Kawasaki motorscooter J300

Hallo Stampertje,

Er van uitgaande dat de J300 praktisch hetzelfde is als de Kymco Dowtown (mijn
machine): Je zult hier geen spijt van krijgen. Voldoende power, voldoende wind-
bescherming, voldoende ruimte onder het zadel, solide wegligging, behoorlijk goed
remsysteem (ABS), zuinig met brandstof. Prima op de snelweg ook voor de
wat langere stukken. Vlot in de stad... wat kan ik nog meer opnoemen? Het is gewoon
een super-praktisch transportmiddel. Ook met iemand achterop.

Ook de actieradius is goed dankzij die 12 liter tank en circa 1 op 23 tot 1 op 28 aan
realistisch brandstofverbruik (afhankelijk van rijstijl)

:] veel rijplezier!

Dankuwelzeerbeleefd.
ik heb al eerder een scooter gehad, rij sinds 2005 al met een cygnusx naar het werk heen en weer. Deze begint, na al die winters doorrijden, weinig onderhoud en diverse valpartijen toch wel enig verval te tonen, hoewel hij me nog nooit heeft laten staan vind ik het toch tijd voor eine neue. Wat ik erg prettig vind is dat ik nu iets meer topsnelheid zal hebben en op de snelweg niet meer met de vrachtwagens hoef mee te rijden. Voor de rest is idd het praktisch nut van een motorscooter wat me heeft overgehaald tot scooteren, vroeger moest ik er niets van hebben. 't moest snel zijn, punt.
Ga er qua verbruik wel op achteruit, de cygnus liep altijd 1:30.... ;)
 
Helaas is de rdw niet zo snel...
Kenteken is nog niet binnen,motor staat al klaar...
Best frustrerend, als tie hier staat meld ik t hoor.
 
Adviesprijs is nu bekend; 5490 euro. Denk wel excl. rijklaarkosten van tussen 300-400 euro?
Voor 541 euro minder heb je een Downtown 300 ABS en die heeft 4kW meer vermogen (wel 4nm minder koppel, maar dat merk je toch niet). Als de Kawa dealers nu die J300 in onderhoud nemen, moet je dus eigenlijk ook met je Downtown 300 bij elke Kawa-dealer langs kunnen voor onderhoud. ;) Ik blijf het jammer vinden dat qua motoren de Kymco-dealers in de minderheid zijn vergeleken met de grotere Japanse merken. Maargoed, je hebt bepaalde merken die eisen stellen en daar kunnen soms belachelijke eisen tussen zitten.
 
Helaas is de rdw niet zo snel...
Kenteken is nog niet binnen,motor staat al klaar...
Best frustrerend, als tie hier staat meld ik t hoor.

Misschien heeft het te maken met dat over enkele weken de nieuwe kentekens op creditkaart
over gaan???
Mijn nieuwe aanwinst wordt in de 2e week van januari aan shop uitgeleverd, (overigens 2 straten verwijderd van waar jij die van jou hebt gekocht), en die schijnt dan zoiezo al die nieuwe kenteken card te hebben, e.a. schijnt gekoppeld te zijn aan je DigiD ook.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
ja hoor, hij is binnen. Gisteren netjes thuis afgeleverd en even een dagje in de huiskamer gestaan. nu gaat ie gewoon t schuurtje weer in. Prijs is bij mijn weten trouwens 5390 voor de gewone en 5690 voor de se uitvoering.
Reden van het wachten op het kenteken was iets met punt en komma in het kenteken en het verkeerd aangeven van de plaats van het framenummer. Bij Kawa zijn ze nu ook op de hoogte van het feit dat die bij een scooter niet op het balhoofd zit..... ;)
full
 
nog eentje dan

heb ook ff snel een filmpje met de phone gemaakt maar das nie veel soeps.
Maar voor de liefhebber... en pas op voor je nek...
 
Laatst bewerkt:
Nice!
Ook grappig als je de vermogensspecs ziet, dat ie 0,1kW/kg heeft. Het is dat het meer dan 125cc is, anders had ie geschikt geweest voor A1-rijders. :)

Catalogusprijs is wel vreemd op jouw kenteken, 4166 euro. Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen.
 
Luxe hoor thuis afgeleverd.

Haha zo herkenbaar dat start geluid, ik zie ook blauwe cockpit verlichting...mooi hoor.
Dat van dat frame nr. op balhoofd zoeken is wel een goeie mop haha, laat ze het de volgende keur maar direct aan de DT rijders vragen hehe.
Wat is overigens het verschil tussen een 'se' en één 'gewone'?
En oh ja nogmaals veel plezier gewenst met de scooter.

Cheers WE Jan
 
Nice!
Ook grappig als je de vermogensspecs ziet, dat ie 0,1kW/kg heeft. Het is dat het meer dan 125cc is, anders had ie geschikt geweest voor A1-rijders. :)

Catalogusprijs is wel vreemd op jouw kenteken, 4166 euro. Dat lijkt mij niet helemaal te kloppen.
Lijkt mij ook niet helemaal juist, als je m daar voor kunt kopen, meteen doen! :Y
 
Luxe hoor thuis afgeleverd.

Haha zo herkenbaar dat start geluid, ik zie ook blauwe cockpit verlichting...mooi hoor.
Dat van dat frame nr. op balhoofd zoeken is wel een goeie mop haha, laat ze het de volgende keur maar direct aan de DT rijders vragen hehe.
Wat is overigens het verschil tussen een 'se' en één 'gewone'?
En oh ja nogmaals veel plezier gewenst met de scooter.

Cheers WE Jan
Idd blauwe dashboardverlichting , de se is in matzwart met mat groen en striping zoals die van mij de ' gewone' is unicolour. Dat van dat framenummer zijn zo van die dingetjes als je de eerste bent die zo'n motor geleverd krijgt in nl. Maar uiteindelijk komt alles goed.
Nogmaals bedankt!
 
Lijkt mij ook niet helemaal juist, als je m daar voor kunt kopen, meteen doen! :Y

Kijk wel even je verzekeringspolis na, wat de nieuwwaarde is en waar deze voor verzekerd is. Als ze de cataloguswaarde erbij pakken die bij RDW bekend is, krijg je bij diefstal of total loss misschien het verkeerde bedrag.
 
Kijk wel even je verzekeringspolis na, wat de nieuwwaarde is en waar deze voor verzekerd is. Als ze de cataloguswaarde erbij pakken die bij RDW bekend is, krijg je bij diefstal of total loss misschien het verkeerde bedrag.
Dat komt goed, verzekeringsmij. heeft voorlopige dekking afgegeven voor het door mij opgegeven bedrag.
 
Kijk wel even je verzekeringspolis na, wat de nieuwwaarde is en waar deze voor verzekerd is. Als ze de cataloguswaarde erbij pakken die bij RDW bekend is, krijg je bij diefstal of total loss misschien het verkeerde bedrag.
Is waarschijnlijk prijs zonder btw en bpm, vermoed ik.
 
Feli Stamper.
Na alles wat is gezegd over Kawasaki toch een groot compliment voor het merk dat men het voor elkaar heeft dat de scooter binnen een maand na introductie leverbaar is. Dat is bij anderen (denk ook aan BMW) weleens anders geweest.
En eindelijk weer een beetje kleur op de weg ipv wit, grijs en zwart.
 
Dank u. Idd een beetje kleur bij het scootergilde kan geen kwaak eh kwaad ;)
 
Is waarschijnlijk prijs zonder btw en bpm, vermoed ik.

Dat is dan door Kawa verkeerd doorgegeven. In dat veld is het namelijk incl. alle kosten. Mijn nieuwe motor (sept 2013) staat daar netjes voor het volledige bedrag en zo staat het ook in het infoveld er naast. Maar het zal wel loslopen. :)
 
Net terug van klein ritje en moet zeggen dat ie heerlijk rijdt, ben er erg blij mee.
Het was niet van het fijnste weer en ik zat toch heerlijk beschermd.
Durf het bijna niet te zeggen, maar hij rijdt lekkerder dan mijn triumph thruxton met z'n dure aangepaste vering.....
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier ermee!

Het is bijna ongelooflijk zo snel als je 'm geleverd hebt gekregen! De BMW en BV350 mensen zouden er jaloers op zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan