Youngtimer / classic superbike topic deel III

Meerdere redenen.... Vooral de zithouding, ik ben 1.96 en zit net iets te opgevouwen op de SS. Daardoor rij ik er te weinig mee en dat is zonde...

Maar als hij uiteindelijk een nieuw baasje krijgt zal het idd wel even slikken zijn ja..
 
Laatst bewerkt:
man man....zo zonde.... is er niets te doen aan de zitpositie?

ik bouw wel eens een fietsje (ahem) en steppie iets naar voren of achter maakt zo veel verschil, gewoon niet te geloven als je niet even gaat proefzitten geloof je het zelfs niet...

(ik ben zelf 1.90 M)


is wel de moeite denk ik...?
 
Ik heb er al andere clip ons op gezet die verder naar voren staan gedraaid, dat hielp wel wat maar toch blijft de zitpositie wat verkramt voor mijn lengte.. De stepjes verlagen gaat ook niet, want ik rij sportief dus ik heb de grondspeling nodig...
Verder heb ik binnenkort ook geen plek meer waar ik hem binnen kan stallen, dat helpt ook niet echt mee.

Maar zoals gezegd, hopelijk vind hij een nieuw baasje die hem net zo kan vertroetelen als ik ;-)
 
Even het topic weer omhoog schieten.
Zit laatste tijd met groot plezier het topic door te spitten.
Wat een leuk spul.

heb mijn café racer project zo goed als klaar (voorlopig).
en zit me te verlekkeren hier naar wat nieuws.

de huidige youngtimers waren de fietsen waar ik vroeger stapelgek van was, die nu met uitsterven bedreigd worden.
Alleen twijfel wat te doen, een echte classic (tot 1986, om ook wat SAM races mee te doen), of begin 90-er jaren.

dus, FZ'tje, GPZ750?
of YZF/ZXR?
jullie meer mogelijke opties?

(even met de vrouw overleggen of ze een ZXR net zo lekker vind zitten als de lounge bank :X )

budget is krap, aangezien dit brommer nummer 3 wordt...
ben niet onhandig, maar er staan geen draai/freesbanken in de garage.
 
FZ is ook wel leuk, en niet duur, maar een zxr eigenlijk ook wel (en mooier imho), maar een yzf is ook wel iets gaafs van te maken dus ja....een advies van nix dus...gewoon iets kopen en aan de slag?
en wellicht morgen ff naar noordeloos voor inspriratie :]
 
...knappe FZetten zie je naar mijn bescheiden mening veel te weinig... :/

FZ750-02.jpg


1986_FZ750_0U45.jpg


Factory-Kitted-FZ750-with-Dry-Clutch.jpg


FZ750.jpg




....en... ;)


1986_FZ750_Terene_0U26.jpg
 
FZ is ook wel leuk, en niet duur, maar een zxr eigenlijk ook wel (en mooier imho), maar een yzf is ook wel iets gaafs van te maken dus ja....een advies van nix dus...gewoon iets kopen en aan de slag?
en wellicht morgen ff naar noordeloos voor inspriratie :]

Om hier even op in te haken, ik lees hier ook al lange tijd mee en krijg ook steeds meer trek aan wat ouds.

Heb onlangs mijn sp1 verkocht ivm rugproblemen, maar ik heb ook nog een oude yzf staan
die al jaren stil staat, maar volgens mij kun je van een fz iets mooiers maken dan van een yzf.

Ben wel aan het loeren op google afbeeldingen maar kom niet veel bijzonders tegen of ik zoek verkeerd.

En op zich lijkt mij een vf 750 f ook wel leuk.
 
Een Yzf staan? :-)

Maar bedankt voor de info, die ss is inderdaad prachtig, maar zoals ron wel zegt, de poen... dan moet ik mijn speedtriple de deur uit doen, maar daar toert de vrouw af en toe nog op...

Voordeel van fz en of gpz is dat ik mee kan doen met classic demo's, is tot '86?
De fz is zeker iets moois van te maken. In zo'n spencer uitvoering. De yzf blijf ik super vinden, maar vindt er maar eens 1 die niet op mengsmering loopt. Is echt een generatie nieuwer. Maar minder opties aan te verbouwen, zonder dat het "pimp my ride" wordt. En een SP is dan weer niet te vinden voor het budget.
Helaas geen noordeloos voor mij, verplichtingen... maandag wel voor het werk naar Assen, waar ook classics zullen rond hobbelen.
 
Om hier even op in te haken, ik lees hier ook al lange tijd mee en krijg ook steeds meer trek aan wat ouds.

Heb onlangs mijn sp1 verkocht ivm rugproblemen, maar ik heb ook nog een oude yzf staan
die al jaren stil staat, maar volgens mij kun je van een fz iets mooiers maken dan van een yzf.

Ben wel aan het loeren op google afbeeldingen maar kom niet veel bijzonders tegen of ik zoek verkeerd.

En op zich lijkt mij een vf 750 f ook wel leuk.


Pak 1 generatie later, de rc 24 Dat was een tijdgenoot van de FZ en in de 6x uitvoering bepaald geen slechte superbike.

full
 
...een mooie basis : Te koop: VFR750 rc24 type 2 750 euro


...het vlees is weer zwak... :/

Hmm, ok.
Even wennen, maar het zou kunnen.
Wel bullitproof..
Maar blijf zo gecharmeerd van een spencer FZ.
hoeft alleen 17" in, met andere brug. Komt omhoog, voor laten zakken, vering upgrade, en klaar?
En tja, zo'n jap style gpz...

In mijn jeugd enorm gek van een yzf, maar daar maak je minder makkelijk een echte superbike van.
 
...een mooie basis : Te koop: VFR750 rc24 type 2 750 euro


...het vlees is weer zwak... :/


CBR wielen er in, instelbare vork van een cbr, uitlaat aan de linker kant. Eventueel grotere inlaatkleppen en kop flowen en je hebt een blok dat over een heel breed toerenbereik trekt als een beul. Ik heb een getunede fz gehad, die was nogal zenuwachtig, bij de minste draai aan het gashendel spoot hij er vandoor. De VFR bouwt het vermogen mooier op, terwijl je toch erg hard gaat. Als voorbeeld, van hoe goed hij in vergelijking met zijn tijdgenoten was:
 
CBR wielen er in, instelbare vork van een cbr, uitlaat aan de linker kant. Eventueel grotere inlaatkleppen en kop flowen en je hebt een blok dat over een heel breed toerenbereik trekt als een beul. Ik heb een getunede fz gehad, die was nogal zenuwachtig, bij de minste draai aan het gashendel spoot hij er vandoor. De VFR bouwt het vermogen mooier op, terwijl je toch erg hard gaat. Als voorbeeld, van hoe goed hij in vergelijking met zijn tijdgenoten was:

Nog een leuk stukje over deze race........

In 1986 the Transatlantic Challenge weekend was the 17th in the annual series of Transatlantic Trophy Match Races between Great Britain and the United States of America. Not only was it plagued by very bad weather, but also a newly-lengthened & unfamiliar Donington Park circuit. But it certainly didn't dampen the thrills of the racing itself. Two riders stood out in the gloom of the weather -- Fred Merkel on an aging but highly tuned VF750F & an unheard of guy called Kevin Schwantz on the official US Yoshimura GSX-R750 Suzuki The British team was led by Marlboro-Yamaha Grand Prix star Rob McElnea, while the Americans were led by US Superbike Champion Fred Merkel. Anyone who questioned whether 'superbikes' would be any less spectacular than the GP bikes of previous years will have their doubts dispelled this year ! Another amazing moment about this weekend was the Ron Haslem & the VFR750F, which although not designed as a race bike, he took a bog-standard VFR750F (including lights, horn and indicators still on) to third place in one of the races after demolishing his own race bike in a spill and literally nipping out to the local motorcycle shop and buying a VFR off the showroom floor! Some of the riders featuring in the races that weekend have now become some of the greats of motorcycle racing history.
 
Terug
Bovenaan Onderaan