RW RACING

Had RW Racing nou tot en met deze week om een rijder/om rijders te contracteren voor het komende seizoen? In dit geval is geen bericht is goed bericht niet toepasselijk denk ik. Zou eeuwig zonde zijn als er geen Nederlands team aan de start verschijnt volgend seizoen.
 
Had RW Racing nou tot en met deze week om een rijder/om rijders te contracteren voor het komende seizoen? In dit geval is geen bericht is goed bericht niet toepasselijk denk ik. Zou eeuwig zonde zijn als er geen Nederlands team aan de start verschijnt volgend seizoen.

Volgens mij hebben ze langer. Kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld team Calvo maar met 1 rijder gaan rijden.
 
Ik denk dat de Dorna wel een Nederlands team cq. rijders wil hebben. In een ver verleden was dat nog wel eens anders kan ik mij herinneren.
 
V~oor diegenen die het niet hebben gelezen op Racesport ;

Jarno Janssen 'Seizoen is ook financieel uit de klauwen gelopen'

RW Racing GP teammanager Jarno Janssen heeft eerder deze week in een gesprek met RTV Drenthe laten weten dat het afgelopen Moto3 seizoen niet alleen sportief gezien niet heeft gebracht wat men er vooraf van had verwacht maar dat het seizoen ook veel te veel geld gekost heeft.

Het seizoen 2013 heeft het Nederlandse RW Racing GP duidelijk niet gebracht wat men er vooraf van had gehoopt, niet op sportief gebied maar ook financieel is het seizoen uit de klauwen gelopen.

Twee jaar geleden crashte Luis Salom maar zes keer. De coureurs van afgelopen seizoen; de Tsjech Jakub Kornfeil en landgenoot Jasper Iwema uit Hooghalen komen samen op wel 25 crashes en zoiets is volgens Janssen vooraf niet te budgetteren.

Jakub Kornfeil zal volgend seizoen niet opnieuw voor het enige Nederlandse Grand Prix team uitkomen. Dat vindt Janssen jammer; "We hebben best lang op hem gewacht". De Tsjech stapt over naar het Spaanse Calvo Team; waar Moto3 wereldkampioen Maverick Vinales vertrekt naar de Moto2 klasse en teamgenoot wordt van Luis Salom, de Spanjaard die een seizoen eerder uitkwam voor het Nederlandse team.


Scott Deroue uit Nijkerkerveen reed afgelopen seizoen al voor het opleidingsteam van Roelof Waninge en kwam uit in de Red Bull MotoGP Rookies Cup. Janssen zou het wel met hem willen proberen: "Je weet nooit wanneer een coureur er klaar voor is, dat merk je pas als hij daar echt rondrijdt".

Over Jasper Iwema uit Hooghalen vertelde Janssen het volgende: "Ik denk dat hij beter kan, maar hij moet er wel voor zorgen dat hij fit is, ook aan het begin van het seizoen.”

Janssen is concreet in gesprek met verschillende coureurs. Inmiddels is het inschrijfgeld voor het nieuwe seizoen voor twee coureurs betaald aan Dorna. Wat in ieder geval als een paal boven water staat is dat het RW Racing GP met een solide budget wil beginnen aan het nieuwe seizoen.

"We willen wel financieel de eindstreep halen, en bij wijze van spreken niet bij de Dutch TT al door ons budget heen zijn", zegt Janssen. Verder wil het team geen concessies doen aan de kwaliteit. "We willen met goed materiaal rijden en met goed personeel werken".

 
Las in Moto 73 dat het team rijders zoekt die veel meer meebrengen dan 300.000 euro, anders wordt het team de grootste sponsor van deze rijders. Dit ook voor een goede basis voor de toekomst, maar als je afhankelijk bent van rijders die heel veel betalen heb je dan wel toekomst als team? Dan krijg je nooit de rijders die je zelf graag wilt. Bijv. Scott Deroue.
Welke rijder kan zoveel geld meebrengen? Voor Nederlanders lijkt er dan helemaal geen plaats meer in de toekomst.
 
Las in Moto 73 dat het team rijders zoekt die veel meer meebrengen dan 300.000 euro, anders wordt het team de grootste sponsor van deze rijders. Dit ook voor een goede basis voor de toekomst, maar als je afhankelijk bent van rijders die heel veel betalen heb je dan wel toekomst als team? Dan krijg je nooit de rijders die je zelf graag wilt. Bijv. Scott Deroue.
Welke rijder kan zoveel geld meebrengen? Voor Nederlanders lijkt er dan helemaal geen plaats meer in de toekomst.
Dat lijkt mij ook wel meevallen denk ik. Kijk maar naar Bryan Schouten, die heeft ook zonder RW Racing een contract op zak en is (in mijn ogen) een van de grootste talenten van de laatste jaren. Exceptioneel talent vindt echt wel een plekje.

Misschien dat we dan moeten stellen dat Deroue zich nog onvoldoende bewezen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij ook wel meevallen denk ik. Kijk maar naar Bryan Schouten, die heeft ook zonder RW Racing een contract op zak en is (in mijn ogen) een van de grootste talenten van de laatste jaren. Exceptioneel talent vindt echt wel een plekje.

Misschien dat we dan moeten stellen dat Deroue zich nog onvoldoende bewezen heeft.
Precies, teams zijn gewoon niet geïnteresseerd in Deroue en Iwema. Dan zijn er altijd nog teams zoals RW waar men zich in kan kopen, maar als je echt talent hebt word je vanzelf gevraagd bij een beter team en hoef je weinig tot geen geld mee te brengen. Deroue moet ook gewoon in Spanje gaan rijden, als hij zich daar weet te verbeteren en kan presteren komen de teams vanzelf wel, op dit moment gewoon nog niet goed genoeg.
 
Je moet je je afvragen of je als Nederlander bij RW wil rijden. jakub kornfeil is de zoveelste die door onenigheid bij het team is weggegaan (o.a. bij Molenaar)
 
Anna Carrasco als coureur aangetrokken, zat al in de lucht. Eerlijk gezegd dicht ik dat andere meisje Maria Herrera nog meer talent toe, maar ik kan me vergissen. Nu afwachten wie de 2e coureur wordt.
 
Anna Carrasco als coureur aangetrokken, zat al in de lucht. Eerlijk gezegd dicht ik dat andere meisje Maria Herrera nog meer talent toe, maar ik kan me vergissen. Nu afwachten wie de 2e coureur wordt.


hup dan zij er nog erbij en dan heb een moto3 vrouwen team .. ;) :+ :P
 
Anna Carrasco als coureur aangetrokken, zat al in de lucht. Eerlijk gezegd dicht ik dat andere meisje Maria Herrera nog meer talent toe, maar ik kan me vergissen. Nu afwachten wie de 2e coureur wordt.


Ik denk het ook Anna heeft goed gepresteerd maar is te licht , en daar in tegen vind ik Maria iets agressiever in de strijd ......althans wat ik heb kunnen zien van haar , maar wens Carrasco veel succes .
 
Ik hoop toch echt dat Scott Deroue de tweede coureur wordt of evt. Iwema.
Maar niet zo'n niets zeggende en niets presterende Alberto Moncayo.
Ik dacht een keer gehoord of gelezen te hebben dat de Dorna weinig tot niet presterende Spaanse coureurs liever niet meer heeft. En dat men liever een coureur van een andere nationaliteit heeft om het zo een beetje WK-waardiger te houden. Denk dat de Dorna Liever Scott heeft dan Moncayo.
 
Ik hoop toch echt dat Scott Deroue de tweede coureur wordt of evt. Iwema.
Maar niet zo'n niets zeggende en niets presterende Alberto Moncayo.
Ik dacht een keer gehoord of gelezen te hebben dat de Dorna weinig tot niet presterende Spaanse coureurs liever niet meer heeft. En dat men liever een coureur van een andere nationaliteit heeft om het zo een beetje WK-waardiger te houden. Denk dat de Dorna Liever Scott heeft dan Moncayo.


Is nog echt te vroeg hoor voor Deroue, een seizoen zoals Alt dit jaar is niet echt goed voor een carrière. Denk dat ze beter nog één jaartje kunnen wachten. ;)
 
Wanneer ben je rijp voor WK-niveau? Alt was kampioen van de RBR en maakt niks klaar mede door fysiek ongemak (oa een groeispurt waardoor hij te lang is geworden voor een Moto 3)
Ottl was dacht ik 4e vorig jaar en doet het de laatste GP's meer dan goed.
Hoeveel Europees kampioenen zijn er wel niet geweest die het EK heersten en in de GP's er niets van bakten. Je hebt niet alleen te maken met betere rijders, maar ook hoe ga je er mentaal mee om.
En dan heb je het materiaal waarover je kan beschikken. Stel Scott rijdt geen topseizoen in bijv. het Spaanse open, dan weer een jaartje wachten? Als de kans zich voordoet om op WK-niveau te rijden altijd doen, zoveel kansen krijg je niet.
 
Wanneer ben je rijp voor WK-niveau? Alt was kampioen van de RBR en maakt niks klaar mede door fysiek ongemak (oa een groeispurt waardoor hij te lang is geworden voor een Moto 3)
Ottl was dacht ik 4e vorig jaar en doet het de laatste GP's meer dan goed.
Hoeveel Europees kampioenen zijn er wel niet geweest die het EK heersten en in de GP's er niets van bakten. Je hebt niet alleen te maken met betere rijders, maar ook hoe ga je er mentaal mee om.
En dan heb je het materiaal waarover je kan beschikken. Stel Scott rijdt geen topseizoen in bijv. het Spaanse open, dan weer een jaartje wachten? Als de kans zich voordoet om op WK-niveau te rijden altijd doen, zoveel kansen krijg je niet.

Daar kan ik me ook wel in vinden ja, tenslotte ben ik ook nog een beetje chauvinistisch, en zie dus graag een jonge, Nederlandse coureur in het enige GP team dat Nederland rijk is.
 
Wat me net opvalt is dat Scott Deroue een nieuwe facebook pagina heeft: https://www.facebook.com/scottderoue95
Zal dat betekenen dat hij een deze dagen bekend gaat maken dat hij de 2e rijder bij RW gaat worden??

Heb t toevallig ook gezien, het zou zo maar kunnen, aan de andere kant kan het ook zijn dat ie nog altijd sponsors zoekt en daarvoor een speciale "only like" pagina heeft aangemaakt, wie weet.
 
Op de site van Speedweek staat dat waarschijnlijk Miroslav Popov de tweede rijder wordt.
Die zal waarschijnlijk wel genoeg geld meebrengen, maar of je team daar nou beter van wordt?
Dit is natuurlijk alleen maar overleven van RW, begin van het einde?
 
Terug
Bovenaan Onderaan