Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Mijn ervaring,als je moet wachten dan wacht je al te lang.
VDM moet snel weg daar.

En die kan dus niet weg, want hij heeft een contract met Honda Europe. Als Honda Europe besluit om zich terug te trekken voor 2017, dan heeft hij wellicht een mogelijkheid om te vertrekken. Een andere mogelijkheid kan zijn om het contract af te kopen. Dit lijkt mij een kostbare zaak. Gebeurt eigenlijk ook nooit in de motorwereld dat een coureur zijn contract afkoopt of het nieuwe team een transfersom betaalt.

VDM moet dus sowieso nog een jaar door op de blade.
 
Het lijkt er nu zo goed als zeker op dat Nicky Hayden teamgenoot wordt van Michael in 2016. Na 13 jaar in de MotoGP ben ik heel erg benieuwd wat Hayden kan doen in het veld van WSBK coureurs op een verouderde Honda.
 
Dat hij bij Honda Europa een contract heeft is niet waar. Hij heeft een contract met Honda HRC.
 
Ik sprak laatst met de redacteur van racesport.nl. Die zei dat....
 
Een hoop gespeculeer, geklaag en herhaling van eerder besproken vraagstukken.
Maar hoe mooi zou het zijn als iemand als Nicky gaat rijden voor het Nederlandse Ten Kate Honda?! Toch een MotoGP Wereldkampioen met veel ervaring! Ik zou het in ieder geval geweldig vinden :Y Denk dat Michael nog een hoop kan leren van Nicky :}
 
vd Mark heeft in zijn debuutjaar al laten zien dat hij erg snel is.
Vaak sneller dan zijn teammaat, die zelfs wereldkampioen was.
Bovendien heeft hij 2x de 8-uren van Suzuka gewonnen.

Dat zien de andere teameigenaren ook.

Als hij volgend jaar weer sneller is dan zijn teammaat (Hayden? Ook voormalig wereldkampioen) zal zijn ster alleen maar rijzen.
Je teammaat is nog steeds je grootste concurrent.

Dat de Honda niet kan meekomen met de andere fabrieksmotoren (en volgend jaar ook niet) is treurig, maar het is niet anders.
Honda heeft hem hoog zitten en behalve SBK racen ze in nog een paar andere klassen.....
 
Als Honda echt serieuze plannen met van der Mark en de MotoGP heeft, zullen we dat in 2017 dus wel gaan zien. Als Honda dan niet met een verbeterde versie van de Fireblade op de proppen komt, is het exit Ten Kate volgens de berichtgeving en zal van der Mark naar een ander merk moeten overstappen als hij in de WSBK's blijft, tenzij Honda hem dus zoals beloofd de MotoGP in loodst.
 
Als Honda echt serieuze plannen met van der Mark en de MotoGP heeft, zullen we dat in 2017 dus wel gaan zien. Als Honda dan niet met een verbeterde versie van de Fireblade op de proppen komt, is het exit Ten Kate volgens de berichtgeving en zal van der Mark naar een ander merk moeten overstappen als hij in de WSBK's blijft, tenzij Honda hem dus zoals beloofd de MotoGP in loodst.
en waarom zouden ze hem de motogp in loodsen, hij heeft nog niets gedaan dat dit rechtvaardigd. Als het maar geen geval Rea gaat worden, die hadden ze ook motogp beloofd. In belgie is er een gezegde "veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vrede leven"
 
en waarom zouden ze hem de motogp in loodsen, hij heeft nog niets gedaan dat dit rechtvaardigd. Als het maar geen geval Rea gaat worden, die hadden ze ook motogp beloofd. In belgie is er een gezegde "veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vrede leven"

Precies.
En aangezien vd Mark niet onder contract staat bij HRC kan hij beter zorgen dat hij zsm in het yamaha kamp terrecht komt. Hij is gelukkig al hele goede vrienden met Wilco :Y
Ben benieuwd wat voor contract N.Hayden krijgt...
 
Precies.
En aangezien vd Mark niet onder contract staat bij HRC kan hij beter zorgen dat hij zsm in het yamaha kamp terrecht komt. Hij is gelukkig al hele goede vrienden met Wilco :Y
Ben benieuwd wat voor contract N.Hayden krijgt...

Mickey lag in de wieg bij de Zeelenbergjes als Pa moest racen. ;)
Wilco heeft sinds dit jaar ook de rol van scout bij YFR.......
 
Laatst bewerkt:
Een hoop gespeculeer, geklaag en herhaling van eerder besproken vraagstukken.
Maar hoe mooi zou het zijn als iemand als Nicky gaat rijden voor het Nederlandse Ten Kate Honda?! Toch een MotoGP Wereldkampioen met veel ervaring! Ik zou het in ieder geval geweldig vinden :Y Denk dat Michael nog een hoop kan leren van Nicky :}

Hoezo? Voor Hayden is SBK ook nieuw. Guintolli is ook een ex GP rijder, wereld kampioen, veel ervaring.. enzo.. maar t lijkt niet echt te klikken/ veel van te leren. Laat hayden eerste maar eens wennen aan de banden e.d.
 
Hoezo? Voor Hayden is SBK ook nieuw. Guintolli is ook een ex GP rijder, wereld kampioen, veel ervaring.. enzo.. maar t lijkt niet echt te klikken/ veel van te leren. Laat hayden eerste maar eens wennen aan de banden e.d.
Hayden is AMA-SBK kampioen geweest,tijdje terug maar heeft ergens in zijn geheugen SBK :+ hangen.
 
Frank Weeink zegt net op Europsport dat er volgend jaar geen nieuwe Fireblade zal komen. :(

Misschien in 2017 maar dat is voor Michael te laat want die rijdt dan in de MotoGP.
 
Frank Weeink zegt net op Europsport dat er volgend jaar geen nieuwe Fireblade zal komen. :(

Misschien in 2017 maar dat is voor Michael te laat want die rijdt dan in de MotoGP.

Ja tuurlijk Tet B|
Vertel ons aub eens wat nieuws.
Wat denk je? Dat wij dachten dat er volgend jaar een hele nieuwe blade klaar staat voor Michael? Ja duh :W
 
Ja tuurlijk Tet B|
Vertel ons aub eens wat nieuws.
Wat denk je? Dat wij dachten dat er volgend jaar een hele nieuwe blade klaar staat voor Michael? Ja duh :W

Ik en velen met mij hadden nog stiekem hoop dat honda in het geheim een nieuwe Fireblade had ontwikkeld. Maar het is nu dus zeker dat dat volgend jaar niet gaat gebeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan