Motor-Forum

Select Forum

Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

gix gix ehm...

Reg. datum:
19 apr. 2012
Ik heb net tien hesjes besteld.
Ondertekening?

Nu 75x56.5

Reg. datum:
21 jul. 2007
Mooi dat iedereen en alles zo'n hesje draagt, val ik lekker op zonder zo'n ding :+
If I ever grow up, I wanne be just like me.

GSX 750 F '04

Reg. datum:
01 jan. 2012
Ergens midden BelgiŽ ... maar dat had je al wel gedacht wellicht :P
quote:
65x45.2 schreef op 29 maart 2017 @ 23:12:
Mooi dat iedereen en alles zo'n hesje draagt, val ik lekker op zonder zo'n ding :+

Hier op het werk ook (luchthaven), moet je eens je je op tarmac begeeft een fluo jas/hesje dragen. Je valt hier dus best erg op zonder _O-
VL 125 LC Intruder '03 - GSX 750 F '98 - GSX 750 F '01 - GSX 750 F '98 - K 1200 S '07 - GSX 750 F '99 - GSX 750 F '01 - GSX 750 F '04

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
DKP schreef op 30 maart 2017 @ 06:35:

[...]

Hier op het werk ook (luchthaven), moet je eens je je op tarmac begeeft een fluo jas/hesje dragen. Je valt hier dus best erg op zonder _O-

Net als zonder licht fietsen elke agent ziet je.
Dus hoezo je valt niet op :+
If you value your life as much as I value this bike.....dont't touch it!!!

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
Xtine schreef op 29 maart 2017 @ 23:11:
Ik heb net tien hesjes besteld.

Proficiat.

Welk punt wil je maken? O-)

Two Stroke or No Stroke

Reg. datum:
02 okt. 2006
Misschien dat het bijna 1 april is.....
http://teamheronsuzuki.blogspot.com/

Schrootpiloot/ tweewiel-forens

Reg. datum:
17 nov. 2004
quote:
stefan1990 schreef op 30 maart 2017 @ 08:08:

[...]

Proficiat.

Welk punt wil je maken? O-)

nou... gezien de logica van de laatste reeks posts hier:

Als je zonder hesje meer opvalt dan met een hesje, dan is tien hesjes aandoen de ultieme manier om niet op te vallen... O-)

;) :+
Rust roest, Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn roest met rust moet laten.

GSX 750 F '04

Reg. datum:
01 jan. 2012
quote:
Nejra schreef op 30 maart 2017 @ 11:13:

[...]

Als je zonder hesje meer opvalt dan met een hesje, dan is tien hesjes aandoen de ultieme manier om niet op te vallen... O-)

Ben ik nog niet zo zeker van ...

... meerdere c*ndooms over elkaar helpt ook niet ...

... ach, laat maar zitten ...
VL 125 LC Intruder '03 - GSX 750 F '98 - GSX 750 F '01 - GSX 750 F '98 - K 1200 S '07 - GSX 750 F '99 - GSX 750 F '01 - GSX 750 F '04

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
DKP schreef op 30 maart 2017 @ 11:16:

[...]

Ben ik nog niet zo zeker van ...

... meerdere c*ndooms over elkaar helpt ook niet ...

... ach, laat maar zitten ...

Ligt er aan wat je er mee wil compenseren :+

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
Nejra schreef op 30 maart 2017 @ 11:13:

[...]

Aaah.
Klinkt logisch :Y

:+

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
TeamHeronSuzuki schreef op 30 maart 2017 @ 08:22:

Ook altijd weer leuk ja :')

Blij dat het op een zaterdag is :+

Kawasaki Z1000SX

Reg. datum:
13 nov. 2013
quote:
Eric1977 schreef op 29 maart 2017 @ 21:51:
@pdv_Moto: ja briljant he? Je ziet dat beest soms echt met zo'n beschaamde blik kijken van wat maak je me nou?

Datzelfde gevoel had ik met mijn rijlessen: als een fluoriserende markeerstift op de motor rondtuffen :)
It's better to burn out Than to fade away....

gix gix ehm...

Reg. datum:
19 apr. 2012
quote:
TeamHeronSuzuki schreef op 30 maart 2017 @ 08:22:

Klopt. Het Motogymkhana seizoen begint weer, en we hebben dit jaar een nieuwe categorie, en daarvoor hadden we blauwe hesjes nodig. Naast de gele en groene die we al hadden.
Ondertekening?

Reg. datum:
13 sep. 2012
Dus de politie heeft het voor de show aan ?

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Nee de politie heeft het aan omdat ze af en toe niet op de motor zitten en dan is het fijn als ze goed opvallen. Dat is net als bij wegwerkers, verkeersregelaars en ander voetvolk wel nuttig. Op de motor daarentegen zijn de hesjes meestal slecht zichtbaar van voren (waar de meeste aanrijdingen plaats vinden). Dat komt door koplampen en kuipruiten enz. Vanachteren waar je de fluo kleding wel ziet, vinden dan weer weinig aanrijdingen plaats.
Er zijn nochtans geen onderzoeken die aantonen dat het dragen van fluo hesjes ongelukken voorkomt tijdens het rijden.
Riding&Diving

Mooi Weer Rijdend

Reg. datum:
20 sep. 2013
Ardennen (B), Scheveningen (NL), Walcheren (NL)
oma.. (wel toepasselijk bij dit oude onderwerp)

Het Ultime Hesjesmoment..

Op een parking aan de E313, stop een degelijke grijze volvo.
Uit stappen een oudere, bezorgd kijkende man en een iets jongere vrouw (dochter?)

Man geeft vrouw een grote, dikke, lange, knalgele, brandnieuw uitziende wegwerkersjas,
en trekt er zelf ook een aan.
Dan komen de boterhammetjes en een thermos te voorschijn.

*schud hoofd* (niet om de boterhammen of de thermos)

(ik wilde geen foto maken, maar .. soms mis ik toch een helmet-cam)
pdv_moto wijzigde dit bericht op zondag 16 april 2017 16:25 (10%)
Suzie: Bandit 600N
Beauty(-case): F800ST
Beauty(case) v2.0: F800GT
Work to live; Live to Ride; Ride to work... (tegenwoordig zelfs met gele regenjas)

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
pdv_moto schreef op 16 april 2017 @ 16:23:
oma.. (wel toepasselijk bij dit oude onderwerp)

Het Ultime Hesjesmoment..

Op een parking aan de E313, stop een degelijke grijze volvo.
Uit stappen een oudere, bezorgd kijkende man en een iets jongere vrouw (dochter?)

Man geeft vrouw een grote, dikke, lange, knalgele, brandnieuw uitziende wegwerkersjas,
en trekt er zelf ook een aan.
Dan komen de boterhammetjes en een thermos te voorschijn.

*schud hoofd* (niet om de boterhammen of de thermos)

(ik wilde geen foto maken, maar .. soms mis ik toch een helmet-cam)

Staat wel gek natuurlijk, maar het waren misschien gewoon jassen die ze in de auto hadden liggen om bij pech te gebruiken, en die ze even aandeden vanwege de koude wind.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
03 sep. 2016
Tuurlijk helpt zo'n hesje. Maar niet genoeg om daadwerkelijk aan te trekken :)

Push it to the limit- LIMIIIT!

Reg. datum:
04 jan. 2017
Je wordt er beslist beter zichtbaar van, maar dan moet men wel kijken. Als ik avonddienst heb, en ik fiets met felle ledkoplamp door 'n onverlicht park, kan ik de hangjongeren 200m verderop niet zien, maar de reflecterende dingen (reflectiestrips) wel.

Maar aangezien veel ongelukken gebeuren doordat men toch al niet kijkt, betwijfel ik of het het risico op 'n ongeluk veel verkleint. Ik ga eens Google Scholar raadplegen :)

Edit: studie over gebruik overdag, ja, Ūets reflecterends in je kleding werkt: https://doi.org/10.1136/bmj.37984.574757.EE

"After adjustment for potential confounders, drivers wearing any reflective or fluorescent clothing had a 37% lower risk (multivariate odds ratio 0.63, 95% confidence interval 0.42 to 0.94) than other drivers. Compared with wearing a black helmet, use of a white helmet was associated with a 24% lower risk (multivariate odds ratio 0.76, 0.57 to 0.99). Self reported light coloured helmet versus dark coloured helmet was associated with a 19% lower risk. Three quarters of motorcycle riders had their headlight turned on during the day, and this was associated with a 27% lower risk (multivariate odds ratio 0.73, 0.53 to 1.00). No association occurred between risk and the frontal colour of drivers' clothing or motorcycle. "

Deze studie (http://doi.org/10.1016/j.aap.2010.12.015) zegt 'ja en nee': een tweewieler is het meest zichtbaar als de outfit contrasteert met de omgeving. In een stad met een drukke omgeving is een felgekleurd vest beter. Op een open weg met weinig afleiding valt een zwart pak beter op. Kortom, rijd je 's nachts, draag dan een reflecterend hesje. Rijd je door de koolzaadvelden in Duitsland, draag dan vooral geen fluogeel iets, maar een zwart pak.

"The conspicuity of a PTW can be increased by using an appropriate rider's outfit that distinguishes him/her from the background scenery. Thus, PTW riders can actively increase their conspicuity by taking into account the driving route (crowded urban/inter urban), eventually increasing the probability of being detected by the other road users. In addition, increasing the alertness and expectancy of drivers to the presence of PTWs can increase their search conspicuity."
LimaSierra wijzigde dit bericht op zondag 16 april 2017 21:49 (67%)

Reg. datum:
31 mei. 2008
Je weet hoe groot en geel een ambulance, anwb auto, auto van rijkswaterstaat zijn? })

En hoe vaak die evengoed nog volledig over het hoofd gezien worden en plat gereden worden? :X -O-

Om over de politieauto's, brandweerwagens nog maar te zwijgen. :X

En dan op de motor zo'n miezerig klein geel of oranje hesje wat uitmaken? _O- :N

Je gelooft zeker ook nog in sprookjes? }) _O-
Toevallig een heks thuis op de bank zitten? 8-)
daddyphilipsen wijzigde dit bericht op dinsdag 18 april 2017 00:43 (29%)

Bijzonderneutraal AtheÔst.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
daddyphilipsen schreef op 18 april 2017 @ 00:40:
Je weet hoe groot en geel een ambulance, anwb auto, auto van rijkswaterstaat zijn? })

En hoe vaak die evengoed nog volledig over het hoofd gezien worden en plat gereden worden? :X -O-

Om over de politieauto's, brandweerwagens nog maar te zwijgen. :X

En dan op de motor zo'n miezerig klein geel of oranje hesje wat uitmaken? _O- :N

Je gelooft zeker ook nog in sprookjes? }) _O-
Toevallig een heks thuis op de bank zitten? 8-)

Nou, ik niet. Wel m'n kat die nu op de bank zit. Dus, maak 't de kat maar wijs dat een fluohesje iets uitmaakt. :+
IBTL Stand per 13-07-2018: 60

Push it to the limit- LIMIIIT!

Reg. datum:
04 jan. 2017
Ja, dat maakt dus uit. Dat blijkt puur uit de tellingen 'aantal ongelukken met reflecterende kleding' en 'aantal ongelukken zonder reflecterende kleding'' waar de bovengenoemde onderzoeken op gebaseerd zijn, om het maar even heel erg te versimpelen. Lees ze. ja, ze zitten achter een paywall maar daar heb je http://sci-hub.io/ voor.

Het voorkomt niet alle ongelukken maar het vermindert ze onder bepaalde omstandigheden, in het land waar het onderzoek is gedaan dus wel, gewoon meetbaar en objectief. Het is een wetenschappelijk artikel, geen bijbel die je naar eigen smaak kan interpreteren.

En hoe vaak denk je dat de hulpdiensten over het hoofd zouden worden gezien, zonder al die toeters en bellen?
LimaSierra wijzigde dit bericht op dinsdag 18 april 2017 01:13 (22%)

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Het zal niet de eerste keer zijn dat een ambulance of een politiewagen met alarm wordt aangereden. Zitten er petjes (sukkels) in de auto met 2x1000W muziek-vermogen. Nee, ze hebben natuurlijk nooit iets gehoord. Ook in de toekomst zullen ze weinig gaan horen vanwege tinnitus. Maar dat weten ze nu nog niet!

En zo'n fluoriserend hesje?
Als het nieuw is zal het zeker kunnen helpen om op te vallen. Wel dan ieder jaar een nieuwe kopen. Als de jas/ jack/ hesje is flets geworden dan is alle opvallendheid verdwenen en loop je voor lul met zo'n aftands-ogende kleur. Je ziet ze vaak genoeg rijden met zo'n overjarig fluo-jack. Ziet echt niet uit!
mean-machine wijzigde dit bericht op dinsdag 18 april 2017 01:25 (35%)
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

GSX 750 F '04

Reg. datum:
01 jan. 2012
quote:
mean-machine schreef op 18 april 2017 @ 01:18:
... Je ziet ze vaak genoeg rijden met zo'n overjarig fluo-jack. Ziet echt niet uit!

Dus ... ze wallen wťl op zo te zien 8-)

CBR600RR

Reg. datum:
06 apr. 2017
Een beetje hetzelfde dus als de bekende regenpakken. Ze werken, maar je wilt er niet in 'gezien' worden..

Ik heb altijd een lichtere jas aan, al moet ik zeggen dat ik de keuze (voor vrouwen) wel erg beperkt vind (als je niet roze wil gaan)..
"Al onze kennis heeft zijn oorsprong in gevoel." Leonardo da Vinci (1452-1519)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.