Sprint RS met Squire RS1

Mooie uitleg. Voorste punt zou ik liever wat verder naar voren brengen. Bijvoorbeel op de bocht naar boven, net voor de puntbak. Zit er onder het draaipunt van je achterbrug, ter hoogte van bout motorbevestiging ook nog een verbinding in het frame van rechts naar links?

Voor de schoorstangen moet je in ieder geval niet blind varen op de lipjes die aan je alu frame zitten. Altijd doorvoeren naar de andere kant. Net als de lipjes waar je middenbok op zat. Die dingetjes breken zo af. Bij mij zat de zijstandaard in het gietstuk getapt. Niet op lipjes dus. Lipjes zijn sterk genoeg om je motor op te parkeren, of het subframe van de zitting op te monteren. Niet voor zijspankrachten.
 
Laatst bewerkt:
Je kan beter stapje voor stapje gaan, aansluiting voor aansluiting. Dan is het ook makkelijker reageren.
 
Ik heb de middenbok bewust laten zitten. Daar had ik met achterwiel schoonmaken vanmiddag weer flink wat gemak van. Ook voor een lekke band, je trekt je wiel er zo uit. Even blokje hout onder zijspanframe bij voor aansluiting en voorwiel zweeft ook. Zijspan til je op, blokje er onder en walla, combi met drie wielen van de grond.
 
Die oortjes voor achter-boven heb ik weinig vertrouwen in. Kan je die doorverbinden met de oortjes aan de andere kant? Of met de bovenkant van de schokbreker?
 
Ok, eerst even paar foto's genomen.
1. oortjes achter-boven. De bovenste is door verbonden. De onderste niet maar er is wel voldoende ruimte denk ik voor naar de overzijde te gaan.
full

full


Heb ook nog detail foto's van de middenbok bevestigingspunten en die motorbevestiging.
full

full
 
Alu frame ziet er van zichzelf stevig uit. Dat is mooi.
 
Ziet er mooi uit. Dat bovenste oogpuntje is heel wat steviger dan het er van de zijkant uitziet.
Ik vind alleen de getekende gele framebuizen wel heel erg lang ongestut langs het blok omhoog lopen.
Kun je niet een extra steun plaatsen naar het bovente voorste motorspoiler bevestigingspunt toe? En deze dan met een buisje achterlangs je uitlaten doorverbinden met de andere kant?
 
Dat denk ik wel, heb wel een paar punten gezien. Die tekening is voorlopig, is bedoeld om ieder zijn gedacht eens te lezen. Zoals jij nu, dat helpt enorm. Heb ondertussen al meerder zaken gelezen waar ik zelf anders nooit rekening mee zou hebben gehouden. Zal ervoor zorgen dat binnen een paar maanden er een paar (bakken) jupilerkes klaar staan.
 
gaat helemaal goed komen. bedankt dat je alles zo mooi uitgebreid op de foto zet. [ daar houden wij van hier].
 
Ik heb mijn oude topique weer eens door gelezen. Leuk om te zien dat het proces hier eigenlijk weer hetzelfde is, verzinnen, fotootjes, beetje discussie ;)
Je leert er in ieder geval echt enorm veel van vwb krachten en werkingen er zijn bij het zijspanrijden, je gaat er nu al flink over na denken wat er allemaal gebeurt, dat helpt je straks ook bij het rijden 8-)


Keep up the good work! *D
 
Die bovenste achter-boven is veel steviger als ik verwacht had. Als je de onderste naar de linker kant weet te verbinden heb ik daar ook wel vertrouwen in. Dan zou ik het inderdaad doen zoals je van plan was.

Achter-onder heb je bouten zat waar je aan kunt bouwen. Ik vind de bout waar je link in zit erg mooi. met een lange bout en een bus kan je dan gelijk komen met de andere M10 bout bij je voetsteun.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind alleen de getekende gele framebuizen wel heel erg lang ongestut langs het blok omhoog lopen.
Kun je niet een extra steun plaatsen naar het bovenste voorste motorspoiler bevestigingspunt toe? En deze dan met een buisje achterlangs je uitlaten doorverbinden met de andere kant?

Heb de vandaag nog eens gekeken, dit zijn de enige bevestigingspunten aan het blok.
full


Voor de rest nog wat gedemonteerd en de boel nog eens goed bekeken. Voor de steunen achter onder en boven denk ik dat ik er ben. En toen was ik het nadenken moe voor vandaag en hebben we ons voor de rest maar bezig gehouden met wat nutteloze dingen.
Onder het motto het oog wil ook wat.
full
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik een paar maanden terug ergens op het internet gezien, maar kan er niets meer van terug vinden. Weet iemand van jullie misschien iets meer over deze span?
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan