Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Ik heb de motor pas en heb olie ververst met motul. Mijn eerste otr met de wr zou holten worden dat ga ik nu ff niet redden
 
Welk merk olie gebruik je, mijn Yamaha liep stuk op Putoline...
Ik gebruik nu Motul en heb geen problemen meer gehad, wel elke 2 a 3 trainingen olie verversen. Maar als jou otr alleen al 5 uur is zou ik iedere otr olie verversen.


Man elke otr . Dat is wel heel veel
Maar nou is 5 volle rij uren ook wel erg veel op 1 otr denk ik

Ik ben het altijd na 1 rondje zat whaha
 
Sinds enkele dagen heb ik een WR450F uit 2007 gekocht. Een heerlijk machientje, en wát een verschil met de TTR600.
*O*
full


Ik ben eigenlijk op zoek naar een manual en een wphb. Die manual is sowieso handig, want ik heb nu geen idee hoe ik bv mijn klokje op tijd zet. En dat handeltje links op mijn stuur, dat is een kleplichter neem ik aan?
;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds enkele dagen heb ik een WR450F uit 2007 gekocht. Een heerlijk machientje, en wát een verschil met de TTR600.
*O*
[afbeelding]

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manual en een wphb. Die manual is sowieso handig, want ik heb nu geen idee hoe ik bv mijn klokje op tijd zet. En dat handeltje links op mijn stuur, dat is een kleplichter neem ik aan?
;)

Ziet er netjes uit hoor. Dit is voor jou een heel licht brommertje met meer vermogen vergeleken bij die tt600. :Y

Handeltje op je stuur is voor warme start. Als je t kabeltje volgt kom je uit op je carburateur naast je knop van je choke. Als je op je plaat bent gegaan en de motor is afgeslagen zou hij hierdoor makkelijker te starten zijn, als hij flink op temperatuur is.
Kleplichter zit op je uitlaatnokkenas en gaat volledig automatisch (zit een gewichtje op je tandwiel dat bij hogere snelheid een pennetje naar binnen laat verdwijnen, zodat de klep niet meer open geduwd word) je kan dus gewoon op de E-start knop duwen of kicken wat je wilt zonder te "kleplichten".

Als je op MP zoekt naar "DeMXman" zou je een "owner's service manual" moeten kunnen scoren voor 25 eu. :W
 
Ziet er netjes uit hoor. Dit is voor jou een heel licht brommertje met meer vermogen vergeleken bij die tt600. :Y
Het koppel bij lage toeren mis ik wel. Ook remt de WR achter zo hard, dat je de motor zomaar dood remt. Da's even wennen.

Als je op MP zoekt naar "DeMXman" zou je een "owner's service manual" moeten kunnen scoren voor 25 eu. :W
Liever een pdf voor gratis ;)
 
Heb dat helaas ook gehad met m'n gsx-r uit 2008.. Netjes met momentsleutel dicht gedraaid maar trok er zo een dikke barst in, raar...

Waarom ik hier reageer is dat ik sinds vandaag ook gelukkige WR400F rijder ben. Heb er 1 gekocht met nog een beetje werk, lekt hier en daar wat olie en water en tandwielverhouding / banden ga ik omzetten voor alleen maar te kunnen ploegen in het land. Ben helemaal nieuw in het offroad wereldje dus zal hier nog wel vaker gaan reageren :Y

1902910_746099282069399_2026360892_n.jpg
 
Heb dat helaas ook gehad met m'n gsx-r uit 2008.. Netjes met momentsleutel dicht gedraaid maar trok er zo een dikke barst in, raar...

Waarom ik hier reageer is dat ik sinds vandaag ook gelukkige WR400F rijder ben. Heb er 1 gekocht met nog een beetje werk, lekt hier en daar wat olie en water en tandwielverhouding / banden ga ik omzetten voor alleen maar te kunnen ploegen in het land. Ben helemaal nieuw in het offroad wereldje dus zal hier nog wel vaker gaan reageren :Y

[afbeelding]
Smooi, naast de banden Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?, tandwielen en lekkages, zul je ook , misschien wel het belangrijkste, de vering in orde moet hebben om lekker te kunnen "ploegen" . ;)

Veel plezier ermee, Offroad/ endurotopic 8! Herlings? Who the f*ck is Herlings?!
 
Dankje! Ik heb de Dunlop GEOMAX MX51 banden besteld, deze lijken me zeer geschikt voor wat ik ermee ga doen. De voorpoten zijn lek, daar stop ik straks gelijk 10W voorvork olie in, mede omdat ik grote vent ben mogen ze wel wat stugger. Volgens mij zitten er al andere veren in de voorpoten, maar dat weet ik niet 100% zeker.
 
Yamaha voorvork hoort zeker geen 10W in, normaal gaat daar iets van 2.5w in. Ik heb de voorvork van mijn zoon (WR400 blok in YZ-frame, zoon 90Kg) vorig jaar schoon gemaakt en opnieuw afgevuld met 5W. Er was niet meer mee te rijden. Alle dempingsinstellingen zo ver mogelijk open en nog steeds veel te zwaar ingaand en veel te langzaam uit. Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat daar een dunnere olie in moet.

Van Yamaha zelf: 01 Suspension Oil
A 0 Weight oil designed to provide the optimal flow rate in Yamaha suspensions on '98~'04 YZ and WR models, YZF-R1, YZF-R6, FZ1, FZ6 and FJR1300.
Bron: ShopYamaha.com Global Affiliates

Zit nu een mix in die rond de 2,5 - 3 W ligt en veert en dempt zoals het hoort met voldoende clicks over op de instellingen.

Maak dus niet dezelfde fout die ik gemaakt heb. Tis maar een tip.
 
Mooie WR bolski heb dezelfde, als je de pdf manual nog zoekt ondertsaande url kopieren en dan de 1e link. Dat is de manual van een 2008, de shortcut kopieren lukte niet dan opent ie steeds de pdf :P
Google
 
Ik heb net 5w in de voorvork gedaan op advies van ultimate suspension, ook een wat kleinere luchtkamer dan yamaha voorschrijft, en het rijdt perfect!
 
Alleen voor de oudere types WR/YZ 1998 - 2004 , wordt die 0w voorgeschreven.
 
full


Ik bied mijn yzf450 van 2006 te koop aan.(kenteken van wr400)
Motor is momenteel met nieuw zwart plastic uitgevoerd. Maar wit is ook nog aanwezig.
Wegens aanschaf nieuwe fiets.
Interesse? Stuur een PB
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Ben nieuw hier op dit forum :)

Ik ben Jonathan 30 jaar en kom uit Appingedam (Groningen)
Van de week een Yamaha wr 450 supermoto uit 2004 aangeschaft!
Leuke motor, al moet er nog wel het 1 en ander aan gebeuren, zoals de vering, achter te slap en voor te stug, behalve met het aan remmen voor een bocht, dan duikt hij te soepel in vind ik.

1896989_513245595452546_1601425564_n.jpg
 
Vet al die nieuwe krachtpatsers hier *O*
Motor start ook weer binnen 2 kicks.. Eerst moest je m wel 5~10 min aantrappen :S... Bougiekabel zat los en was giga geoxideerd. Inmiddels zitten de crossbandjes eronder en heb m toch maar in de verzekering gedaan. Eerste rit gehad, maar wat is dat wennen met straat/circuitrijden... Maar gaaf is het! Ik denk dat ik hier eerste tijd nog niet op ben uitgekeken!
 
Hallo,
Ik rij nu al een tijdje rond op een lc4 620 uit 1994, alleen op de baan en enduro begin ik wel te merken dat hij wat ouder is en zwaarder. Vooral schansen zijn met dat ding gevaarlijk aangezien de neus erg snel duikt. Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwere enduro en zit ik te twijfelen tussen en wr 450 na 2007 en een exc 450. Nu trekt de wr mij meer vanwege de injectie en het alluminium frame, maar waarom hebben jullie voor een wr gekozen en niet voor een exc of iets dergelijks ?
 
De yz450f heeft deze injectie vanaf 2009.
De Wr450 heeft deze zelfde injectie pas in 2012 gekregen.

Dus de eerste modellen met aluminium frame hebben nog geen injectie.


Verder kan ik niet oordelen want ik heb geen >2007 Yamaha noch KTM..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de wr 2007 gekozen omdat mijn offroadmaatje deze had en er nooit problemen mee had. Ik kwam van een drz, dan is een wr een wereld van verschil. Ik heb er al wel het een en ander mee gehad wat de portomonee niet fijn vond, maar dat was deels mijn schuld.Verder altijd starten lopen. Volgens mij is een ktm ook een prima fiets, voor alle motoren geld denk ik dat het onderhoud het belangrijkste is maar dat is lastig te zien van buitenaf *D .

De oerbetrouwbare fietsen als de ktm 525 en drz 400 zijn er volgens mij bij de huidige niet echt meer bij het is redelijk gelijk.

Mijn ervaring is wel dat iedereen een ander verhaal verteld, dit niet betrouwbaar dat wel, je moet kiezen wat je het best past. De wr heeft trouwens pas vanaf 2012 geloof ik injectie. Die zijn wel weer gevoeliger voor vervuilde benzine etc. Een carb. versie bevalt mij prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan