Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Weet iemand waar ik een losse silicone slang voor de koelvloeistof vanaf de radiateur (links) naar de bovenkant cilinder / cilinderkop kan bestellen? ik kom alleen maar volledige sets tegen. Alvast bedankt!
 
Video is duidelijk. Precies wat mij overkomen is albanie: catastrophic failure of the engine. The NAKS was helemaal naar binnen dus de ketting zwabberde maar wat rond. Op een gegeven moment zij het blok 'tak' en uit. Zuiger tegen kleppen? Wie weet. Krijg de motor over een kleine 2 weken weer terug van transport en ga er dan mee naar de verkopende motorzaak.
 
Ik ga morgen meteen die van mij tjekke. Waarom niet nu? Motor staat in de bus, ik ga zometeen rijden. Morgenochtend zijn we in Spanje.
 
Vraag me wel af hoe vaak zoiets voorkomt?
En is het dan verstandig om preventief een mechanische erin te zetten?

Goeie vakantie Jaap.
Ga je nou 2 weken of 1 week?

1 okt ga ik naar zuid Spanje (4 weken).
Heb daar een ander "brommertje" om me mee te vermaken.
 
Jeetje, wat balen mecanico. -O-

Gebeurde toch wel op de laatste dag he??

Denk je dat het onder garantie valt?
Dag 5 van 6, dus valt mee. Zuiver gesproken is er geen garantie. Maar uit de mailwisseling met de motorzaak waar ik hem gekocht heb klinkt een positieve houding, ik hoop op wat coulance. Heb sinds de aankoop iets van 1500km gereden en ze hebben er vlak voor de levering een nieuwe zuiger en cilinder opgezet. Dus ze zijn in dat gebied bezig geweest.
 
Vraag me wel af hoe vaak zoiets voorkomt?
En is het dan verstandig om preventief een mechanische erin te zetten?

Goeie vakantie Jaap.
Ga je nou 2 weken of 1 week?

1 okt ga ik naar zuid Spanje (4 weken).
Heb daar een ander "brommertje" om me mee te vermaken.
welke staat daar dan?
 
welke staat daar dan?
207472566_2_zpseqksykkx.jpg

Less is more....

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_tt250r 00.htm
 
Ik heb een klant die levert ze ook. Ik zat me vaak af te vragen hoe of wat, maar het lijkt wel hout te snijden wat ik hier lees.
Vint t vreemd dat zo'n hoogtoerig en veel pk's leverend blok niet voorzien is van een mechanisch systeem.
APE levert niet voor niks mechanische stelsystemen voor opgevoerde blokken.APE is een bekende naam in de dragracerij, JSPP zal ze ook kunnen leveren.
 
vraagje, binnenkort wil ik een circuit supermoto gaan kopen. ik heb al weleens supermoto trainingen van marcel van drunen en SMT bij gewoond.
marcel gebruikt zelf allemaal yamaha's 450's. mijn vraag is alleen waarom?
zijn deze lichter / sterker / goedkoper dan een ktm 450 exc ofzo en hoe zit het met het onderhoud?

ik wil hem gewoon hobbymatig gaan gebruiken dus heb liever een degelijk blok dan enorm veel onderhoud.

rechtsboven kun je de foto aanklikken om de yamaha's van marcel te zien: http://supermotorschool.nl/cursussen/supermoto/motor.php
 
Laatst bewerkt:
Dag 5 van 6, dus valt mee. Zuiver gesproken is er geen garantie. Maar uit de mailwisseling met de motorzaak waar ik hem gekocht heb klinkt een positieve houding, ik hoop op wat coulance. Heb sinds de aankoop iets van 1500km gereden en ze hebben er vlak voor de levering een nieuwe zuiger en cilinder opgezet. Dus ze zijn in dat gebied bezig geweest.

Als je de kleppen gaat stellen dan moet je die naks er uit halen. Dit doe je door met een kleine schroevendraaier hem helemaal terug te draaien tot dat hij zich zelf vast zet. Deze haal je er dus ook uit als je er een nieuwe zuiger in zet anders krijg je de nokkenas er niet uit.
Nou mijn punt, is het niet mogelijk dat ze je zuiger gemonteerd hebben, alles terug geplaatst, maar zijn vergeten die naks uit de vergrendel stand te halen? Hij staat dan namelijk helemaal in.
 
Als je de kleppen gaat stellen dan moet je die naks er uit halen. Dit doe je door met een kleine schroevendraaier hem helemaal terug te draaien tot dat hij zich zelf vast zet. Deze haal je er dus ook uit als je er een nieuwe zuiger in zet anders krijg je de nokkenas er niet uit.
Nou mijn punt, is het niet mogelijk dat ze je zuiger gemonteerd hebben, alles terug geplaatst, maar zijn vergeten die naks uit de vergrendel stand te halen? Hij staat dan namelijk helemaal in.
precies mijn gedachte, ik wil er dus bij zijn als ze de naks er uit halen. Ik heb er niet aan gezeten
 
Als je de kleppen gaat stellen dan moet je die naks er uit halen. Dit doe je door met een kleine schroevendraaier hem helemaal terug te draaien tot dat hij zich zelf vast zet. Deze haal je er dus ook uit als je er een nieuwe zuiger in zet anders krijg je de nokkenas er niet uit.
Nou mijn punt, is het niet mogelijk dat ze je zuiger gemonteerd hebben, alles terug geplaatst, maar zijn vergeten die naks uit de vergrendel stand te halen? Hij staat dan namelijk helemaal in.
Als dat zo is zou er toch el eerder een probleem zijn ontstaan lijkt me. Zeker onder de zware omstandigheden waaronder gereden is.
 
Ja dat lijkt mij ook nou weet ik niet hoe mecanico rijdt. Maar het lijkt me ook niet dat een motorblok kapot mag gaan na 1500 als er een revisie heeft plaats gevonden.
 
vraagje, binnenkort wil ik een circuit supermoto gaan kopen. ik heb al weleens supermoto trainingen van marcel van drunen en SMT bij gewoond.
marcel gebruikt zelf allemaal yamaha's 450's. mijn vraag is alleen waarom?
zijn deze lichter / sterker / goedkoper dan een ktm 450 exc ofzo en hoe zit het met het onderhoud?

ik wil hem gewoon hobbymatig gaan gebruiken dus heb liever een degelijk blok dan enorm veel onderhoud.

rechtsboven kun je de foto aanklikken om de yamaha's van marcel te zien: http://supermotorschool.nl/cursussen/supermoto/motor.php

Ik den, meer dat het bij hem om een deal gaat met een yamaha dealer, of yamaha zelf. De meeste pro's zie je op een merk rijden omdat ze worden gesponsord.

Er is sowieso een verschil tussen een yamaha yz 450 die hij heeft en een 450 exc enduro.

Ik weet dat het gezegde is dat een KTM hard gaat, maar ook hard stuk, maar als je 2de hands koopt valt en staat het allemaal bij het onderhoud van de vorige eigenaar(en).

Het voordeel van een ktm tegenover een yamaha is dat deze veel populairder is en je er dus ook meer voor en van kan vinden.
Als je er hobbymatig mij zou rijden zou ik eerder kijken naar een omgebouwde enduro aangezien deze langere onderhoudsintervallen nodig heeft. Of een husky de smr is standaard als supermoto.

Ik heb altijd geleerd dat als je een crossmotor gaat gebruiken als supermoto je eigenlijk dezelfde onderhoudsintervallen aan moet houden, alleen dat je de versnellingsbak iets meer in de gaten moet houden omdat deze nu meer te verduren krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een vraagje mijn stator is denk ik een beetje aan zijn einde gekomen. Ik meet namelijk geen voltage meer op mijn lichten. En ook de accu wordt niet tot nauwelijks meer bijgeladen. Dat van de accu was al een tijdje zo maar van de koplamp en achterlicht is nog maar net aan de gang.
Nou zag ik op het internet verschillende setjes (stator met gelijkrichter) voorbij komen van alternatieven alleen het enigste is dat deze setjes dan alleen maar dc stroom afgeven en niet meer ac voor je lampen. Ze zeggen dan dat je je lampen opnieuw moet aansluiten via de accu???? Mijn vraag is dus hoe doe je dit? Wou dit eerst even helder hebben voordat ik zo'n nieuw setje aanschaf.
 
Ik den, meer dat het bij hem om een deal gaat met een yamaha dealer, of yamaha zelf. De meeste pro's zie je op een merk rijden omdat ze worden gesponsord.

Er is sowieso een verschil tussen een yamaha yz 450 die hij heeft en een 450 exc enduro.

Ik weet dat het gezegde is dat een KTM hard gaat, maar ook hard stuk, maar als je 2de hands koopt valt en staat het allemaal bij het onderhoud van de vorige eigenaar(en).

Het voordeel van een ktm tegenover een yamaha is dat deze veel populairder is en je er dus ook meer voor en van kan vinden.
Als je er hobbymatig mij zou rijden zou ik eerder kijken naar een omgebouwde enduro aangezien deze langere onderhoudsintervallen nodig heeft. Of een husky de smr is standaard als supermoto.

Ik heb altijd geleerd dat als je een crossmotor gaat gebruiken als supermoto je eigenlijk dezelfde onderhoudsintervallen aan moet houden, alleen dat je de versnellingsbak iets meer in de gaten moet houden omdat deze nu meer te verduren krijgt.

bedankt voor je reactie, dat van die sponserdeals dwaalde ook al rond in mijn hoofd... ktm is idd populair maar daar betaal je ook voor. maar ja een groot voordeel is wel dat je fatsoenlijk aan de onderdelen kan komen. agja maar even verder met informeren
 
Terug
Bovenaan Onderaan