Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
@Sphy...
Snap ik. meer licht = beter zichtbaar...
Maar GROOTLICHT + MISTLAMPEN,
en dat recht in de spiegel van een nietsvermoedede ingeblikte muts-met-kerstverlof,
of recht in het gezicht van een sales-testosteron-bommetje.

...dat wekt mogelijk ook weer verwarring en aggressie..
dus ik probeer met alleen mn Tweetie-helm, soms wat zigzaggend, en met mn normale lampen zo gewoon mogelijk te doen, dan doe ik al gek genoeg... (belgisch nummerbord, zigzaggend, ze denken toch wel dat ik half gek ben...)
 
:^
Hier nog zo een suddertopic ... ik lach er mij alvast een breuk mee _O-

wat is het HP topic?

Dat topic wat je aanwijst is relatief jong, hoewel het alle kanten op lijkt te springen....

Met suddertopic bedoel ik: relatief oude, langlopende, steeds terugkerende topics met herhalende (vaak wat negatief-zeurende) content...
zoals.. "gele hesjes" en "HP motoren Eemnes, ervaringen....."
Als HP motoren ooit verdwijnt, dan gaan we dat topic nog missen...

mooie van MF is : er zit geschiedenis in topics tot soms 2002 (of nog ouder?).

Even on topic: vandaag heerlijk winderig, en vlakbij huis stortregen, maar geen hesje gezien (trouwens volgens mij helemaal geen motorrijders gezien).
Is dit het Bewijs (onwetenschappelijik, want n=1=ikke) dat die gele hesje toch niet helpen: ik zie ze namelijk niet (meer).
 
Ach zo, dat bedoel je met een suddertopic :P
Ach, dat wordt er nog wel eentje dan _O-

Ik ben wel met de motor vandaag, en binnen drie kwartier naar huis ... zonder fluo, maar wel een witte helm.
Ik heb vandaag wel een scooter zien rijden, met fluo.

Denk dat de meeste motoren in een winterstop windstop zitten ...
 
@pdv_moto Grootlicht doe ik nier, wel die mistlampen op m'n GSA. Maar voor woon werk heb ik n RT en die heeft geen extra lampies, daar denk ik nog over
 
Als motorrijder moet je als motorrijder rijden dan heb je al die kud hesjes niet nodig. Zo simpel is dat. Dat slappe geciviliseerde gedoe altijd, daardoor kweek je softies.

Ik heb meer dan 30 jaar file gereden op de motor. De klappers die ik maakte kwam door mijn eigen gedrag wat ik inmiddels afgeleerd heb.

Voor de rest is het als een rijdende radar rijden en niet achteraan sluiten in een file.

En als ik voor iemand sta die als ik weg trek op het eind alleen een hesje ziet zou me niks boeien. Belangrijkste is dat je weg bent uit de gevaren zone.

Klaar..


en voor de rest letten ze idd alleen maar op politiekleuren.
 
Laatst bewerkt:
Narrentag

Maar ik dacht dat die vestjes vooral bedoeld waren om automobilisten te waarschuwen voor hoogbejaarde BMWrijders?
 
Eigenlijk heeft zo'n vestje niet veel zin, gewoon een helm in de kleur van je lokale motorpolitie, een bijhorende jas, en een witte motor (al dan niet met blauwe streepjes), en ze zullen je wel zien.
Koekblikkers zijn selectief blind, ze zien alleen maar politie, en geen andere weggebruikers, dus iets wat gelijkend is op een agent is altijd opgemerkt :P

Als je gewoon een fluo hesje aanhebt wordt je sowieso niet opgemerkt, want je zit (als je op een tourer rijdt tenminste) achter een scherm, en achter je zit er een topkoffer. Heeft dus bij mij geen enkel nut.
 
...het laatste wat me opvalt aan een andere motorrijder is dattie een geel hesje aan heeft

"selectief kijken" heet dat, datzelfde fenomeen als wanneer bijv. jij/een familielid/kennis
een nieuwe auto heeft en opeens zie je dezelfde types (en kleur) overal rijden
Het leeuwendeel van de automobilisten die uberhaupt motorrijders opmerken zijn zelf motorrijders


Zelf draag ik er geeneen om de doodsimpele reden: Ik ga er vooralsnog van uit dat ze me toch niet zien
Scheelt mij weer een vals gevoel van veiligheid
Daarbij: voor zit een lamp, achter zit een lamp, als ze die al niet opmerken, is zo'n radioactief hemd absoluut nutteloos
en aan de zijkanten (waar het het meeste voordeel zou leveren) word zo'n hesje grotendeels door de armen bedekt
 
Heerlijk dit topic 😂

MF Folklore...

Aangezien iemand net het HP topic een schop gaf,
deze ook maar even

Mijn fluo gele regenjas waait/klappert trouwens stuk bij hoge snelheden...
4f1d59058d73998e15c94e2ef7625e3e


duct tape, maar dat helpt slechts tijdelijk...
23f76bb42e43a8de76b547cdaf6fcdda
 
MF Folklore...

Aangezien iemand net het HP topic een schop gaf,
deze ook maar even

Mijn fluo gele regenjas waait/klappert trouwens stuk bij hoge snelheden...
[afbeelding]

duct tape, maar dat helpt slechts tijdelijk...
[afbeelding]
Door die ductape bedek je een groot deel van je fluo, nu val je niet meer zo goed op :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan