Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Heeft er iemand wel is een KOSO toerenteller aangesloten? Heb de mijne nu op de oranje kabel naar de bougiedop. Ik krijg een correct toerental maar boven 5k valt hij weg. Iemand bekend met dit probleem?


Heb je de kabek voldoende en strak genoeg om de bougie kabel heen gewikkeld.
Wellicht staat er een tweetakt en viertakt functie op de toerenteller. Ik kan me uit m'n brommer tijdperk herinneren dat koso daar onderscheid in kon maken.
 
Ik heb geen ervaring met koso maar kan het zo zijn dat je de signaaldraad langs een draad van de cdi laat lopen? Of langs de cdi zelf?
Dat probleem heb ik nl wel eens op een racer gehad.
 
Bram het gaat om de DB02R. Maar denk dat het principe hetzelfde is?

Ja dat heb ik al geprobeerd Jorgen maar dan krijg ik geen signaal.

Ik heb hem direct op oranje gehad, dan werkt hij stabiel tot de 5000 ongeveer daarboven valt het signaal wel en als het toerental dan zakt is hij weer zichtbaar.
Heb hem ook verbonden met een koperdraad die zonder isolatie om de bougiedop/bobine was gewikkelt, dan krijg ik een signaal maar niet stabiel. schiet alle kanten op. Met isolatie doet hij niks.
De windingen lagen wel tegen elkaar met kaal koper. Dus wil nu dat weer proberen maar dan netjes windingen naast elkaar en dan goed tapen. Wellicht word het signaal dan stabiel.


Volgens mij hoeft de draad niet gestript te zijn,
IHMO dacht ik ook dat je een verbinding kan maken aan je bobine..
maar geen idee verder,
ik heb ook een teller van KOSO, maar nog niet aangesloten..
 
ACCU ellende :(

In mijn wr450 uit 2003 zat een varta TTZ7S-4 / TTZ7S-BS
Op het etiket staat dat het een 12V 5Ah is.
Er zit ook een sticker op de zijkant waarop staat dat je hem alleen in upright position kan gebruiken.
(denk dat hij daarom daud is.)


Nu zit ik te zoeken naar een nieuwe accu en daarmee loop ik tegen een probleem aan.
Er zijn vele accu`s te koop maar er zijn er maar weinig die je mag kantelen.

Op accudienst zie ik legio accu`s voor de wr maar er zijn er maar 2 die geschikt zijn om te kantelen.

Mijn vraag.
Hoeveel Ah moet een wr hebben, 5,6 of 7 en welk merk is aan te bevelen (die dus wel gekanteld mag worden)?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er al uit.
Een motobatt is een van de weinige accu's die je gekanteld kan gebruiken.

Overigens verbaaasd het mij dat wanneer je webshops op type motor bezoekt er heel veel ongeschikte accu's worden aangeboden. B|

De vorige eigenaar hadden ze nooit een varta mogen aansmeren.
 
Ik heb een Lithium JMT Accu aangeschaft. Startmotor draait veel sneller en vaker rond. Gewicht is aanzienlijk lichter en ontladen is veel minder. Echt een aanrader. En maakt niet uit hoe je deze plaats, gekanteld of rechtop. Bij mijn wr ligt de accu plat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er al uit.
Een motobatt is een van de weinige accu's die je gekanteld kan gebruiken.

Overigens verbaaasd het mij dat wanneer je webshops op type motor bezoekt er heel veel ongeschikte accu's worden aangeboden. B|

De vorige eigenaar hadden ze nooit een varta mogen aansmeren.
Ik wil best wel even kijken welke gel of Lithium accu er in hoort. Die mag je in elke positie plaatsen.
Ik heb hem zelf ook net vervangen in de WR, maar ik weet niet meer wat ik er in heb gepropt, ik meen Li-Ion.
 
Ik ben sinds kort eigenaar van een zwarte WR250X :]
Leuke motor voor in en rond de stad.

Ik zal binnenkort even een fotootje maken.
 
Ik wil best wel even kijken welke gel of Lithium accu er in hoort. Die mag je in elke positie plaatsen.
Ik heb hem zelf ook net vervangen in de WR, maar ik weet niet meer wat ik er in heb gepropt, ik meen Li-Ion.
Misschien moet ik ook een nieuwe hebben, de mijne start ongeveer 1 op de 3 keer niet. Maar ja, 1 kickje en hij loopt toch wel.
 
Ik wil best wel even kijken welke gel of Lithium accu er in hoort. Die mag je in elke positie plaatsen.
Ik heb hem zelf ook net vervangen in de WR, maar ik weet niet meer wat ik er in heb gepropt, ik meen Li-Ion.

Thanks, een li-ion is op sommige punten beter.

Ik heb al een motobatt binnen.
Een motobatt is een stuk voordeliger dan een jmt. (€46 tegen €68)
 
Zo heb ik ook mooie uitlaatbochten die bv Travis Pastrana gebruikt als hij een backflip oefent:
full
 
Ik wil best wel even kijken welke gel of Lithium accu er in hoort. Die mag je in elke positie plaatsen.
Ik heb hem zelf ook net vervangen in de WR, maar ik weet niet meer wat ik er in heb gepropt, ik meen Li-Ion.
Op verzoek van Mecanico even de buddy er af gehaald:
Ik heb er dus een Lithium-Ion in gezet, de HJTZ7S-FP
full

full
 
Laatst bewerkt:
Mede forummers,

Ik ben sinds afgelopen weekend in het bezit van een wr450f uit 2003.
De onderhoudshistorie is mij niet bekend. Ik heb een aantal vraagjes nadat ik gisteren en stevig ritje heb gemaakt:
1) de motor geeft bij flink doorrijden klappen in de uitlaat als ik het gas dicht draai/dicht heb gedraaid, dit wordt erger als ik het gas weer heel minimaal opendraai terwijl ik op de motor rem. Er is een aftermarket demper gemonteerd. Ik heb al gelezen over afstelling en over een lek in het uitlaatkanaal. Hoe kan ik controleren welke oorzaak dit heeft.
2) als ik opeens vol wil accelereren en het gas in één ruk volledig open draai houdt de motor een halve seconde in (niet veel langer dan dat). Is dit normaal? Houdt dit verband met het hierboven geschetste? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn.

Alvast bedankt!
 
Het knallen bij gasdicht is zeer waarschijnlijk de uitlaatpakking die aan vervanging toe is. Deze zit tussen je uitlaatbocht en aansluiting op de cilinderkop. Deze pakking kun je een paar x hergebruiken maar het houdt een x op. ;)

Het inhouden is een lastiger probleem. Zou een oude bougie kunnen zijn. Maar ook de afstelling van de acceleratie pomp of gewoon de afstelling van de carb zelf......
 
Thanks!

Ik ga er dit weekend mee aan de slag, wat dingen proberen uit te sluiten.

Mochten er nog meer suggesties zijn, dan houd ik me aanbevolen.

Het knallen bij gasdicht is zeer waarschijnlijk de uitlaatpakking die aan vervanging toe is. Deze zit tussen je uitlaatbocht en aansluiting op de cilinderkop. Deze pakking kun je een paar x hergebruiken maar het houdt een x op. ;)

Het inhouden is een lastiger probleem. Zou een oude bougie kunnen zijn. Maar ook de afstelling van de acceleratie pomp of gewoon de afstelling van de carb zelf......
 
Terug
Bovenaan Onderaan