Kawasaki motorscooter J300

Rustig hier :z

Heb deze week ook een J300 gekocht.
Burgman 200 ingeruild.
De Kawa is een stuk volwassener dan de Burgman,niet alleen qua rijden maar ook qua looks.
Is er al iemand die ervaring heeft met een hoger windscherm ?
 
@ Theunie
Ik heb eerst een MRA Xreen [geloof dat het zo heet] deflecter op de originele ruit gehad maar vond dat dat toch nog veel windgeruis op de helm gaf.
Heb nu een hoge Puig ruit erop gezet, omdat ik die mooier vind dan de Givi vanwege de scherpe lijnen die de Kawa J300 ook heeft en de Givi ronde lijnen.
Deze hoge ruit bevalt mij uitstekend en ik kan nu zelfs op hoge snelheid mijn vizier open laten staan [ben 1.70 meter].
 
Hoi Paul,

Heb dit scherm ook gezien en past qua looks idd beter bij de J dan het Givi scherm.
Zag het ergens voorbij komen voor 87 euro.
Heb vandaag een Eifeltourtje van 300km gereden met een verbruik van 1:30,4.
Netjes toch?
 
Hoi Theunie,

Afgelopen maanden verschillende toertjes gedaan waarbij het verbruik schommelde tussen de 1 op 29,8 en 1 op 32,7 [Lek en Linge route] :Y .
De meeste tankbeurten zijn rond de 1 op 29,4 waarbij 50% snelweg met ±120 op de teller [± 6500 toeren] :)
Ben zeer tevreden over verbruik bij bij vlot optrekken en meestal boven snelheidslimiet rijden O-)
 
Hallo kawa rijders, vraagje; ik rijd zelf nu al sinds 2010 op de honda pcx 125 het hele jr. door, ik ben nu sterk aan het overwegen om eens wat zwaarders te pakken gezien ik ook af en toe de autobaan eens op wil en met de pcx is dit soms wat lastig gezien zijn gewicht en vermogen. mijn vraag is hoe scoort de kawa op betrouwbaarheid en weggedrag op autobaan, zijn jullie hier tevreden over? Hebben jullie al veel storingen aan de scooter gehad ? hoe is het met de Taiwanese betrouwbaarheid gesteld ?voor de rest vind ik het echt een schitterende scooter.
En wat ik zie in de testen qua rijindruk zit het goed.
 
@roof1971
De J300 rijdt werkelijk formidabel [Kymco denk ik dus ook] en hij staat nu op ruim 15000 km. :]
Ik heb nog nooit top gereden, want ik weet niet wat het maxium toerental is en of hij begrentst daarop is, maar bij snel optrekken gaat hij zo naar ±6800 toeren [max.koppel] tot aan de 120 en daarna gaat hij pas verder in toeren en daarmee hogere snelheid. :Y
Ik heb de teller wel al een keer op de 150 gehad en het viel mij op dat hij nog steeds vertrouwde wegligging had. :}
Hij is een beetje gevoelig op spoorvorming en plakstrepen [banden misschien] maar is bijna ongevoelig voor wind. *D
 
Goedenavond vrienden,

Mooi ding hoor die j300! Iemand die een vergelijking kan maken met de xmax250 op het gebied van prestaties, onderhoudskosten en andere relevante zaken?
 
Kwam er vandaag bij het plaatsen van de handvatverwarming achter dat de gashuls en handvat 1 geheel vormen, dus je moet eerst een losse gashuls aanschaffen om de verwarming er op te zetten......
 
Enigszins verbaast maar je hebt volgens tekening wel gelijk ;)
Op tekening staat namelijk het handvat met de gashuls daarnaast als 1 artikel nr. afgebeeld.
Zit hij er op gelijmd of zo?

Onderdelen van J300 weet ik niet zo snel maar het identieke handvat&gashuls met naar het lijkt precies de zelfde structuur kost van kymco 11,28 EUR (ex verzenden)
Je moet dan wel weer alsnog het rubber zien te strippen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Omdat het kan een leuk plaatje.

En ook nog een NL. accessoires site voor kerstcadeautjes.

url.......: http://www.motorshopdemammoet.com/2014_kawasaki_j300.htm


image.php
 
Vandaag bij goedhart motoren effe kwijlen bij van alles.
Blijft toch gek op bij de kawasaki gewoon Kymco op het blok te zien staan ;)
 
Ja daar staan ook zat mooie modellen. Goede zaak vind ik het ook.
met je eens, blijft zeer raar. Ook al gebeurd dat al langer bij auto's.
Blijft voor mij toch een reden om die Kawa niet te nemen. Gevoel.
Als mijn bank een bepaalde voetbal club sponsert, zou ik ook van bank veranderen.
Raar, maar waar.
 
Kymco is tegenwoordig met recht een A merk te noemen.
Zou hem er niet meer voor laten staan.
Krijg de kawa onder geen mogelijkheid mijn tuin in.
Voorkeur blijft nog steeds de honda cb500x of F
 
Ja? Vind jij dat? Nee, ik kan er nog niet aan wennen. Ook al verkopen ze nog zo veel.
En je ziet nog steeds dat het geen jap is, ook qua styling vind ik het net niet.
maar daar kan je oneindig over twisten.
Blijft voor jouw id zeer lastig, waardoor je zeer weinig keus hebt.
Ik ken dat probleem, ik heb ook zeer weinig keus, maar dat komt door wat anders.
maar, ik zeg dan altijd; mag nog blij zijn, dat ik motor/scooter rijd.
En die motor die jij hebt, vind ik ook een mooi en goedkoop alternatief. Zit gewoon op,
wat je nodig hebt. Lekker basic. Heb er ook bij staan kijken. Top.
 
Haha ik heb niks meer op het moment ;)
Als een malle aan het sparen voor een nieuwe.
Beetje geld van de verkoop Gs500 ingelegd in een mooi spaarsysteem.
Doel is volgend jaar een nieuwe te kunnen kopen en in de zomer van 2016 naar mijn ouders te kunnen rijden in Spanje :)
 
Ok, foutje van mijn kant, dacht dat je em had gekocht.
Sparen is een schone zaak, is zo erg, lang wachten.
ben benieuwd wat je gaat kopen dan, maar in die tijd zijn er al weer nieuwe modellen.
 
Misschien leuk om te weten. De Kawa J300 is een doorontwikkeling van de Kymco Downtown.
Dus geen 1 op 1 overgenomen scooter met andere (Kawa) kappen.
Kawasaki heeft em op verschillende punten aangepast naar hun eigen lees Japanse norm.
Heb een half jaar geleden een vergelijkingstest gelezen tussen de Kawa en de Kymco.
De Kawa scoorde meer punten dan de Downtown o.a betere vering, remmen en nog wat zaken.
Dus zeker geen kopie.
 
Misschien leuk om te weten. De Kawa J300 is een doorontwikkeling van de Kymco Downtown.
Dus geen 1 op 1 overgenomen scooter met andere (Kawa) kappen.
Kawasaki heeft em op verschillende punten aangepast naar hun eigen lees Japanse norm.
Heb een half jaar geleden een vergelijkingstest gelezen tussen de Kawa en de Kymco.
De Kawa scoorde meer punten dan de Downtown o.a betere vering, remmen en nog wat zaken.
Dus zeker geen kopie.

In het decembernummer staat in ScooterXpress een vergelijk tussen beide scooters.

Mish
 
LOL !!!
Feitelijk zegt de tester in bovenstaande filmpje dus; De Kymco is lekker relaxt woon/werk verkeer en de Kawa is een pure Aso scooter voor in de stad!
Mijn vraag is; Waarom een al jaren bestaande scooter onder een ANDERE naam 'verbeteren?'
Waarom maakt Kawa gewoon niet zelf een geheel eigen motorscooter?!
Mijn antwoord; Ze willen gewoon meesnoepen in het succes, dat de motorscooter inmiddels heeft, maar de ontwikkeling mag eigenlijk zo min mogelijk kosten.
En Kymco is de Taiwanese Rotax, verkoop je blok gewoon aan elk merk dat het wil.

Voor mij blijft dit dan ook gewoon een Kymco, ook al staat er ook Kawa op.
En Kymco staat in mijn lijst nog altijd als een lowBudget alternatief merk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan