Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

is er een manier om het relais door te meten? Kan het zo nergens vinden..,

Ik zou om te beginnen even tussen de draad van de startknop naar het relais een verloopje zetten met een lichte zekering ertussen om te beginnen 5 ampëre als die er gelijk uitviegt met de startknop indrukken dan zit er sluiting in het relais.

Groeten Magnamannetje.
 
Zoo, ik ben deze 'winter' lekker bezig met mijn magna.. tank is al ontroest dmv elektrolyse, werkt echt mooi :Y

Maar nu even een technische vraag, ik heb een tank van een CB erop gebouwd.. dan heb ik de brandstofpomp toch niet meer nodig? op de tank van de cb zit gewoon een normaal benzinekraantje.

Ik wil namelijk mijn accu verplaatsen deze zit te dicht bij de uitlaat en werd behoorlijk warm, dit resulteerde in een slechte warme start. En als ik de pomp weg zou kunnen laten heb ik iets meer ruimte hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Zoo, ik ben deze 'winter' lekker bezig met mijn magna.. tank is al ontroest dmv elektrolyse, werkt echt mooi :Y

Maar nu even een technische vraag, ik heb een tank van een CB erop gebouwd.. dan heb ik de brandstofpomp toch niet meer nodig? op de tank van de cb zit gewoon een normaal benzinekraantje.

Ik wil namelijk mijn accu verplaatsen deze zit te dicht bij de uitlaat en werd behoorlijk warm, dit resulteerde in een slechte warme start. En als ik de pomp weg zou kunnen laten heb ik iets meer ruimte hiervoor.

Ik snap niet helemaal wat een andere tank met benzinekraan van een CB met de benzinepomp te maken heeft?

Volgens mij heb je alleen een benzinepomp omdat je reserve niet in de benzinetank zit maar in een apart tankje, die te laag zit.
Maar ik kan het mis hebben :o
 
Laatst bewerkt:
Ok, precies wat ik dacht dus, want die reservetank zit er ook niet meer op namelijk :+ .
Had de benzine pomp eerst nog maar weer gemonteerd, maar laat hem nu dus achterwege.

Ik bedoelde te zeggen dat de kraan dus gewoon onderaan de tank zit, boven de carbs, waardoor de zwaartekracht zijn werk kan doen :P
 
Ok, precies wat ik dacht dus, want die reservetank zit er ook niet meer op namelijk :+ .
Had de benzine pomp eerst nog maar weer gemonteerd, maar laat hem nu dus achterwege.

Ik bedoelde te zeggen dat de kraan dus gewoon onderaan de tank zit, boven de carbs, waardoor de zwaartekracht zijn werk kan doen :P

Je hebt toch een Magna uit de jaren 80?
Volgens mij moet dat geen probleem zijn, om de actieradius te verhogen hebben ze er een tankje bijgehangen waar wel plaats was. Maar dan heb je wel een benzinepomp nodig om het in de carbs te krijgen.

De magna uit 87-88 heeft de reserve in de benzinetank en heeft geen benzinepomp. Maar wel een benzinekraan met daaronder een vacuumklep/afsluiter.
Vacuumklep is eigenlijk een 2e veiligheid na de benzinekraan, om te voorkomen dat er benzine in je carter loopt. Als de vlotternaalden eventueel door gaan lekken. En je vergeet het benzinekraantje dicht te zetten.
Ik zou er wel een vacuumafsluiter tussenzetten, het gebeurt vaker dan je misschien denkt, benzine in je motorolie. En benzine smeert niet B|
 
Laatst bewerkt:
Nee precies, heb er echt eenmaand mee aan het experimenteren geweest.
Je krijgt een gebied zonder druk en daarboven heb je turbulentie en daar boven normale luchtstroom.
Als je die turbulentie op je helm hebt is dat echt een ramp, net of er iemand achterop op je helm zit te trommelen.
Dus dan kan je kiezen, of een hoger scherm ( hogere afstelling ) of de turbulentie net onderaan je helm krijgen.
Vond een hoger scherm niets dus heb er bij mij een cm of 10 af gehaald en dan aan de fijnafstelling gewerkt.

Rij nu zonder wind druk op m'n lijf en gewone luchtstroom op helm hoogte.

[afbeelding]


full



Ik had precies hetzelfde scherm. Ik kan me niet echt herinneren of er storende turbulentie was rondom de helm.
In elk geval met beviel schijnbaar beter dan zonder.
1keer is er een duif op gecrasht Windscherm aan 3 stukken. 1 keer tijdje gereden zonder scherm na een blokwissel.
Het scherm is er toch altijd weer opgekomen.
 
Zou je wat meer kunnen vertellen over een CB tank?
Hoe het past , welke CB?
Ik vind namelijk de tank ook héél klein van mijn Magna.
Na 70 mijl gaat het lampje al branden van de reserve terwijl hij 110 mijl kan rijden voordat hij leeg is.
Even goed betekend dat dat ik op vakantie om het uur moet stoppen om te tanken.
 
Laatst bewerkt:
mijn magna is behoorlijk verzaagd, is voor een mooie magna absoluut geen optie helaas.
de aangepaste CB tank is meer een permanente noodoplossing geworden ivm het zoekraken van de tank.

thx voor de tip van die extra afsluiter! daar had ik nog niet aan gedacht.

en ik heb idd een 'echte' magna uit 82' :X :+
 
Laatst bewerkt:
mijn magna is behoorlijk verzaagd, is voor een mooie magna absoluut geen optie helaas.
de aangepaste CB tank is meer een permanente noodoplossing geworden ivm het zoekraken van de tank.

thx voor de tip van die extra afsluiter! daar had ik nog niet aan gedacht.

en ik heb idd een 'echte' magna uit 82' :X :+

Ik kan hier echt niet bijhouden wat iedereen nu voor magna heeft ;(
Dan weet je weer niet precies het jaartal en dan denk laat maar zitten dat antwoord.

Ik weet nu bijv. dat Sternotherius een supermagna 87-88 heeft 2de generatie, en eentje van de derde generatie. Dat kan er eentje wezen vanaf 1993 t/m 2001?
Ik ben er sinds vorige week achter dat er waarschijnlijk niet zoveel verschil is.
Het werkplaatsboek geld geloof ik voor alle bouwjaren, alleen er zijn wel 2 stroomkringschema's.

Het is gewoon moeilijk meedenken als iemand zegt, ik heb een magna en ik heb een probleem. Globaal lijkt het allemaal op elkaar en de techniek is bijna hetzelfde, maar er zijn toch wel belangrijke verschillen als er echt een probleem is.
 
Een duidelijke OP maken?
Met nickname, motor en mss foto :)

Is idd een goed idee, post maar de foto die je erin wil hebben dan zal ik die in de OP zetten en neem ik mee in elk volgend topic met jullie goedkeuren 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nu bijv. dat Sternotherius een supermagna 87-88 heeft 2de generatie, en eentje van de derde generatie. Dat kan er eentje wezen vanaf 1993 t/m 2001?

dat zou ik wel willen! ik heb een VF750C uit 93...

DSCF6755_zpsfb280448.jpg


ga vanmiddag bij FD een nieuw startrelais halen, kijken of hij dan weer wil lopen...
 
Laatst bewerkt:
dat zou ik wel willen! ik heb een VF750C uit 93...

[afbeelding]

ga vanmiddag bij FD een nieuw startrelais halen, kijken of hij dan weer wil lopen...


Dus het relais heeft de test niet doorstaan. Waar zit het nu in? In de stuurstroom dat ie niet klikt, of knalt de zekering eruit na de klik?

Heb je trouwens een werkplaatshandboek? Ik liep er van het weekend tegenaan dus...
 
Zet mij maar zo in de OP:
Naam: powerpiep
Regio: Limburg (BE)
Motor: Honda Magna VF750C (RC43) 1994
Modificaties: Jetkit, K&N luchtfilter, Tandwielverhouding in DRAGSTYLE (15t voor, 43t achter) 180mm achterband, aangepast kontje, Knippers, spiegels etc...
Foto:
full
 
Laatst bewerkt:
Okee mannen ik ga er vant weekend ff voor zitten, dan kiep ik alles in de OP.
Ff uitvissen hoe is meerdere foto,s in de post plaats , heb ik nog wel eens ruzie mee :+

Groeten Magnamannetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan