Sprint RS met Squire RS1

Juist even straat op en af gereden. Al moet ik het zelf zeggen maar da reed super. Kunnen optrekken tot 50km/u, heel weinig stuur schudden, rijd mooi recht door en het sturen is niet extreem zwaar. Ga nu wat gewicht plaatsen, nrplaat van de grote broer erop en dan eens een ritje doen. Vanavond verslag.
 
Zo, we zijn terug van een korte test :] met alles erop en eraan. Was zowel positief als negatief.
positief : motor is krachtig, recht door rijden is goed, alles is bij elkaar gebleven wat ook niet onbelangrijk is.
negatief : vering motor te zacht, bak te hard. Wie zei ook weer dat ding gaat stuiteren als hel.
Korte bochten is werken geblazen, stuurt loodzwaar. Voorrem is als een spons.

Alles bij elkaar wel tevreden, het werk is ook nog niet gedaan. Komende dagen weer alles uiteen dan alles deftig aflassen en lakken.
 
Laatst bewerkt:
Zoals zovelen onder ons vandaag ook weer (een beetje) gewerkt. Na de testrit was het sub-frame goed bevonden zodat alles kon gedemonteerd worden om verder afgewerkt te kunnen worden. Alles is ook opgeschuurd zodat het morgen voormiddag kan gelakt worden. Terug monteren zal dan voor in de week zijn. Nog wat foto's van het uiteindelijke sub-frame en wat hulpstukken.

full

full
 
Waarom las je ook geen plaatje opmhet uiteinde van de pijp?

Voorkomt vocht en dergelijke van binnen.

Voor de rewrt netjes hoor!
 
Ik ga de span toch maar van winterbanden voorzien, je weet maar nooit met die polizei.
Mijn idee is voor Heidenau K66 M+S 130/70R17 en achter Dunlop sp winter sport 185/50R17.
Goed idee, slecht idee of andere voorstellen?
 
Ja die band past idd. Wel een dure, maar vergeleken bij een motorband niet.
 
Update? Bah nie echt. De gelakte onderdelen terug monteren ging niet zo vlot als voorzien. De Dunlop is besteld, wat ook niet simpel was. Is niet zo direct voorradig. Voor de heidenau gaan we morgen voormiddag, maar ook na bestelling en voorschot uiteraard. Voor de rest, het was gezellig in Maastricht daar juist.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag hebben we alles weer in elkaar gekregen. Meeste tijd gestoken in uitsparing voor de motorspoiler.

full

full


Gelukkig was het niet te laat zodat er nog een uurtje rijden bij kon. Ik moet toegeven dat het me meer en meer begint te plezieren met de zijspan.
Wel heel anders dan met de solo. Heb ook al eerste blunder achter de rug. Bij het terug draaien op straat vergeten dat er ook nog een bak aan de moto hangt en er staan ook (hoge) borduurstenen langs de weg. Gelukkig aan lage snelheid.
Heb deze keer zonder gewicht in de bak gereden. Het sturen gaat veel gemakkelijker en weinig last van omhoog komende bak bij bochten naar rechts, wel bij normale snelheden.
 
Ik weet dat hij nog lang niet af is maar toch zou ik aan iedereen hier willen zeggen : Bedankt voor de hulp, raad en meningen. Ik hoop van harte dat ik jullie in de toekomst eens tegen kom (zeker op het aet en Genemuiden) en dan zullen we een paar jupkes de nek om wringen.
 
Het egt ga ik ook proberen mee te pikken. Maar hier staat zo stilaan een klaar met het karabijn want met de solo ben ik ook al redelijk veel weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan