Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Ik heb in de herfst/winter wel een vestje, vooral omdat ik zwarte kleding, zwarte helm en soms ook een zwarte rugzak heb :D Zodra ik een betere rugzak heb gekocht, vind ik het ook niet nodig.

Ik heb wel het idee dat zo'n vestje net iets meer opvalt dan compleet zwart.

edit: alleen als ik in het donker rij trouwens


je bedoelt de reflectie, vast niet de kleur. :+ :o
 
in de zomer rij ik zo:
[afbeelding]

in de winter een fluo regenjack over mijn motorpak OMDAT HET BETER OPVALT, lekker warm is en droog
[afbeelding]

[afbeelding]


De 2 onderste foto,s bewijzen dat soms zart beter is..kijk nu eens naar de achtergrond, die is licht, dus als je daar zwart had gedragen,was je,voor deze foto,s beter opgevallen

Niet dat je dan beter of eerder gezien gaat worden,maar dat wist je al, hoop ik??
 
1) Hoe wist ik waar het was, of 2) hoe wist ik dat dit het verkeerde topic is?

1) Ik kom daar wel eens. Vanaf thuis is dat een mooie afstand voor een eerste kop koffie. Is het toevallig wat later op de dag (en zijn we op weg naar huis) is het daar goed pizza's eten. Pleintje is heel bekend onder motorrijders, omdat er op dat plein niet door auto's geparkeerd kan/mag worden en er daarom altijd wel plaats is.
2) Ik zag, net voordat ik op de verzend-knop drukte, dat dit niet Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3 was.
 
1) Hoe wist ik waar het was, of 2) hoe wist ik dat dit het verkeerde topic is?

1) Ik kom daar wel eens. Vanaf thuis is dat een mooie afstand voor een eerste kop koffie. Is het toevallig wat later op de dag (en zijn we op weg naar huis) is het daar goed pizza's eten. Pleintje is heel bekend onder motorrijders, omdat er op dat plein niet door auto's geparkeerd kan/mag worden en er daarom altijd wel plaats is.
2) Ik zag, net voordat ik op de verzend-knop drukte, dat dit niet Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3 was.



;) dan snap ik em.
 
:P

Ik heb gewoon zo'n vestje van 3 euro, dus prijs is het niet :D

Ik gebruik het ook voor hardlopen, en daar is het zeker weten nodig
(maar daar heb ik ook geen voor en achterlicht ;) )


in het donker bedoel je?



ik reed er net nog bijna 1 aan [in de auto] in een bocht op mijn kant van de rijbaan, het fluogeel was in het donker bijna zwart/groen :o


het was dat ie een rood knipperlampje om zijn arm had gedaan en reflectiestrepen had, anders had ik hem misschien helemaal niet gezien, en/of te laat... :o O-)


[hij liep aan mijn kant, rechts.]


het hesje qua fluokleur deed [in dit geval] echts niets aan extra zichtbaarheid. :N :N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten fijn mijn fluo hesje op de terugweg aan te doen voortaan. Donkere dagen, alle beetjes helpen in het donker zie je toch alleen maar de reflectiestrepen dus zo heel debiel zie je er nu ook weer niet uit in het donker.
 
Haha stel je voor wat een totaal vreemde over je denkt op straat!
Slapeloze nachten voor een heleboel merk ik hier.
Ik kan er niet wakker van liggen :P
 
Ik heb besloten fijn mijn fluo hesje op de terugweg aan te doen voortaan. Donkere dagen, alle beetjes helpen in het donker zie je toch alleen maar de reflectiestrepen dus zo heel debiel zie je er nu ook weer niet uit in het donker.

:Y
en daar [als ik zo'n hesje aan ZOU trekken] zou ik hem in het donker dan wel voor gebruiken,

maar die vlakken/strepen zitten al op m'n pak.

hoewel reflectie ook niet zaligmakend is, kan het soms net het verschil betekenen. :)
 
Nee…..

Alleen als er "Douw hem er maar in!" achterop staat, want dan krijg je een leger bumperklevende homo's achter je aan rijden.
;)

@Mr.old(s)cOOl!

Als ik een jas met reflectie had zou ik inderdaad ook geen hesje aan trekken. Mijn vriendin heeft wat dat betreft een perfecte jas maarja……die van mij koste maar 80 euro en mijn hesje 2,50 *D
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen reed ik even achter iemand met een gele jas of hesje met fluo-strepen. Van achter zag je'm heel goed. Maar toen ik 'm voorbij was en in m'n spiegel keek, zag ik door het scherm niks van het geel. Dus zo'n hesje helpt alleen als je langzaam rijdt en het belangrijk is dat ze je van achter zien.
 
Vanmorgen reed ik even achter iemand met een gele jas of hesje met fluo-strepen. Van achter zag je'm heel goed. Maar toen ik 'm voorbij was en in m'n spiegel keek, zag ik door het scherm niks van het geel. Dus zo'n hesje helpt alleen als je langzaam rijdt en het belangrijk is dat ze je van achter zien.


Aanhakend op de poster boven je, zit je het gele hesje nu te omschrijven als homo lokdoos. :o
 
Nee…..

Alleen als er "Douw hem er maar in!" achterop staat, want dan krijg je een leger bumperklevende homo's achter je aan rijden.
;)

@Mr.old(s)cOOl!

Als ik een jas met reflectie had zou ik inderdaad ook geen hesje aan trekken. Mijn vriendin heeft wat dat betreft een perfecte jas maarja……die van mij koste maar 80 euro en mijn hesje 2,50 *D


aha! the aap komt uit tha sleeve,



hesje vanwege kostenbesparing, _O- ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan