suzuki gt/tr250 project

RWB

Die hard MF'er
18 apr 2011
728
724
Abbenbroek
hallo ik zal me even voorstel ik ben robert 17jr en ben nu al een tijd bezig met mijn suzuki. Het idee is om de suzuki om te bouwen naar een suzuki tr250. ik zal af en toen update's plaatsen. Maar vooral om jullie hulp te vragen waar ik niet uit kom. hier wat foto's:

Grotefoto-GZCCDMVR.jpg


Grotefoto-7HULANMQ.jpg
 
dank jullie! :) hierbij ook gelijk mijn eerste vraag. Ik heb het blok natuurlijk uit-elkaar getrokken om het een en ander aan passen en alles te checken. (hij heeft hiervoor gelopen). maar hoe weet ik of de krukas in goede staat is? :? en of dit nog een tijd mee kan?

Grotefoto-6VIKQRKD.jpg


Grotefoto-L6TMKYWR.jpg



ook heb ik de carter opzich wel netjes gemaakt maar (de bovenste dan) maar laat het beide denk ik toch morgen stralen (glasparel). en dan spuiten? of?

Grotefoto-MENFV7YJ.jpg
 
onderste zag er beroert uit en word dan ook sowieso gestraald.

Grotefoto-WGR47J73.jpg


Ook zocht ik iemand die een schakel-as heeft liggen voor mij. Want bij mijn schakel-as zijn alle tanden gaar.

Grotefoto-SJUXWVGV.jpg


alvast bedankt! :)
 
Ik ga hem ook volgen!
Heel vet!
Je doet zeker een studie als werktuigbouwkunde? Of puur hobby?

Ja inderdaad! Zit nu in het 1ste jaar van deze opleiding. Sleutel al aantal jaren aan van alles en nog wat zoals zundapp's of crosser's. Dus eigenlijk van beide wat :)
 
leuk project *O* ik heb ook een paar gebouwd, dus blijf dit volgen :Y

de kruk is moeilijk te controleren als hij niet uit elkaar geperst is. als hij heeft gelopen en je had geen problemen zou ik hem zo in elkaar zetten. het blokje is simpel dus mocht het niet goed zijn pak je hem zo weer uitelkaar ;)

carters stralen is het mooist, spuiten :r

zundapps is ook mijn straatje O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zou de carters goed schoonmaken, met een goede ontvetter lijkt me dit geen moeilijke opgave.
Als het gestraald is ziet het oppervlak er heel anders uit, en moet het om mooi te blijven wel gespoten worden.

Het is echt een heel mooi project! Ik volg je ook;)
 
leuk project *O* ik heb ook een paar gebouwd, dus blijf dit volgen :Y

de kruk is moeilijk te controleren als hij niet uit elkaar geperst is. als hij heeft gelopen en je had geen problemen zou ik hem zo in elkaar zetten. het blokje is simpel dus mocht het niet goed zijn pak je hem zo weer uitelkaar ;)

carters stralen is het mooist, spuiten :r

zundapps is ook mijn straatje O-)

ik zet hem er dan gewoon terug in zal wel goed komen dan! Maar vind na het stralen altijd dat het weer zo snel vies word wat je er amper vanaf krijgt. In ieder geval bedankt hier heb ik wat aan!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Robert,
Ik ga je project zeker volgen (het ziet er al goed uit), ik ben namelijk ook al een tijdje bezig met het bouwen van een gt 250 racer.......

Succes!
 
Misschien een tip van mijn kant.

Ik borstel gestraald aluminium met verlopen olie.
Nieuwe olie met molycote vet gemengd gaat ook.

Dan word het iets aluminium donkerder,en je vette vingers vallen niet meer op .

carters/remplaten enzenz.

btw ik straal met vogelzand,zonder anijs ;)
 
Stralen met glasparel 100/200 :Y Krijg je een heel mooi resultaat van en het lijkt alsof het is gespoten . Doordat het zo glad wordt is het ook makkelijk en goed schoon te houden.

Wel eerst alles goed ontvetten in de ontvetter en daarna schoon spuiten met remmenreiniger van de Action (lekker goedkoop :+ ) Hoe schoner en droger voor het stralen des te mooier is het resultaat en er blijft weinig glasparel plakken.

https://www.motor-forum.nl/media/1098545/full
 
Laatst bewerkt:
Blok werd eer-gister gestraald en gister toch gewoon in de lak gezet. Resultaat is niet verkeerd eerlijk gezegd.

Grotefoto-UUNJIBFH.jpg

:)
Grotefoto-ACB7AJIO.jpg


Probeer deze week hopelijk de racekuip voor suzuki tr250 uit Duitsland te bestellen. Wil de komende tijd vooral de kuip pas maken. Ook zoek ik een adres waar ik mijn cilinders kan laten tunen iemand een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan