Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Is voor mij alweer een poosje geleden dat ik hier mee bezig geweest ben. Maar het geeft volgens mij juist meer overlap. Nukkerige motor maar wel gelijk merkbaar iets meer vermogen.


klopt..
wordt best veel gedaan..
afhankelijk van het bouwjaar kan je er ook een YZ nokkenas in plakken..
Ik meen dat die van 2007 erg gewild is..
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar die blauwe lijn is van de tweede run. Daar kom je pas achter na de run. Dus, nee, hij is voor de 2e run niet aangepast.

De blauwe lijn valt zelfs buiten de schaal, en idd de "arme" kant op. Als dit echt de huidige waarde is lijkt het me stug dat de motor prettig loopt. Ik vermoed dat beeld komt door in ene ruk het gas vol te openen, voor de run.
En dat er nog een aparte grafiek is voor de air/fuel ratio?

Die uitlaat is niet alleen een paar pk beter over de hele lijn maar ook de deuken bij 5,500 tpm zijn er helemaal uit. *D
Maar zou het wel bijzonder vinden als dit zonder aanpassingen bereikt is.
 
zijn de radiateuren van een 2006 gelijk aan die van een 2013? Alleen het eerste gedeelte van het partnumber is anders:

radiator left
2013 : 1DX 1240A0000
2006 : 5TA 1240A0000

radiator right
2013 : 1DX 124610000
2006 : 5TA 124610000

dank, Norbert
 
Laatst bewerkt:
De blauwe lijn valt zelfs buiten de schaal, en idd de "arme" kant op. Als dit echt de huidige waarde is lijkt het me stug dat de motor prettig loopt. Ik vermoed dat beeld komt door in ene ruk het gas vol te openen, voor de run.
En dat er nog een aparte grafiek is voor de air/fuel ratio?

Die uitlaat is niet alleen een paar pk beter over de hele lijn maar ook de deuken bij 5,500 tpm zijn er helemaal uit. *D
Maar zou het wel bijzonder vinden als dit zonder aanpassingen bereikt is.
Dit was de eerste run met de Akra erop, zonder enige aanpassingen. Ik was er erg blij mee. Helaas is Akra vlak na de levering gestopt met deze uitlaat.

Ik heb ook nog een nieuw volledig systeem van FMF liggen, die zou ik ook graag willen uitproberen op de testbank, maar ja, beetje zonde dat je hem daarna niet meer als nieuw kunt verkopen.
 
@ bolski

Ah helder, bedankt voor je reactie/uitleg.

Mja dingen uitproberen en testen is leuker dan beetje tv kijken bijv. Maar ik snap best dat als je dat met zo'n duur systeem doet dat dat wel serieus afschrijving kost, alleen voor iets een x proberen wordt dat te gek.
Alhoewel iemand met verstand van techniek, juist snapt dat hij hier mee geholpen zou zijn als je er testresultaten bij kunt laten zien. En eigenlijk de uitlaat in waarde zou moeten stijgen, maarja zo werkt het dus ff niet. :z

Tja ik persoonlijk zou wel graag willen weten hoe mijn motor zijn a/f ratio is. Zeker wat betreft de Yamaha met zn 5-klepskop..... ze zijn nu niet bepaalt bullit-proof. :N Ik heb hier ook nog twee zo goed als afgechreven yz-450 koppen liggen. "Offerings to the god of speed"..... Leuk hoor een testbank tot je beschikking. Alleen het kost soms wel een paar centen. :X Naja wel weer van geleerd en daar ging het tenslotte om. ;)
 
@ bolski

Ah helder, bedankt voor je reactie/uitleg.

Mja dingen uitproberen en testen is leuker dan beetje tv kijken bijv. Maar ik snap best dat als je dat met zo'n duur systeem doet dat dat wel serieus afschrijving kost, alleen voor iets een x proberen wordt dat te gek.
Alhoewel iemand met verstand van techniek, juist snapt dat hij hier mee geholpen zou zijn als je er testresultaten bij kunt laten zien. En eigenlijk de uitlaat in waarde zou moeten stijgen, maarja zo werkt het dus ff niet. :z

Tja ik persoonlijk zou wel graag willen weten hoe mijn motor zijn a/f ratio is. Zeker wat betreft de Yamaha met zn 5-klepskop..... ze zijn nu niet bepaalt bullit-proof. :N Ik heb hier ook nog twee zo goed als afgechreven yz-450 koppen liggen. "Offerings to the god of speed"..... Leuk hoor een testbank tot je beschikking. Alleen het kost soms wel een paar centen. :X Naja wel weer van geleerd en daar ging het tenslotte om. ;)

Mag ik dan zo brutaal zijn wat dat dan is ? *D
 
Goedenavond,

Sinds vandaag in het bezit van WR450 2003, welke is voozien van supermoto wielen. Komende tijd wil ik deze geheel onder handen nemen om er een echte nette supermotard van te maken.
Ik heb gelijk een vraag, welke uitlaten passen op een wr 450 2003? Die van wr450 2003 tot 2006 en Yz450 2003 tot 2006?
 
Terug
Bovenaan Onderaan