Kawasaki motorscooter J300

Gaat ik doen; Is het zo dat als je hem start, je de rem hendel in moet knijpen?
Anders start ie toch niet?? Als ie aanslaat, staat je wiel toch stil? Nu duidelijk?
Jep! Maar helaas heb je gelijk en ongelijk, je kunt namelijk ook de voorrem inknijpen om te starten.... en dan is het theoretisch gezien dus mogelijk dat je achterwiel gaat draaien.
 
Word al vroeg geleerd dat als je een scooter start, je de achterrem in moet knijpen.
Staat ook iets van in het instructieboekje! Ja,,,, dacht ik zomaar hoor. Duuuuuus.
Dus jezelf aangeleerd met de voorrem starten?
 
Nieuwe update, reeds uitvoerig getest en mijn conclusie -> SLECHT.
Het motorblok zakt veel trager in toerental bij het loslaten van de gas waardoor de motor inderdaad niet kan afslaan.
Dit heeft echter een zeer onnatuurlijk gevoel. Het toerental bij stationair draaien is ook hoger waardoor deze tijdens warm weer nog meer op de ventilator zal draaien (wat hij voor de update al vaak diende te doen bij lange rit +- 3u aan gemiddelde van 65km/h (toerrit).
Mijn conclusie, zal binnenkort naar dealer gaan en vragen of terugbrengen naar vorige setting mogelijk is.
Al teruggeweest naar de dealert? Ben erg benieuwd of de oude mapping teruggezet is.
 
starten met de voor rem of achterrem maakt toch niet uit.
ik start de ene keer met linker hendel en de andere keer rechts.
als hij maar start en de start relais zit zowel links als rechts dus dat hebben ze ook niet voor niets gedaan.
gemak dient de scooterrijder net als op de brommer.
 
Er staat in dat je voor je veiligheid je achterrem hendel in moet knijpen.
Maar,, doe het zoals je wil. Maakt mijn niet ui. Ik deel het alleen maar mee.
Moet je ook niet gek staan kijken dat je achterwiel draait. Dat was de issue
 
Stampertje het zal nog even duren alvorens ik terug bij de dealer kom, door drukke periode op mijn werk is dit even van ondergeschikt belang.
Maar als ik meer weet, zal ik het posten.
 
Leuk topic, knijpen of draaien....
Voordat ik de J300 nu start, beweeg ik de gashendel even van dicht naar open en weer dicht (moet goed op mijn woorden letten begrijp ik). Indien ik nu de remhendel zover indruk dat deze het relais activeert en mijn motor kan starten, slaat de motor in een keer aan en behoef ik geen gas bij te geven.

Dat mijn achterwiel ging draaien had ermee te maken dat ik op dezelfde wijze de remhendel inkneep (niet te hard, maar tot het relais werd geactiveerd), gas bij moest geven om de motor te kunnen starten em omdat de rem niet volledig ingeknepen was, draaide het achterwiel wat mee.

Tja, best stom...:-)
 
Laatst bewerkt:
Waarom praten jullie over relais :?

Een remschakelaar is gewoon een AAN/UIT (Maak/Verbreek) knoppie dat aan je remhandel zit, niks meer niks minder.

Rem-schakelelaars = micro-switch > vrij vertaald, klein schakelaartje.

Dus schei even uit met over relais te praten.

De plus draad van de remlicht lamp geeft zodra het remlicht gaat branden een signaal door aan het startrelais dat dan weer wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat je beiden remhendels onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken om te starten is niet nieuw hoor. Alle 25 en 45 km scooters starten al jaren op deze manier, een motorscooter is echt niet anders dah een veredelde 25 of 45cc scootertje qua techniek.
 
En nu weet ik ook weer dat het geen relais heet, maar een micro-switch. Ik ben een gelukkig man. Sorry als ik door mijn onwetendheid iemand z'n stop liet doorslaan.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Proberen jullie de topsnelheid wel eens uit? Zo ja, wat geeft bij jullie de snelheidsmeter dan aan? Ben erg benieuwd....
 
Ik heb hem niet meer.
Heb eigenlijk nooit het geduld gehad om de topsnelheid proberen te halen, maar heb hem meerdere keren boven de 150 op de teller gehad.
 
Hallo,

Ik wil een zwaardere claxon monteren op de J300.
Weet iemand welke panelen, en hoe, ik weg moet halen.
Volgens mij zit hij goed verstopt.

Dank voor jullie reactie.
Ruud
 
Dat valt alles mee, hij zit niet echt verstopt.

1/ Verwijder windscherm boutjes L/R 4X(A)

image.php


2/ Dan daarachter L/R 2X(A)= *quick rivets* verwijderen, de 'Front Center Cover' *6X fixatie's loshaken en vervolgens naar beneden schuiven.(zie voor fixatie locaties het laatste screenshot!)

click op de foto om te vergroten
image.php


*6X fixatie's loshaken locaties, (A)/(B) 'Front Center Cover'
3/ Je kunt nu bij de toeter en je kunt er ook aan werken.

image.php


*quick rivets*
Demontage: In het center indrukken en vervolgens in zijn geheel, dus alles naar buiten trekken.
Montage: De quick rivet center eerst weer terug drukken naar boven, dan pas monteren.

>>> TUUT TUUUUUUUT

Succes gewenst.


Probeer nu ook de nieuwe forum layout,
en lees er alles over op:
Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan