Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Vet verbouwd TSCC :}
Daar lust ik nog wel wat foto's van :Y
Zal eens een totaal foto maken waar ook 2 VFjes inzitten........

Helaas (nee, heb er geen spijt van) rij ik nu BMW.
Maar vind het prachtig om daarom dit topic te volgen :W

Bedankt Wimis on, als ik thuis kom van mijn werk zal ik nog eens proberen om er meerdere foto`s op te zetten.
Ik heb dat laatst ook een keertje geprobeerd maar zonder succes op dit gebied ben ik onhandig, maar ik zal zeker mijn best doen. :?
 
haha tof man ! Eigenlijk wel leuk om eens een simpel tank cameratje aan te schaffen, had ik eigenlijk eerder moeten doen na inmiddels meer dan 20 motoren te hebben gehad. Maar dan nog, de Magna wordt de meest hilarische op de film als ik kneedownende supersports inhaal.
 
doormeten van de spanningsregelaar heb ik gedaan in overleg met de ANWB. daar kwamen ook cijfers uit die wezen op doorgebrand. Startrelais in overleg met de collega's van motorvoertuig techniek en hier. helaas had ik daar een grove fout mee gemaakt door de multimeter verkeerd te hebben ingesteld. Daar kwam ik pas achter toen ik mezelf bijna elektrocuteerdein het wpb staan van een hoop stekkers hoeveel de weerstand moet zijn. dat is vrij makkelijk door te meten...dat elektrische schema valt inderdaad best tegen...

ben nu op advies van FD verschillende dingen aan het loskoppelen om te kijken waar het probleem zit. Ik weet overigens zeker dat het niet in het contactslot zit. de zekering brandt pas door als ik de stop knop (killswitch) op run zet. de styartknop zelf is het ook niet want ik krijg niet eens de tijd om die in te drukken


Ik heb nog eens even terug zitten lezen, en waar begon het mee dat was dat de motor geen sjoegen gaf op de startknop.
Het probleem erna is dat de zekering doorbrand,zodra er contact gemaakt wordt.
Nu blijkt dat het relais het niet is denk echt dat het in de buurt van de startknop zit, als daar een plaatje uitgevallen is en dat maakt contact met het stuur heb je volmaakte sluiting.
Haal die eens uitelkaar, of haal de stekker van de startknop en schakel die eens handmatig.

Hoop dat dat het is !

Groeten Magnamannetje.
 
Zo ik ben ook weer even bezig geweest in de tussentijd. Heb de luchtfilterdeksels en de radiatorkappen opnieuw geschuurd en gespoten. Tevens nieuwe tweedehands steppies erop gezet ivm roestvorming op de oude. We kunnen er weer mee vooruit!







 
Het word tijd voor een nieuw voor rubber, zit gemiddeld nog 2mm profiel op ( op sommige plekken een halve mm meer, op andere een halve minder. )

Nu zit er een Bridgestone Exedra L309 ( 100/90-m/c 57H ) op maar die kan ik nergens terug vinden, mss niet meer in de maak.

Nu kwam ik op een banden site de Continental CM1 Milestone tegen met de beste review cijfers.
En de Bridgestone Exedra G535 die wel op de L309 lijkt.

Achter ligt ook een Bridestone dus het mooiste is natuurlijk voor en achter hetzelfde merk te hebben.

Nu is mn vraag eigenlijk, is er iemand die slechte ( of goede ) ervaringen met de bovenstaande heeft, of die zegt "nee deze is nog veel beter !" ?
 
Wat je ook voor band neemt, ga niet voor Metzeler Marathon. Heb er achter een opliggen en ding rijd alleen fijn bij warm droog weer als je 'm heel goed warm hebt gereden. Bij nat en koud weer zwabbert en glibbert ie alle kanten op.
 
Kon hem vandaag ineens niet meer vinden de g535 dus ben maar voor de Bridgestone Exedra Max E-Max gegaan.
61 euro excl.btw dus dat is nog te doen.
Wiel mee achterop de fiets ( aan gebrek aan auto ) en de kerel bij de motorzaak even lief aankijken.
( Mag allemaal niet teveel kosten. ) :P

Rijd toch ineens een stuk minder prettig met dit weer als je weet hoe weinig profiel je nog heb.
 
Wat je ook voor band neemt, ga niet voor Metzeler Marathon. Heb er achter een opliggen en ding rijd alleen fijn bij warm droog weer als je 'm heel goed warm hebt gereden. Bij nat en koud weer zwabbert en glibbert ie alle kanten op.

Heb ook een metzler, wan kutding...
Rook maken gaat er wel goed mee, en hij houd het lang, té lang...
 
Heb ook een metzler, wan kutding...
Rook maken gaat er wel goed mee, en hij houd het lang, té lang...


Toerbanden voor de modernere motoren in de maat 180x..x.. schijnen juist weer top of de bill te zijn, volgens een review van 2jaar geleden.

Met dit type band kun je beter een kampvuurtje aanmaken, levensgevaarlijk lees ik wel vaker :')
 
Trouwens even wat anders, weten jullie nou hoe dat met de wegenbelasting zit ?
Moet je die overgangsregeling appart aanvragen, of is dat de enige optie ?
En wanneer moet je betalen ?
Het is mn enige vervoer dus heb hem ook in die 3 wintermaanden nodig.
Zou jammer zijn als ik straks ineens een dikke boete op de mat krijg.
 
Trouwens even wat anders, weten jullie nou hoe dat met de wegenbelasting zit ?
Moet je die overgangsregeling appart aanvragen, of is dat de enige optie ?
En wanneer moet je betalen ?
Het is mn enige vervoer dus heb hem ook in die 3 wintermaanden nodig.
Zou jammer zijn als ik straks ineens een dikke boete op de mat krijg.

Dat is allemaal nog erg vaag, volgens de brief die ik kreeg van de belasting zou het automatisch gaan.
Het is momenteel een zootje met de belasting, van m,n oldtmer die onder de overgangsregeling valt het ik nog steeds geen rekening gehad.
Anderen adviseerden me dit voor de zekerheid in te vullen en op te sturen, dit is een linkje van de belastingdienst.

http://download.belastingdienst.nl/...verzoek_mrb_bijzonder_tarief_mb1021z13fol.pdf

Groeten Kees
 
Ben hier een Supermagna aan het opknappen.
Wil het tellerhuis openmaken, maar er zit een knop, waarmee je de dagteller naar "0" kan stellen, in de weg..
Heb al wat geprobeerd om hem los te trekken, maar durf eigenlijk niet echt kracht te zetten.

Iemand ervaring hoe die losgaat? Of een andere manier om t los te halen? :?
 
Laatst bewerkt:
Dat is allemaal nog erg vaag, volgens de brief die ik kreeg van de belasting zou het automatisch gaan.
Het is momenteel een zootje met de belasting, van m,n oldtmer die onder de overgangsregeling valt het ik nog steeds geen rekening gehad.
Anderen adviseerden me dit voor de zekerheid in te vullen en op te sturen, dit is een linkje van de belastingdienst.

http://download.belastingdienst.nl/...verzoek_mrb_bijzonder_tarief_mb1021z13fol.pdf

Groeten Kees

Heb het even bekeken maar dit is voor de overgangsregeling aan te vragen, maar die wil ik juist niet zodat ik het hele jaar kan rijden.
 

Nog steeds aan het opknappen Lynx?

Das mooi, je kunt nog geen afscheid nemen!


Hoe is het trouwens met je blokgeluiden?
 
Laatst bewerkt:
linkje

nr 26 it is! Ik blijf opknappen. Blokgeluid wellicht veroorzaakt door een missend rubber in de kleppendeksel. Ringetje rammelt dan lekker. Zo weet je ook waar je olielekkage vandaan komt...
ik ben er hierna definitief klaar mee. Alleen nog even de remleidingen vervangen en maybe nieuwe koplampring thats it.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens even wat anders, weten jullie nou hoe dat met de wegenbelasting zit ?
Moet je die overgangsregeling appart aanvragen, of is dat de enige optie ?
En wanneer moet je betalen ?
Het is mn enige vervoer dus heb hem ook in die 3 wintermaanden nodig.
Zou jammer zijn als ik straks ineens een dikke boete op de mat krijg.

De belastingdienst heeft nogal een achterstand, diverse probleempjes. Als je niets doet dan komt de rekening volgens mij automatisch.
Je kunt daarna eventueel ook gelijk een bezwaarschrift indienen tegen de nieuwe regeling oldtimers.

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/bezwaar-maken-tegen-mrb-rekening-oldtimer

Zo te zien heeft bouwjaar 87 wel gedeeltelijk vrijstelling (al vanaf 2013??, maar 88 pas vanaf 2015.
 
Terug
Bovenaan Onderaan