer origineel was qua schakelingen enz.

Ik snap best dat er zaken kapot kunnen gaan, maar tsjonge zeg. 2x accu, spanningsregelaar + dynamo + bougies zwart, zekeringen, relais...

Gelukkig heb ik pech en is het geen kwaal voor allemaal *O* maar de balans begint nu wat negatief door te slaan... Het moet geen coin toss worden om te zien of we vandaag gaan starten :P
Klinkt een beetje alsof er ergens "iets" niet goed zit en zo nu en dan een kortsluiting veroorzaakt o.i.d. waardoor er telkens weer iets kapot gaat. Misschien kan Se Sua je aan een nieuwe kabelboom helpen, hij heeft er ervaring mee :P
Ik ben nu dus aan het neuzen of ik wellicht met gesloten beurzen kan ruilen tegen een daytona 675 ofzo :9~ maar ben ergens wel bang deze ubergeile fiets, wat de speed gewoon is te gaan missen.
Niet achteraf zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb... maar ik had een D675 voor mijn Speed en ik zou niet meer terug willen. Ik geef je op een briefje dat je de lompe kracht van de Speed heel erg gaat missen. Als je dan toch een supersport wil, dan zou ik toch minimaal 750 cc aanraden. Wil je geen Japans, dan wellicht een Aprilia of Ducati? Dan is het alleen nog de vraag of je daar minder problemen mee zult hebben dan je nu hebt :+
 
...tot zeer recent in de autobranche gewerkt, en ook jaren lang meegemaakt dat diverse regelapparaten bij auto's compleet opgeblazen werden doordat bij de onwillig startende auto wel 'even' de startbooster werd ingezet...

...auto liep dan natuurlijk gelijk, maar met de meest gekke storingen achteraf...

...verlichtingmodules opgeblazen, centrale vergrendelingsmodules opgeblazen, motorregelapparaten compleet van de leg, en ga zo maar door...

...over de jaren heen heeft die gein duizenden €uries gekost...

...moraal van dit verhaal : je kunt beter een accu een dag/nacht flink doorladen om een poging te doen om het voertuig in kwestie te starten, dan dat je er allerlei externe apparaten aan knoopt die 'het kunstje' wel 'even' zullen oplossen...

Als je het op de goede manier doet is er niets aan de hand.
Wat veel fout gaat is dat mensen proberen te starten, shit accu leeg.
Dan laten ze de auto op contact staan en sluiten dan de starthulp (of kabels) aan.
Je ziet vaak een vonk als je de klem aansluit en dit is de boosdoener.
Alles wat via contact geschakeld is krijgt dan ineens een spanningspiek te verwerken.
Laat het opgestarte voertuig ook even een paar minuten draaien voor je de starthulp er weer af haalt, want dat kan evengoed nog een vonk geven.

De accu klemmen verkeert om aansluiten is natuurlijk ook een vaak gebeurende killer.

De stroom verschillen in accu's maakt niets uit. Door een grotere accu gaat er geen grotere stroom lopen.
 
Klinkt een beetje alsof er ergens "iets" niet goed zit en zo nu en dan een kortsluiting veroorzaakt o.i.d. waardoor er telkens weer iets kapot gaat. Misschien kan Se Sua je aan een nieuwe kabelboom helpen, hij heeft er ervaring mee :PNiet achteraf zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb... maar ik had een D675 voor mijn Speed en ik zou niet meer terug willen. Ik geef je op een briefje dat je de lompe kracht van de Speed heel erg gaat missen. Als je dan toch een supersport wil, dan zou ik toch minimaal 750 cc aanraden. Wil je geen Japans, dan wellicht een Aprilia of Ducati? Dan is het alleen nog de vraag of je daar minder problemen mee zult hebben dan je nu hebt :+
sowieso eerst proefrijden :P

is nieuwsgierigheid. Waren er niet zo veel problemen had ik er niet eens over nagedacht. Aan de andere kant vind ik rijden op de cbr600f ook erg leuk en dat hoogtoerige sletterigheid van die motor bevalt me dan ook wel erg goed. Maar komend van een FJR en vervolgens de speed is wel steeds inleveren van koppel... en lui rijden... :P
 
nou heb sterk het gevoel dat er weinig meer kapot kan gaan -O-

Echt, snap er weinig van waarom er zoveel electra stuk gaat op die fiets. Gebruik hem vrij regelmatig. 15000km in iets meer dan 2 jaar en in de winter wordt de motor keurig droog en warm gestald. Qua electra is het enige aparte de navigatie wat is aangeschakeld, maar deze staat op contact geschakeld zodat dat in ieder geval niet de accu kan leegtrekken. Destijds aparte knippertjes verwijderd zodat het allemaal weer origineel was qua schakelingen enz.

Ik snap best dat er zaken kapot kunnen gaan, maar tsjonge zeg. 2x accu, spanningsregelaar + dynamo + bougies zwart, zekeringen, relais...

Gelukkig heb ik pech en is het geen kwaal voor allemaal *O* maar de balans begint nu wat negatief door te slaan... Het moet geen coin toss worden om te zien of we vandaag gaan starten :P

Ik ben nu dus aan het neuzen of ik wellicht met gesloten beurzen kan ruilen tegen een daytona 675 ofzo :9~ maar ben ergens wel bang deze ubergeile fiets, wat de speed gewoon is te gaan missen.

Tja, dat gevoel heb ik ook als er alweer iets het niet doet.
Ik heb dik 15 jaar Yamaha´s gereden en nooit problemen gehad.
Ik heb nu 2 jaar de Speed en heb het ene na het andere mankementje.
Daar vraag ik mij vaak af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.

Als de Speed het doet is het een geweldige motor en heb ik er veel plezier mee.
Vervolgens vind ik hem er ook geweldig uitzien. :9~

Ik kijk intussen al voorzichtig naar de nieuwe Yamaha MT09.
Misschien in de toekomst als de crisis voorbij is een vervanger voor de Speed. :X
 
sowieso eerst proefrijden :P

is nieuwsgierigheid. Waren er niet zo veel problemen had ik er niet eens over nagedacht. Aan de andere kant vind ik rijden op de cbr600f ook erg leuk en dat hoogtoerige sletterigheid van die motor bevalt me dan ook wel erg goed. Maar komend van een FJR en vervolgens de speed is wel steeds inleveren van koppel... en lui rijden... :P

Misschien een echte Daytona (955i) uit proberen :+
 
Waar het met name om schijnt te gaan is dat de dynamo van de auto een te hoge spanning/ampère levert.

Vooral de motorfiets elektronica kan hier niet tegen.
Als je mazzel hebt is alleen de accu beschadigd.

Een motorfiets hulpstart geven kan wel, maar dan de mag de motor van de auto niet draaien.
Dank voor de tip, ik zou maar zo met een draaiende motor kunnen doen :Y
 
Dank voor de tip, ik zou maar zo met een draaiende motor kunnen doen :Y

Kan rustig. Heb regelmatig mijn Trip gestart met een accubooster. Dat ding geeft enorme piekspannig maar tot op heden og nergens last van. Denk dat het voor een modernere auto een groter probleem is dan voor de motor
 
sowieso eerst proefrijden :P

is nieuwsgierigheid. Waren er niet zo veel problemen had ik er niet eens over nagedacht. Aan de andere kant vind ik rijden op de cbr600f ook erg leuk en dat hoogtoerige sletterigheid van die motor bevalt me dan ook wel erg goed. Maar komend van een FJR en vervolgens de speed is wel steeds inleveren van koppel... en lui rijden... :P

Als je ANWB lid bent, bel dan als je weer stil staat!

Ze helpen je weer op weg, maar checken meestal ook wat er kaput ist. Hebben mij met mijn 91' VFR twee keer geholpen. 2 x juiste diagnose. (Afgebroken zekering houder van de brandstof pomp en .....natuurlijk de spannings regelaar) :]
 
erwinko over zo'n dikke startbooster...:

Als je het op de goede manier doet is er niets aan de hand.

Wat veel fout gaat is dat mensen proberen te starten, shit accu leeg.
Dan laten ze de auto op contact staan en sluiten dan de starthulp (of kabels) aan.
Je ziet vaak een vonk als je de klem aansluit en dit is de boosdoener.
Alles wat via contact geschakeld is krijgt dan ineens een spanningspiek te verwerken.

Laat het opgestarte voertuig ook even een paar minuten draaien voor je de starthulp er weer af haalt, want dat kan evengoed nog een vonk geven.

De accu klemmen verkeert om aansluiten is natuurlijk ook een vaak gebeurende killer.

...klopt ; tis de piekspanning die een hoop regelapparatenzooi het zwijgen oplegt...
 
Als je het op de goede manier doet is er niets aan de hand.
Wat veel fout gaat is dat mensen proberen te starten, shit accu leeg.
Dan laten ze de auto op contact staan en sluiten dan de starthulp (of kabels) aan.
Je ziet vaak een vonk als je de klem aansluit en dit is de boosdoener.
Alles wat via contact geschakeld is krijgt dan ineens een spanningspiek te verwerken.
Laat het opgestarte voertuig ook even een paar minuten draaien voor je de starthulp er weer af haalt, want dat kan evengoed nog een vonk geven.
De accu klemmen verkeert om aansluiten is natuurlijk ook een vaak gebeurende killer.
De stroom verschillen in accu's maakt niets uit. Door een grotere accu gaat er geen grotere stroom lopen.


Nog een accu verhaal die (net)goed ging, toen ik het underseat uitlaat van mijn ouwe 955 uitbouwd, heb ik de ecu op het accu laten vallen :$ , raakt ie BEIDE polen..

dzzzzzzzz en een groter vonk dan een camera flitser :o :o
"dit gaat mij duur kosten" dacht ik, precies als ik hem wou inruilen, maar alles weer aangesloten, alles werkt zoals het hoort. _O- _O-
 
Wat valt mee... :P

Gewicht is meer dan 20kg verschil. Maar de daytona955 is lichter dan de speed1050
 
Laatst bewerkt:
Nog een accu verhaal die (net)goed ging, toen ik het underseat uitlaat van mijn ouwe 955 uitbouwd, heb ik de ecu op het accu laten vallen :$ , raakt ie BEIDE polen..

dzzzzzzzz en een groter vonk dan een camera flitser :o :o
"dit gaat mij duur kosten" dacht ik, precies als ik hem wou inruilen, maar alles weer aangesloten, alles werkt zoals het hoort. _O- _O-
Soms kan dus ook gewoon mee zitten *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan