Ktm 500 2-takt supermoto project

Je hebt alleen de vorken omgedraaid, de lange kant zit normaal onder :X

korte stuk ziet er wel lang genoeg uit dus misschien bewust zo gemaakt?


Heel scherp opgemerkt. Helaas is dat een klein schoonheidsfoutje, ze hadden inderdaad andersom gemoeten. Gelukkig is de korte zijde ook lang genoeg en werkt hij prima. Baal er wel een beetje van trouwens, maar ik laat het zo.
 
Testbank!!

full
 
Afgelopen week was het dan zover, een aantal run's gedaan op de testbank,

Motor loopt zeker niet slecht, afstelling lijkt goed, alleen drukt hij de koelvloeistof eruit en neemt ook een beetje ( het lijkt erop dat de kop niet helemaal afdicht ) om die reden zijn we eerst gestopt om dit te verhelpen.

Ontsteking is niet helemaal stabiel ( is ook 27 jaar oud natuurlijk ), misschien is dit nog te fine tunen, het water slaat ook op de bougie wat terug te zien is op de testbank resultaten.

Er is nog een mooiere kromming uit te halen maar eerst de cilinderkop dicht zien te krijgen..



full
 
Laatst bewerkt:
De motordata tot zover, hij levert 57 pk bij 6500rpm met een schrikbarend hoge koppel van 62Nm.. 8-)




full
 
Ik gok de toeren onderaan en vermogen links
Dan lees je makkelijk af in welk toerengebied evt een dip zit.
Moest ook ff 2x kijken bij deze grafiek haha
 
stille meelezer hier ,maar ik moet het ff kwijt ,de mooiste 500 2t ooit op MF
ga je nog een fotoshoot en geluidfragment doen ?
 
Wat had je precies verwacht wat er wel bij zou staan?

Euh beetje late reactie, sorry. Alles staat er wel bij maar het is makkelijker/gebruikelijker dat onder horizontaal de toerentallen staan. Dit is meestal makkelijker om het koppel en vermogen verloop te bekijken.
Maar Henk doet het graag op zijn eigen manier weet ik. :+ Maar kan ik kan me ook voorstellen dat hij je alvast "een" uitdraai mee heeft gegeven. En dat die er weinig toe doet aangezien de motor nog niet optimaal was.
 
stille meelezer hier ,maar ik moet het ff kwijt ,de mooiste 500 2t ooit op MF
ga je nog een fotoshoot en geluidfragment doen ?

haha dankjewel! leuk om te horen!
Er komt zeker een fotoshoot van de motor, als het niet van mijzelf is dan wel door een fotograaf die mij al wat aanbood. Nog even zien hoe en wat..

Ook een geluidsfragment is wel mooi (heb nu ook alleen nog maar slechte opnames met de telefoon )
Dan misschien even iemand vinden die er een mooi filmpje van kan maken met foto's beeld en geluid.
 
Euh beetje late reactie, sorry. Alles staat er wel bij maar het is makkelijker/gebruikelijker dat onder horizontaal de toerentallen staan. Dit is meestal makkelijker om het koppel en vermogen verloop te bekijken.
Maar Henk doet het graag op zijn eigen manier weet ik. :+ Maar kan ik kan me ook voorstellen dat hij je alvast "een" uitdraai mee heeft gegeven. En dat die er weinig toe doet aangezien de motor nog niet optimaal was.

Ohja dat snap ik inderdaad. ;) Misschien zal hij dat straks ook nog wel doen, we zijn na deze testen eerst ook gestopt.

Wat je er onderuit ziet komen is koelvloeistof ( overloop zit ook aangesloten op het catch tankje onder de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan