Veendam en Omgeving Broezen met de Bikes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gaat nog wat worden... nog geen 18 maar toch al een testrit op een motor geregeld door mijn vader omdat de Kmyco K-Pipe 50cc uitvoering niet op voorraad is maar de Kymco K-Pipe 125cc wel mag ik van de verkoper daarop rijden.
nou maar hopen dat ik niet gepakt wordt O-)

Ik zou er niet op gaan test rijden. geeft een totaal verkeerd beeld.

Een 125 cc heeft veel meer vermogen en is veel rapper.
 
Let wel dat als je een ongeluk krijgt ook al is het niet jou schuld en de andere partij letsel of meer oploopt dat jij dat mag gaan dokken.
Ik zou dat niet doen,je kunt in het ergste geval je hele leven moeten dokken,en dat is
jammer.

Onverzekerd rondrijden = domste actie ooit -O- |( |( |(
Niet doen dus :')
 
Het gaat toch al niet meer door..
mijn ouders vinden de brommer veel te duur _O- het is zowat de goedkoopste die je in nieuw staat kan krijgen maar oke...
blijkbaar heb ik mijn rijbewijs voor niks gehaald zo als altijd bij mijn ouders _O-
 
Het gaat toch al niet meer door..
mijn ouders vinden de brommer veel te duur _O- het is zowat de goedkoopste die je in nieuw staat kan krijgen maar oke...
blijkbaar heb ik mijn rijbewijs voor niks gehaald zo als altijd bij mijn ouders _O-

Er is ook niks mis met een oude tomos :P
Bijna geen onderhoud, aanschaf en onderdelen kosten niks en als je hem laat vallen is er niks stuk *O*
 
Zal best maar ook jij hebt een heel groot probleem als je wat overkomt.
een rondje kan al fataal zijn.
Stel je valt en komt ongelukkig terecht,resultaat dwars laisy,je ouders kunnen dan
fix dokken.
De verzekering betaald niks,je ouders dragen zorg voor je tot en met je 21e.
Meid doe het niet zeg ik.

Praktijkvoorbeeld van een goede vriend van mij #1
rijd 30 km/p valt met spijkerbroek over asfalt, steentjes in been nu 1 been geamputeert.

#2
valt stapvoets bij stil willen staan, breekt enkel op 3 plaatsen

#3
valt stapvoets met open helm voorover op gezicht = dood

Genoeg mensen in mijn kring met mega veel ervaring en toch zulke " ongelukjes" en helaas 1 dode..dus langzaam rondjes rijden zegt helemaal niets.

Maar je bent gewaarschuwd
 
juultjj je doet maar wat je wilt ;)
maar als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken voor een scooter ofzo veel goedkoper en idd een tomos is ook niet duur
schakelbrommer kan je later altijd nog kopen ;)
 
*D

4cb70672524786fbc4f59487ad3d2830.jpg
 
Praktijkvoorbeeld van een goede vriend van mij #1
rijd 30 km/p valt met spijkerbroek over asfalt, steentjes in been nu 1 been geamputeert.

#2
valt stapvoets bij stil willen staan, breekt enkel op 3 plaatsen

#3
valt stapvoets met open helm voorover op gezicht = dood

Genoeg mensen in mijn kring met mega veel ervaring en toch zulke " ongelukjes" en helaas 1 dode..dus langzaam rondjes rijden zegt helemaal niets.

Maar je bent gewaarschuwd

Dat bedoel ik maar,het hoeft niet hard te gaan om ernstig letsel op te lopen.
Ik ben zelf ook jong en hardleers geweest dus ik begrijp Juultje heel goed.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dus wat ze er mee doet is aan haar.
Ik denk er net als jou over.
Dan heb jij al genoeg drama met je naasten meegemaakt, dat is niet niks -O-
 
Dat bedoel ik maar,het hoeft niet hard te gaan om ernstig letsel op te lopen.
Ik ben zelf ook jong en hardleers geweest dus ik begrijp Juultje heel goed.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dus wat ze er mee doet is aan haar.
Ik denk er net als jou over.
Dan heb jij al genoeg drama met je naasten meegemaakt, dat is niet niks -O-

Die van enkel ging erg lullig, ff snel stoppen bij een stoepje. Voet verkeerd neerzetten en motor wil over gewichtspunt heen, precies op kraakbeen gebroken. Hersteltijd..denk 1 a 2 jaar? Is weinig doorbloed, dus duurt lang. Met spijkerbroekverhaal was zelfs stapvoets/30 km... gleed over asfalt waardoor er allemaal asfaltsteentjes in vlees is terecht gekomen met infectie..dus eraf! Laatste was helemaal erg, bijeen soort van U-bocht in binnenbocht gevallen met gewicht motor in de rug op gezicht...

Allemaal ongelukjes met relatieve lage snelheden en/of geen goede kleding aan. Ken er nog wel meer, maar die ga ik hier niet benoemen.. Al met al denk ik wel 8 voorbeelden met ernstige of dodelijke afloop in famlie/vriendenkring. Allemaal "ff" snel wat doen..

Wil niemand bang maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als je problemen kan voorkomen..dus daar deel ik graag aan mee *D
 
Dat bedoel ik maar,het hoeft niet hard te gaan om ernstig letsel op te lopen.
Ik ben zelf ook jong en hardleers geweest dus ik begrijp Juultje heel goed.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dus wat ze er mee doet is aan haar.
Ik denk er net als jou over.
Dan heb jij al genoeg drama met je naasten meegemaakt, dat is niet niks -O-

Ik ben echt geen schoolvoorbeeld hoor, ik reed al brommer/motor op mijn 13e en auto op mijn 14e...ik vraag me soms nog wel af hoe het komt dat ik nog leef hahaha. We maakten zelf constructies van 80cc tot 125cc met lachgas (zoiets liep niet langer dan 1 uur hoor).. Mijn eerste brommer was een yamaha Enduro..remmen had ik niet..helm?? nah..kun je nagaan..hahaha. Maar dat was buiten Veendam..in een dorp..daar kon alles :P Maar ik hou me wel stil...geen recht van spreken :P _O-
 
Die van enkel ging erg lullig, ff snel stoppen bij een stoepje. Voet verkeerd neerzetten en motor wil over gewichtspunt heen, precies op kraakbeen gebroken. Hersteltijd..denk 1 a 2 jaar? Is weinig doorbloed, dus duurt lang. Met spijkerbroekverhaal was zelfs stapvoets/30 km... gleed over asfalt waardoor er allemaal asfaltsteentjes in vlees is terecht gekomen met infectie..dus eraf! Laatste was helemaal erg, bijeen soort van U-bocht in binnenbocht gevallen met gewicht motor in de rug op gezicht...

Allemaal ongelukjes met relatieve lage snelheden en/of geen goede kleding aan. Ken er nog wel meer, maar die ga ik hier niet benoemen.. Al met al denk ik wel 8 voorbeelden met ernstige of dodelijke afloop in famlie/vriendenkring. Allemaal "ff" snel wat doen..

Wil niemand bang maken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als je problemen kan voorkomen..dus daar deel ik graag aan mee *D

Door dingen van zo dichtbij mee gemaakt te hebben wordt je zelf ook wat voorzichtiger.
ik ben ook een keer plat gegaan toen ik de motor uit de garage reed,ik kwam met de
voet in een kuil en ja ik ben al niet zo groot.
Dus met motor en al plat.
Was gelijk zo,n leer momentje,ik rij de motor nooit meer uit de garage zonder helm en kleding.
Bestrating is aangepast en na aanschaf van de gsxr die ook maar gelijk goed laten
verlagen(nog 8cm grondspeling)
 
Ik ben echt geen schoolvoorbeeld hoor, ik reed al brommer/motor op mijn 13e en auto op mijn 14e...ik vraag me soms nog wel af hoe het komt dat ik nog leef hahaha. We maakten zelf constructies van 80cc tot 125cc met lachgas (zoiets liep niet langer dan 1 uur hoor).. Mijn eerste brommer was een yamaha Enduro..remmen had ik niet..helm?? nah..kun je nagaan..hahaha. Maar dat was buiten Veendam..in een dorp..daar kon alles :P Maar ik hou me wel stil...geen recht van spreken :P _O-

Als je jong bent denk je nog niet verder dan de dag zelf,hoe ouder men wordt
hoe voorzichtiger men is.
Lachgas? was je papa tandarts?
Hee mijn eerste brommer was een Yamaha Dt,altijd problemen met de bougies.
Maar als ik je verhaal zo lees was je geen heilige maar,het heeft je toch doen nadenken
want, je ziet nu wel in hoe gevaarlijk het allemaal was.
Je kunt het nog navertellen en dat is het belangrijkste daar leren anderen ook weer van hoe het niet moet haha.
 
Als je jong bent denk je nog niet verder dan de dag zelf,hoe ouder men wordt
hoe voorzichtiger men is.
Lachgas? was je papa tandarts?
Hee mijn eerste brommer was een Yamaha Dt,altijd problemen met de bougies.
Maar als ik je verhaal zo lees was je geen heilige maar,het heeft je toch doen nadenken
want, je ziet nu wel in hoe gevaarlijk het allemaal was.
Je kunt het nog navertellen en dat is het belangrijkste daar leren anderen ook weer van hoe het niet moet haha.


We hadden meerder projecten, 1 daarvan was een tomos met 80cc met alle poespas eromheen, mijn maat (die nu zijn eigen garagebedrijf heeft) was het brein achter alles hoor;-) Hij kwam met het idee van lachgas (hoe hij eraan kwam?? geen idee).. Enorm gelachen, was net een F16 (geluid dan) wat voorbij kwam..ding liep dik 120km+. maar van korte duur, alles werd zo heet, dat het letterlijk smolt.. Mooie tijden. Vaak over akkervelden crossen en af en toe werd je gepakt door de boer en kreeg je een pak rammel..dat hoorde erbij. Kan je vertellen dat ik nog steeds contact heb met mijn maat en dat hij nog steeds allerei experimenten heeft staan, maar nu met auto's. laatst had hij een oude Corolla (van zijn vrouw ook nog), blok was opgeblazen...dus dacht hij laat ik een rallyblok van japan overbrengen..Als je deze auto ziet zou je geen stuiver geven...overal roest en standaart, maar wel dik 250 pk en 4x4 aangedreven hahaha. Wel humor bij de stoplichten.. maar ik hou op...ben geen goed voorbeeld. :Y
 
tjonge jonge net wreed uit m,n slaap gehaald haha,gaan er hier nog even twee
hun motoren voor ons huis in de toeren begrenzer gooien.
Dat had ook wel 5 straten verder op gemogen hoor dan had ik verder kunnen slapen haha.
Aan het geluid te horen was een van de twee een mille,dus ik gok op snijboon.
Maar het zou Jeroen ook kunnen zijn, is net iets voor hem om mensen op dit tijd stip nog even uit hun slaap te halen.
Maar leuk jullie even weer gehoord te hebben kan ik nu weer rustig verder slapen haha.


helaas pindakaas ik was het zeker niet
 
rustig hier....

rijden is afgelopen dit seizoen, vandaag de beslissing genomen om de
motor in de wintermodus te zetten

9jd8d2.jpg


ik zeg, tot het volgend seizoen
 
Ik ga vandaag nog een rondje meerijden met de Groningers :]

13:00 verzamelen bij Mac Donalds - Sontplein - Groningen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan