Kawasaki motorscooter J300

.l... ik las her en der wat negatieve opmerkingen over de banden maar ik heb er voorlopig nog niks negatiefs over ondervonden,en ik durf schrijven dat ik wel degelijk de boel plat durf leggen in een bocht....



Hey restart,

de banden zijn ook niet echt slecht, de compount van de Maxis is behoorlijk hard, dit betekend
dat ze heel erg lang mee gaan, dus super slijtvast.
Wel een beetje op passen als je op een niet al te droog wegdek een verdrijvingsvlak raakt.
Met de juiste andere banden kun je ook nog korter door de bocht.

Je hebt op dit moment nog geen andere referentie, simpel weg omdat je nog geen andere banden er op hebt geprobeerd, cq nodig hebt.
Laat ik het zo zeggen, je vindt ze nu al goed, ken je na gaan hoe goed het wel niet wordt tegen die tijd dat je er de juiste andere banden op zal monteren omdat de Maxis op zijn.
Ik spreek je tegen die tijd nog wel eens, waarna je op zeker zult beamen dat het nog beter is geworden.
Geloof me maar het wordt dan echt nog beter!

Happy weekend all :)

p.s.
fascinerend om te zien hoe goed de Kawasaki J300 wel niet verkoopt, mogelijk rijden er nu al meer MF leden met de J300 dan dat er toentertijd dat de DownTown uitkwam leden waren die de DownTown kochten.
Als deze trend doorzet zal Kawasaki het proefballonnetje in de toekomst zeker nog wel om gaan zetten in een geheel eigen product.
 
Laatst bewerkt:
ik las her en der wat negatieve opmerkingen over de banden maar ik heb er voorlopig nog niks negatiefs over ondervonden,en ik durf schrijven dat ik wel degelijk de boel plat durf leggen in een bocht

enige minpuntje : het uitlaatgeluid mocht best wat aggresiever ,klink vrij braafjes nu
het blijft natuurlijk een ééncylinder maar een wat diepere brom zou me wel bevallenl~[/quote]


Zie mijn bericht hierover op pag. 7
Meer moet dat niet zijn...
 
voor de liefhebbers: een test van de j300 Test: 2014 Kawasaki J300 motorscooter
Wel een beetje een zeikerd die testaap, de banden zouden niet je dat zijn. Uit eigen ervaring kan ik intussen melden dat de grip beter is dan de grondspeling, rechts uitlaatkap aan de grond en links (ernstiger) Variokap aan de grond. Maxxis bandjes zijn gewoon goed, wist ik al van de supermoto's die ik heb gehad.
Verder snelwegverhaal, ik hoef echt geen 130 met mijn scoot te rijden dan had ik wel een zzr 1400 oid gekocht, dat weet je als je 300cc 1 cilinder van 190 kg koopt. Maar ik ben er zeer happy mee!

dit dus...
 
Hrp zelf nog nooit banden van Maxxis gehad, maar ik geloof niet dat dat nou
slechte banden zijn. Bestaat al jaren dat merk en maken ook banden voor elk
Motorsport. Van Parijs Dakar tot ijs speedway. Het ligt ook aan het soort asfalt enzo.
 
Ik heb weleens banden van Maxxis gehad en ik vind het echt een B-merk. Grip op droog redelijk, grip op nat matig. Slijten zo langzaam dat ze eerder vierkant dan versleten zijn. Ik heb ze van mijn SC afgegooid - ook al waren ze nog niet láng niet versleten met 8dkm, maar achter wel wat vierkant - en vervangen voor een setje Michelin rubber. De grip is beter en de remweg ook korter.

Echt slecht vind ik ze (ik scheer gemakshalve alle typen over één kam) ook niet. Ik kan me voorstellen dat als je enkel woonwerk rijdt, het prima banden zijn. Dan vraag je er niet al teveel van en is het prettig dat ze een ellenlange levensduur hebben. Ik rij echter heel weinig kilometers en uitsluitend voor m'n plezier, dan wil ik gewoon bandjes met een supergoede wegligging en grip hebben. Of ze dan 3, 5 of 8 duizend km meegaan interesseert me niks.
 
Laatst bewerkt:
Karl, jij weet het beter, want jij hebt dat merk dus wel gehad. Okmaar de meeste banden zijn toch matig met
natte wegen? Ok, de City grip zijn id zachter, maar dat zijn niet veel merken denk.
Het is toch zonde van het geld om nieuwe banden eronder te gooien, als ze nog zoveel
procent goed zijn.
heb zelf met mijn vorige scoot (sixteen) 2 keer een lekke band gehad, en toch moeten vervangen omdat ze
leeg bleven lopen. En dan kost het toch een hoop geld, als ze nog 60 procent goed zijn.
Mijn Pirelli achterband heeft nu 11000 km gerold, en nog denk 1,5 mm over, maar probeer het toch
te rekken tot november als de winterwielen er gelijk onder kunnen!! Scheelt toch geld.
 
heb dus met die banden enkel nog maar bij de huidige lentetemperaturen gereden,waarschijnlijk is het bij 15 graden kouder een iets ander verhaal en zal een zachtere band het beter doen

daar ik de J 300 gekocht heb als louter een hobby"ding" zie ik me er niet mee naar het werk rijden bij vriestemperaturen

later komt er wel iets anders op
 
Karl, jij weet het beter, want jij hebt dat merk dus wel gehad. Okmaar de meeste banden zijn toch matig met
natte wegen? Ok, de City grip zijn id zachter, maar dat zijn niet veel merken denk.
Het is toch zonde van het geld om nieuwe banden eronder te gooien, als ze nog zoveel
procent goed zijn.
heb zelf met mijn vorige scoot (sixteen) 2 keer een lekke band gehad, en toch moeten vervangen omdat ze
leeg bleven lopen. En dan kost het toch een hoop geld, als ze nog 60 procent goed zijn.
Mijn Pirelli achterband heeft nu 11000 km gerold, en nog denk 1,5 mm over, maar probeer het toch
te rekken tot november als de winterwielen er gelijk onder kunnen!! Scheelt toch geld.

Ik kan moeilijk beweren dat ik het béter weet omdat ik 1 setje van die banden gehad heb.

Bij nat wegdek presteren alle banden slechter. Je hebt gewoon minder grip. Daarnaast is het ook maar net wat je verwacht van een band. Hoe en hoeveel gebruik je 'm. En op wat voor scooter gebruik je 'm. Kan best dat een band onder een 125cctje prima presteert, maar onder een 500cc waardeloos. Dus het is niet helemaal zwartwit. Mijn ervaring is maar één bijdrage. In een ander topic kwam de Bridgestone Hoop ter sprake. Vind ik een uitstekende band, maar een ander vond 'm waardeloos. Heb ik dat ;)
 
Ja Karl, ok, jij heb pas een setje gehad. Dan kan je er toch je ervaring er over delen.
En id, banden kan je over twisten. Kan ook gevoelsmatig zijn.
en die "hoop"!! Nog nooit van gehoord joh!! Zal is googlen.
Ga je goed. Ad.
 
er zit bij mij nu Pirelli diablo scooter onder en die bevalt met droog weer echt prima nu nog effe kijken bij natweer.
citygrip zijn super
 
Keertje met Chrisscoot bij elkaar 2 uur door slagregen gereden over de snelweg,kwam echt met bakken uit de hemel maar mijn city grippies gaven geen krimp.
Ik was zeer onder de indruk.

Op droog is het helemaal een feestje met die banden,mijn ervaring altans ;)
Voorband zat er 15.000 km op en kon nog wel 5000 mee.
achterband vroegtijdig moeten vervangen ivm spijker.
 
heb wel het gevoel dat bv die Pirelli dieper door de bochten kan dan de citygrip zou met het profiel te maken kunnen hebben?
als de diablo scooter het niet goed doen bij nat weer dan zijn mijn volgende banden weer de citygrip .
 
Ik heb een maand geleden alvast 2 nieuwe banden besteld, want die waren zo vreselijk goedkoop bij Oponeo.
heb zitten dubben tussen de City grip en de Pirelli Sport Demon.
vond dat de City grip boven op de band, geen sleuf heb, voor het water afvoer. Allebei de banden niet.
Daar kom bij dat de voorband van de City grip, de profiel struktuur(pijlvormig), naar mijn idee
verkeerd om is!! De pijlvorming van de achterband is wel goed! (Qua water afvoer)
De profiel van de voorband, duwt als het ware het water naar het hart(bovenkant) vande band.
Daar, waar je het water absoluut niet wild hebben.
Dus toch voor de Pirelli's gekozen.
 
Ik heb een maand geleden alvast 2 nieuwe banden besteld, want die waren zo vreselijk goedkoop bij Oponeo.
heb zitten dubben tussen de City grip en de Pirelli Sport Demon.
vond dat de City grip boven op de band, geen sleuf heb, voor het water afvoer. Allebei de banden niet.
Daar kom bij dat de voorband van de City grip, de profiel struktuur(pijlvormig), naar mijn idee
verkeerd om is!! De pijlvorming van de achterband is wel goed! (Qua water afvoer)
De profiel van de voorband, duwt als het ware het water naar het hart(bovenkant) vande band.
Daar, waar je het water absoluut niet wild hebben.
Dus toch voor de Pirelli's gekozen.


Michelin weet echt wel wat ze doen hoor ;)
Heb 2 jaar geleden op de beurs hiernaar gevraagd bij de stand van Michelin.
Voorband en zeker van een motor snijd bijna altijd wel door het water,en het ''omgekeerde'' profiel hoord echt zo.
 
Laatst bewerkt:
Michelin weet echt wel wat ze doen hoor ;)
Heb 2 jaar geleden op de beurs hiernaar gevraagd bij de stand van Michelin.
Voorband en zeker van een motor snijd bijna altijd wel door het water,en het ''omgekeerde'' profiel hoord echt zo.
ik ben ook wel is terug gereden om te vragen of ie wel goed zat op die manier :)
 
Haha, Mteun meen je dat nouw? De pijl op de band staat naar voren gericht , neem ik aan.
Maar Gespierde spijker; fijt blijft wel!!! dat het water bij de voorband naar het centrale punt,
bovenkant band, gestuurd word!! Hoe je het ook went of keerd.
ik vind het zeer vreemd, voor mij nogmaals, de reden dat ik niet de City grip genomen heb.
Hoe zacht ze ook zijn. En geen centrale afvoer profiel bovenop de band.
Gaat toch nooit met een rotgang de bocht door.
Maar id, Michelin zal het wel beter weten als een leek als ik en er een reden voor hebben.
 
ik zweer bij de city grip juist voor in de regen bij droog weer heb je helemaal geen profiel nodig,het gaat erom als het nat is wat er dan gebeurd
 
eerste onderhoud achter de rug
deze morgend getankt: 3.1l/100km

en rij gewoon met de verkeersstroom mee ,korte stukjes autosnelweg voorlopig afgelegd tegen 100 max 105 km/h
verbruik is dus zeer netjes vind ik

zal nu wel wat oplopen omdat ik wat meer toeren mag draaien

draait zeer rustig en trillingsvrij
alleen dat gepruttel bij stationair draaien:ik weet wel het is een ééncylinder maar dat mag best wel wat aggressiever brommen
vroeger nog xt en tt 350 enduro's gehad en dat klonk toch anders hoor
 
Laatst bewerkt:
Vandaag naar Rockanje motor classic race geweest en gelijk even bij motoport Rockanje wezen kijken.
daar stonden 2 silver/grijze en 1 zwart groen j300, de verkoper zag me met bewondering kijken naar deze echt zeer fraaie scooters, en wilde gelijk mij een stuk op een zilvere demo laten rijden. Ik zag dat eigenlijk best wel zitten , maar wilde toch eerst naar de motor race , want ik was toch al aan de late kant. en mijn scarabeo bevalt me nog best en er staat pas 15500km op.
Ik heb er wel even op gezeten , en dat viel zeker niet tegen. Erg mooi ding en zit heel goed met mijn 180 cm.
 
Hoi allen,

De richting van het profiel heeft te maken met de krachten die erop komen te staan, niet met de afvoer van water. Achter is de aandrijfkracht het voornaamste en voor de remkracht. Vandaar dat het profiel in tegengestelde richting wordt gemonteerd.

grtn,
Dido
 
voor diegenen die twijfelen aan de grip van de standaard banden:
deze morgend proefondervindelijk bewezen dat op droog wegdek ,bij deze temperaturen, je in bochten naar rechts eerste de uitlaat (plastiek afscherming) tegen het asfalt schraapt alvorens je banden de grip verliezen
kon nog dieper maar dan had er geen plastiek meer rond de uitlaat overgeschoten denk ik :-)

ps: zoon van vriendin zat achterop ,mss dat hij dus wat dieper lag,vering stond op stand 2
 
Laatst bewerkt:
voor diegenen die twijfelen aan de grip van de standaard banden:
deze morgend proefondervindelijk bewezen dat op droog wegdek ,bij deze temperaturen, je in bochten naar rechts eerste de uitlaat (plastiek afscherming) tegen het asfalt schraapt alvorens je banden de grip verliezen
kon nog dieper maar dan had er geen plastiek meer rond de uitlaat overgeschoten denk ik :-)

ps: zoon van vriendin zat achterop ,mss dat hij dus wat dieper lag,vering stond op stand 2
Dat had ik ook al geschreven.". En links de variokap. En ik weeg 71 schoon aan de haak.
 
Je hoeft helemaal niet zo plat door de bocht Restart!! Je zit niet op een racer.
Voor je er er erg in heb, glij je onderuit. Wees voorzichtig.
 
....zoon van vriendin zat achterop ,mss dat hij dus wat dieper lag,vering stond op stand 2


1 of 2 personen maakt niet uit
13" achterwiel = gratis vuurwerk van de middenbok.
Uitlaat en vario deksel is me met de DT net niet gelukt maar pak in je eentje een kleine rotonde in de stad en je zet het voetje van 1 kant van de middenbok zo aan de grond.

Nederland ziet er trouwens best mooi uit als je zo'n groene J300 voorbij ziet komen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan