Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

hallo magna's ;)

ben nieuw hier en ik hoop dat ik er plaatsje bij kan?

heb een 2 tal maanden een super magna uit vaders garage genomen
en deze wat opgeknapt alleen vind ik niet de juiste hitteschilds voor de pijpen
waarvan de bovenste langer is dan de onderste :/

iemand dat misschien raad weet hiermee?

greetz lorenzo[afbeelding]


Hallo,

Heb je geen detail foto van de uitlaat?
Dan kan ik het iets beter zien hoe de bevestiging op de uitlaatpijpen eruit ziet.

Maar je hebt dus wel totaal 4 uitlaatpijpen, zoals het orgineel is?
Ik weet nu niet precies wat ik nu zie aan deze uitlaten. Ze lijken wel gedeeltelijk orgineel, maar zonder detailfoto kan ik het niet goed zien.

De bovenste is inderdaad langer dan orgineel.
De onderste zou orgineel kunnen zijn, met alleen een andere einddemper.

Zou kunnen dat het alletwee de orginele zijn, en dat de bovenste verlengt is, en voor de rest alleen een andere einddemper.>dat zwarte tuitje wat er achteraan opzit.
Toch zie ik aan beide pijpen iets vreemds. De pijpen lijken op geslepen roestvrijstalen buis te bestaan. Maar dat kan op deze foto ook zo lijken. We need more pics.

Ik snap trouwens ook niet wat je precies bedoeld met OEM.com?
 
Gisteren toch maar een windscherm(pje) gemonteerd. Vind die dingen niet mooi, maar op wat langere stukken snelweg is het toch prettiger. Moest 'm nog ff op maat maken aangezien ik eerder een dubbele koplamp had gemonteerd. Resultaat is niet super lelijk geworden… foto's volgen...


He he, eindelijk overstag :+ Hoelang heb je je super al, jaartje of 10?
 
Hebbum nu een jaartje of 6 denk ik. Al die jaren zonder windscherm gereden, en voor kleine tochtjes is het wel lekker, maar stukken naar Duitsland en Frankrijk over de snelweg (of zelfs in Nederland) zijn altijd toch ff doorbijten (ik kan namelijk niet 80 op de snelweg; als ik kan/mag ga ik het liefste ook 150/160)
 
hey boevie

bedankt voor je reactie

klopt dat het om vier uitlaten gaat
het zijn zelfs dezelfde type naam als op de originele gedrukt staat 'sankei HMMN2S1'
van het onderste vind ik genoeg hitteschilden maar niet de bovenste

OEM parts hebben alternatieve stukken maar kunnen ook niet helpen

foto's volgen
 
full

full
 
Ah daar zijn die dus voor, vond ze irritant dus heb er de flex maar in gezet. :')

Rijd ook al een half jaartje met een windscherm, zo hoog gemaakt dat hij net de druk van je borst haalt.
Rijd een stuk rustiger.
Vloog de eerste keer alleen wel bijna de bocht uit omdat ik m'n snelheid verkeerd inschatte.
 


Ik sta met mijn bek vol tanden. Kan me niet herrinneren dat ik dit ooit gezien heb.
De bevestiging van de hitteschildjes lijkt zo op het eerste oog orgineel. Op de bovenste na dan.

Of het zijn uitlaten van een ander model motor, omdat die code erin staat die volgens jouw overeenkomen met de orginele OEM-code.
Bij aftermarket was het altijd de gewoonte om deze hitteschildjes weg te laten, slashcut komt wel voor.

Of zou het toch een grap zijn van die maffe Italianen. Dat het fabricaat Marving is.

Uitlaten zien er toch wel vrij nieuw uit. Normaal is er altijd roest bij de bevestigingsclipjes van de hitteschildjes :?

Vreemd, ben toch wel benieuwd wat het nu voor pijpen zijn. Verlengt en nieuw verchroomt lijkt me ook niet zo voor de hand liggend.

Heb je nog een picci van de uitlaten van de rechter kant? Meestal worden van die kant de foto's genomen. Dan kun je de lengte ook beter inschatten.
 
Ik heb ze al wel eerder gezien. Dat was OF in dit topic, of op mijn forum, dat weet ik zo niet meer. Zijn iig geen originele dempers, maar "imitatie", al moet je me het merk zo ook niet meer vragen. Bij Marving staan ze iig niet op de website, deze zien er weer net anders uit.
 
dat is dus ook mijn reactie :)
dat ik totaal geen idee heb hoe of met wat ik dit kan oplossen
het zijn echt thans de uitlaten en echt zelfde type benaming als die met de onderste pijp verlengd
op de rechterpijp staat gedrukt 'sankei 2270'
net zoals op de 'originele' en op dezelfde plaats

hier zijn de foto's van rechts
full

full

full
 
hey boevie

:) jawel hoor :)
heb hun ook al gemaild met foto's maar heb ik nooit geen reactie opgekregen

En dat zeg je nu pas :( :+

Sta er niet van te kijken dat je geen bericht krijgt.
Als er LTD achter staat zijn het volgens mij vaak van die megabedrijven. Van zakdoekjes, kranten, thermosflessen, radio's, elektronica, autoonderdelen en motoronderdelen.
Ze weten zelf niet eens wat ze allemaal verkopen, dus zo'n fotootje van jouw met je uitlaat...
Je komt vaak ook niet verder dan de eerste webpage, als je wat nodig hebt moet je denk ik gewoon bij hun dealers zijn.

Ik heb toch wel het idee dat sankei toch wel 1 van de huisleveranciers is, of was van honda.
Denk dat de orginele pijpen hier ook gewoon vandaan kwamen.
Ik denk dat het gewoon een uitlaat is voor een ander model. Of misschien toch aftermarket voor de supermagna, maar dat lijkt me sterk.

Denk ook inderdaad dat verder zoeken niet zo veel zin heeft, en eigen ontwerpen kun je ook wel vastlijmen met vloeibare pakking, hittebestendig.

Ben eigenlijk alleen wel benieuwd of er nog een tekst op staat zoals op de orginele pijpen?
(bij de orginele staat het bij een 87er bovenop, bij een 88er aan de binnenkant, als ik het goed heb)

full


Er staat HONMN 00700
HONMN 20750

op, ik neem aan dat ze de 87er 700 cc, en de 88er 750 cc bedoelen.

Foto heb ik hiervandaan gepikt. Honda Super Magna 700 750 Auspuff Endtopf Satz rechts Exhaust Muffler Set right | eBay
 
Hebbum nu een jaartje of 6 denk ik. Al die jaren zonder windscherm gereden, en voor kleine tochtjes is het wel lekker, maar stukken naar Duitsland en Frankrijk over de snelweg (of zelfs in Nederland) zijn altijd toch ff doorbijten (ik kan namelijk niet 80 op de snelweg; als ik kan/mag ga ik het liefste ook 150/160)

Hmm, oké in mijn gedachten liep je al wat langer mee. Op de andere forums.

Met een scherm op de super kon ik altijd nog vrij relaxt 140 rijden, 160 ging ook nog wel redelijk.
Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan je lengte, type windscherm en hoe je dat ding afstelt.
 
Een goed pas zittende compacte gladde helm helpt meer dan een scherm. De meeste schermen op choppers zorgen voor grillige windwervels die je hoofd heen en weer gooien.
 
Nee precies, heb er echt eenmaand mee aan het experimenteren geweest.
Je krijgt een gebied zonder druk en daarboven heb je turbulentie en daar boven normale luchtstroom.
Als je die turbulentie op je helm hebt is dat echt een ramp, net of er iemand achterop op je helm zit te trommelen.
Dus dan kan je kiezen, of een hoger scherm ( hogere afstelling ) of de turbulentie net onderaan je helm krijgen.
Vond een hoger scherm niets dus heb er bij mij een cm of 10 af gehaald en dan aan de fijnafstelling gewerkt.

Rij nu zonder wind druk op m'n lijf en gewone luchtstroom op helm hoogte.

1396053_544915578927485_1075246703_n.jpg
 
gewoon een goeie helm en een kleine flyscreen staat er bij op.
Niet perfect op de snelweg maar motorrijden is nog altijd een beetje in de elementen zitten heh.
Als ge geen wind wilt kunt ge zoiets op 4 wielen met een dak kopen :-)
 
daar ben ik weer, ondertussen heeft de motor eventjes gelopen (zelfs twee keer eventjes) maar dan nu het volgende probleem: Nu brand om de haverklap mijn "ignition" zekering door. hierdoor stopt de motor ook met lopen. als de killswitch op off staat gebeurt er niets. maar meteen als ik hem op run zet smelt de zekering door, ik hoef nog niet eens aan starten te denken.
Ik heb het rechter handvat en het knoppenblok van mijn stuur afgehaald, maar zie eigenlijk niets bijzonders daar binnen. Iemand van jullie een idee?
 
daar ben ik weer, ondertussen heeft de motor eventjes gelopen (zelfs twee keer eventjes) maar dan nu het volgende probleem: Nu brand om de haverklap mijn "ignition" zekering door. hierdoor stopt de motor ook met lopen. als de killswitch op off staat gebeurt er niets. maar meteen als ik hem op run zet smelt de zekering door, ik hoef nog niet eens aan starten te denken.
Ik heb het rechter handvat en het knoppenblok van mijn stuur afgehaald, maar zie eigenlijk niets bijzonders daar binnen. Iemand van jullie een idee?

Lijkt op sluiting in het startrelais, misch kapot gegaan door de overspanning ?

Groeten Magnamannetje.
 
Mooie test, hier een bewijs dat de Vmax1700 koning van de brute kracht en acceleratie is. En dat met de originele toerband en begrensde mapping!



oiseau-vent-vmax-1700-big.jpg


Maarja nog ff verder sparen :( zolang Honda niet met een nieuwe Magna komt is dit toch wel de motor waar ik het gelukkigst mee zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Die nieuwe V-maxxen zijn idd da bomb!
Maar aangezien de prijzen tussen de 17 en 20 duizend liggen niet voor mij..
Moest ik een beetje geld hebben zou ik een RocketIII met supercharger wel zien zitten.
Beetje meer comfort voor passagier enzo, ook lager toerental dus dus minder slijtage denk ik :P
oja 2,3 liter blokje is ook tof :)
001.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan