Triumph Speed Triple topic deel 41

Status
Niet open voor verdere reacties.
...oh ja..., over die glimmende BMW bochten..., nou..., ik vond nog een plaatje...
...kun je zien hoe ze ongeveer waren voor die behandeling...

full
 
...en zo was het (hier had ik de uitlaatbochten en wat ander klein grut al wel gedaan)...
...de originele blanke lak laag was compleet verziekt, en daardoor was al het aluminium aangetast...

...fiets had ongeveer 10 jaar zo goed als ongebruikt in een iets vochtige schuur gestaan voordat ik 'm overnam...



[afbeelding]
:} :} :}
 
Het is best vervelend in ieder geval.
Het is best een flinke schok zegmaar vooral bij snelheden onder de 100.
Iets wat een stuk vloeiender moet kunnen aangezien de speed er niet bekend om staat.

Gasklephuizen en gaskleppen reinigen en synchroniseren
TPSrubbertje vervangen of schoonmaken
 
Gasklephuizen en gaskleppen reinigen en synchroniseren
TPSrubbertje vervangen of schoonmaken

Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken.
TPS rubbertje bedoel je gewoon de o-ring die deze afdicht?
Komt daar vaak vocht doorheen of valse lucht??

Ik zet de motor maar op mijn werk neer dan kan ik gelijk even kleppen stellen.
Daar is het onderhand ook hoog tijd voor. :z
 
Laatst bewerkt:
Damn Ron... strak werk hoor! Kijkend naar de eigen speed die wit zou moeten zijn en pijpen die zouden moeten glansen :X
 
...joe-hoe..., ben ik weer... :W

...sorry vrienden..., 'k was FF weg..., boodschappen doen, klusje doen in huis, beetje met foto's van Essen aan de goochel, FF iets BMW-sportboxer gerelateerd posten op een buitenlands forum, en nog een beetje sociaal doen tijdens iets dat avondeten heet...

...maar goed..., RVS poetsen dus...

...nou is de verkleuring behoorlijk deftig aanwezig zie ik, dus..., wil je het helemaal blitz und blank hebben, dan gaat er gewoon vrij veel tijd in zitten...



...wat in zulke gevallen altijd wel goed werkt, is met droog waterproof schuurpapier beginnen, en dan de korrel zo fijn mogelijk...

...tegen de tijd dat je het schuurgedoe zat begint te worden, zie je het eerste resultaat...
...nadeel (of niet ; ligt eraan wat je mooi vindt) is dat het een beetje een mat uiterlijk krijgt...

...vind je dat wel mooi, dan is het zaak om in 1 richting te schuren, en dat is dan meestal dat de 'krassen' haaks op de buis staan...



...wil je naar hoogglans, dan kun je het daarna nog 'schuren' met van die nylon schuurpadjes, en als laatste pak je een RVS polijstpasta...

...en mijn ervaring is dat het goedje van De Blokker (StarGlanz heet het) altijd goed werkt...
...op de tube staat dat je het op een vochtige doek moet doen, en dan verwerken, maar ik doe het altijd gewoon op een droge doek...

...poetsen tot je een ons weegt, en je akelig zwarte klauwen krijgt, en daarna uitpoetsen...

...glans gegarandeerd...
...maar..., het kost je wel tijd dus... ;)



...en is dat je allemaal veel te veel werk, zou je de hele bups ook kunnen laten glasparelstralen...
...heb je wel een mattig uitlerijk, maar er verder amper of geen werk aan...

...ik liet vroeger (toen ik nog voor een staalkonstruktie en machinefabriek werkte) met regelmaat RVS onderdelen glasparelen...

...geeft ook een fraai resultaat...



...'n voorbeeldje van het waterproof schuurpapier - nylon schuurpadjes - StarGlanz verhaal...
...jaaaaaaaaaaren geleden een keer de bochten gedaan op mijn toenmalige R1100S BoxerCup Replika...



[afbeelding]



ehhh

kan ik niet gewoon de bochtjes bij u brengen :)

ter compensatie neem ik wel gebak mee :Y
 
Hoi,

Ik ga een titanium systeem maken en heb de uitlaat flenzen besteld in engeland (stuk goedkoper als dan in NL) maar zou jij voor mij de uitlaatbocht kunnen opmeten, had zelf ook een Arrow systeem maar kan nergens de maten meer vinden -O-

het gaat om de aansluiting in de uitlaatflens en de uitlaat pijp vanaf de cilinder (dacht 42mm)

alvast bedankt

gr Rob

Poets vraag...

Hoe krijg ik dit shiny?:

[afbeelding]

Het idee is dat ik het met de hand wil doen...
Nu hoor ik allemaal verschillende verhalen over wat voor goedjes je wel of niet moet gebruiken. Dit is in ieder geval RVS. Daarnaast weet ik niet in hoeverre je dat spul ook echt glimmend kan krijgen...
Ik ben in ieder geval elke keer weer onder de indruk van Ron z'n schoonmaak kunsten :)
 
tripleklus over bijvoorbaat de handdoek in de ring werpen...:

Ja het is mooi als ie er zo bij staat, maar daar kan ik mijzelf niet toe brengen..

...dan ook vooral niet doen... :/
...want dan leidt het vaak tot halfbakken broddelwerk...



...zit ook een heel groot nadeel aan dat gepoets...
...want ten eerste kost het vrij veel tijd om het zo te krijgen...

...en daarna nog meer tijd om het zo te houden... :/



...vroeger waste ik elke zondagochtend de auto, en later de auto's...
...stond ik rond 7 uur op, en dan maar schoonmaken die toestand...

...tot groot ongenoegen van een buurman bleek later...
...hij ergerde zich kleurenblind aan het geluid van een vroege waterstraal op autoblik...

...ben hem tegemoet gekomen, en heb mijn begintijd aangepast...
...ik begon in het vervolg om 8 uur... :+



...moet wel zeggen..., dat wekelijkse autowassen heb ik WEL afgeleerd...
...da-doek-nie-meer-nie... :/

...was ik op een gegeven moment wel een tikkie klaar mee... :$
 
brian wil een dealtje maken...:

ehhh

kan ik niet gewoon de bochtjes bij u brengen :)
ter compensatie neem ik wel gebak mee :Y

...oh..., U is banketbakker...?
...ter info dan : ik ben dol op rijk gevulde Schwarzwalder Kirschtorte... :9

...en natuurlijk het typisch, en mierzoete Engelse banoffee pie... :9 :9

...Fish & Chips vind ik ook lekker, maar daar is naar mijn weten geen gebak van... :+


...maar..., 't kan hoor...
...ik belast de gebruikte materialen wel door...

...en ik spreek geen levertijd af... ;)
 
Er is nog wel een minder tijd rovende manier om RVS bochten weer netjes te krijgen :Y

RVS beits , wat gebruikt wordt om na het lassen van rvs de verkleuring weer netjes te maken.
Ik heb het op de Speed bochten set gebruikt met dit resultaat.

full



Als je het glanzend wil hebben moet je nog even poetsen maar dat kost niet zoveel tijd vanaf dit punt.
 
...joe-hoe..., ben ik weer... :W

...sorry vrienden..., 'k was FF weg..., boodschappen doen, klusje doen in huis, beetje met foto's van Essen aan de goochel, FF iets BMW-sportboxer gerelateerd posten op een buitenlands forum, en nog een beetje sociaal doen tijdens iets dat avondeten heet...

...maar goed..., RVS poetsen dus...

...nou is de verkleuring behoorlijk deftig aanwezig zie ik, dus..., wil je het helemaal blitz und blank hebben, dan gaat er gewoon vrij veel tijd in zitten...



...wat in zulke gevallen altijd wel goed werkt, is met droog waterproof schuurpapier beginnen, en dan de korrel zo fijn mogelijk...

...tegen de tijd dat je het schuurgedoe zat begint te worden, zie je het eerste resultaat...
...nadeel (of niet ; ligt eraan wat je mooi vindt) is dat het een beetje een mat uiterlijk krijgt...

...vind je dat wel mooi, dan is het zaak om in 1 richting te schuren, en dat is dan meestal dat de 'krassen' haaks op de buis staan...



...wil je naar hoogglans, dan kun je het daarna nog 'schuren' met van die nylon schuurpadjes, en als laatste pak je een RVS polijstpasta...

...en mijn ervaring is dat het goedje van De Blokker (StarGlanz heet het) altijd goed werkt...
...op de tube staat dat je het op een vochtige doek moet doen, en dan verwerken, maar ik doe het altijd gewoon op een droge doek...

...poetsen tot je een ons weegt, en je akelig zwarte klauwen krijgt, en daarna uitpoetsen...

...glans gegarandeerd...
...maar..., het kost je wel tijd dus... ;)



...en is dat je allemaal veel te veel werk, zou je de hele bups ook kunnen laten glasparelstralen...
...heb je wel een mattig uitlerijk, maar er verder amper of geen werk aan...

...ik liet vroeger (toen ik nog voor een staalkonstruktie en machinefabriek werkte) met regelmaat RVS onderdelen glasparelen...

...geeft ook een fraai resultaat...



...'n voorbeeldje van het waterproof schuurpapier - nylon schuurpadjes - StarGlanz verhaal...
...jaaaaaaaaaaren geleden een keer de bochten gedaan op mijn toenmalige R1100S BoxerCup Replika...



[afbeelding]

Respect, ben zelf met een proefstukje begonnen. Gaat *kuch* redelijk wat tijd in zitten...
Jouw projecten glimmen in ieder geval beter dan machines die net van de band komen :)

Heb jij ervaring met die Scotch Brite lamellenschijven? Wil voorkomen dat de structuur te grof is anders hecht het vuil nog makkelijker.

ps. dat parelen is ook een goeie tip, bedenk me net dat ik iemand ken die dat kan!
 
Laatst bewerkt:
speedtriple en de beits tip...:

Er is nog wel een minder tijd rovende manier om RVS bochten weer netjes te krijgen :Y

RVS beits , wat gebruikt wordt om na het lassen van rvs de verkleuring weer netjes te maken.
Ik heb het op de Speed bochten set gebruikt met dit resultaat.

[afbeelding]


Als je het glanzend wil hebben moet je nog even poetsen maar dat kost niet zoveel tijd vanaf dit punt.

...yep, RVS beits werkt ook als een tierelier... :Y

...nadeel is alleen (vind ik) dat je er thuis zo'n geklieder van krijgt, en dat je de hele bups voor het nette eigenlijk moet demonteren...

...'k ben echter nooit zo van het demonteren, want om het dan netjes te houden zou ik het na elke rit los moeten halen... :+
 
Sugoi heeft al een klein stukje gedaan...:

Heb jij ervaring met die Scotch Brite lamellenschijven?
Wil voorkomen dat de structuur te grof is anders hecht het vuil nog makkelijker.

ps. dat parelen is ook een goeie tip, bedenk me net dat ik iemand ken die dat kan!

...yep, ik heb ervaring met de lamellenschijven (ooit 15 jaar lang (of kort...) bankwerker geweest ; dus bekend met dat soort grappen), maar om daarmee uitlaatbochten te doen..., mwha..., lamellenschijven vind ik meer iets voor vlakke delen...

...en dan nog..., je hebt gauw kans op 'banen' in het materiaal...

...je zou anders ook voor een keramische coating kunnen kiezen..., ben je voor eens en altijd van het gepoets af...

...nadeel is echter dat je kans hebt op steenslag plekjes...
...en de glans is natuurlijk anders dan van gepolijst RVS...



...heb 'vroeger' (daar gaan we weer...) 2x een Suzuki gehad, waar op allebei een Marshall Endurance uitlaat zat, en die dingen hadden ook een keramische coating...

...het hoogglans zwart stond geweldig, maar op den duur kwamen er toch midden-voor steenslag putjes...

...voorbeeldje van dat keramisch coaten : klik...
 
...yep, RVS beits werkt ook als een tierelier... :Y

...nadeel is alleen (vind ik) dat je er thuis zo'n geklieder van krijgt, en dat je de hele bups voor het nette eigenlijk moet demonteren...

...'k ben echter nooit zo van het demonteren, want om het dan netjes te houden zou ik het na elke rit los moeten halen... :+


Het is uiteraard alleen interessant als je de zooi toch hebt gedemonteerd anders heb je kans dat het ene opknapt en het andere verziekt. :(

Nog mezelf en de Speed verwend met een mooi setje remschijven *O*

full


Wordt onderhand wel een duur Speedje _O-
 
Thanks voor de tip, zal er eens naar kijken.
TPS rubbertje bedoel je gewoon de o-ring die deze afdicht?
Komt daar vaak vocht doorheen of valse lucht??

Ik zet de motor maar op mijn werk neer dan kan ik gelijk even kleppen stellen.
Daar is het onderhand ook hoog tijd voor. :z

:Y

Geen idee of daar vaak valse lucht of vocht doorheen komt, kreeg die tip van een Triumph monteur.

Daarna opnieuw de Ecu programmeren hetzij met TuneEcu of met originele software van Triumph.

Mijn Speed wacht daar al 2 jaar op om dit te doen :X ........maar geen zin om te doen of te laten doen :$
Weinig op de Trip gereden dit jaar, wat resulteert in wat achterstallig onderhoud.
Ik kijk volgend jaar wel weer verder. :)
 
bij mij komen er beringers op, twijfel nog tussen de gietijzeren of RVS

Het is uiteraard alleen interessant als je de zooi toch hebt gedemonteerd anders heb je kans dat het ene opknapt en het andere verziekt. :(

Nog mezelf en de Speed verwend met een mooi setje remschijven *O*

[afbeelding]

Wordt onderhand wel een duur Speedje _O-
 
...omdat het zondagmiddag is...
...'n oude Triple op spaakwieltjes... :9

1399166_350792875057220_1304965391_o.jpg







...en wordt toch echt weer tijd voor snoeiwarm weer... ;)
...om lekker in je neus te peuteren bijvoorbeeld...

1000321_400631200038074_1535182150_n.jpg
 
Het is uiteraard alleen interessant als je de zooi toch hebt gedemonteerd anders heb je kans dat het ene opknapt en het andere verziekt. :(

Nog mezelf en de Speed verwend met een mooi setje remschijven *O*

[afbeelding]

Wordt onderhand wel een duur Speedje _O-
Knap Sinterklaas cadeautje :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan