Supermoto Zuid Holland (en omstreken) Deel 5

Dankjulliwel!

@ Menno, Ja het is de dubelle demper fiets ja, 2009/2010, laatste model van de 510.
Slipperclutch klinkt wel erg verleidelijk. Gezien ik van een 125cc 2-takt afkom en verdere ervaring op dit soort motoren vrijwel alleen off-rond was, kan dat de reden zijn, maar de motorrem van dit ding kan me soms toch wat verassen. Heb er nu pas 1 dag op gereden, dat dan meegewogen.

Van wat ik lees zijn er niet echt nadelen aan een slipperclutch, aanschafkosten en montage niet meegewogen dan.

Denk je dat ik er veel baat bij heb? Als ik het mezelf qua kosten kan veroorloven ben ik best geïnteresseerd, dan mik ik 'm erop bij de volgende oliewissel. :)
 
Was aan het trialen in Europoort en zag én hoorde ;) een groep SM-ers aan de andere kant van de nieuwe waterweg richting Hoek van Holland. (omstreeks 14:45 uur)

Jullie?
 
Laatst bewerkt:
Dag heren,

Ik ben aan de babbel met een importeur van Circuit Equipment BeNeLux (Circuit 84). Deze vraagt of er een winkel is bij ons in de buurt welke ik graag als distribiteur zou zien. Gezien ik vrijwel geen ervaring heb met enduro/sm/cross winkels hier in de omgeving dacht ik, vraag jullie even. Zo hebben jullie en de (enthousiaste) plaatselijke winkels er wellicht ook wat aan.

Dus als je suggesties hebt voor een winkel hier ergens waarvan je acht dat deze blij zou zijn met het verkopen van Circuit spul voor een schappelijke prijs, laat het gelieve even weten aan me. :)
 
Laatst bewerkt:
Geen overdreven en gedramatiseerd krantenartikel, netjes videobeeld weggeknipt vlak voordat het verkeerslicht op rood ging, ik mag die regio15 krant wel.
 
Even een vraagje voor de mensen die hoody's dragen tijdens het rijden.

Hebben jullie hier nog een beschermde motorjas onder? Of enkel een hoody? Staat namelijk wel heel cool, maar bescherming vind ik ook best belangrijk :D
 
Even een vraagje voor de mensen die hoody's dragen tijdens het rijden.

Hebben jullie hier nog een beschermde motorjas onder? Of enkel een hoody? Staat namelijk wel heel cool, maar bescherming vind ik ook best belangrijk :D

Ik heb onder me hoodie gewoon me motor jas zitten is zomers wel warm maar ik vind ook veiligheid voor op
 
Idd over je motorjas, je zou desnoods een maatje groter kunnen nemen zodat het goed past.
 
Misschien iemand geïnteresseerd?

Textiel broek Urban camouflage; Streetfighter, Supermoto

full
 
Goedemiddag heren,

Wat geinig dat er in Zuid Holland ook veel supermotards rijden, woon in Scheveningen. Heb een Honda CRF450X gekocht die ik nog wat wil opleuken. Is een aardig tijd geleden dat ik motor heb gereden, was altijd xl500 en xt500 way back haha. Midlifecrisis waarschijnlijk, kon het niet laten. Moet me even verdiepen om een beetje legaal te rijden, maar wel zo min mogelijk. Eerst nog even een schouderoperatie ondergaan, maar dan in het voorjaar toch wel ff rijden. Nou ik ga jullie ritjes wel even in de gaten houden als het mag om bv die speeltuin eens te bekijken.

crfme1_zps8hbkoh9o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even over dat straat legaal rijden, misschien is het al voorbij gekomen, zoveel onderwerpen hier pff!
Ik las over knipperlichten, spiegels (2?), remlichten, toeter?, groot klein licht?. Misschien dat je jullie dat zo op kunnen lepelen of mee te maken hebt gehad, thnx in ieder geval!
 
Even over dat straat legaal rijden, misschien is het al voorbij gekomen, zoveel onderwerpen hier pff!
Ik las over knipperlichten, spiegels (2?), remlichten, toeter?, groot klein licht?. Misschien dat je jullie dat zo op kunnen lepelen of mee te maken hebt gehad, thnx in ieder geval!
Het wordt nog druk met Honda's in Scheveningen! Ik heb zelf een CRF450R van HM. Ik heb bewust voor kant en klaar straat legaal gekozen om t makkelijk te houden :+ .
Wat je opnoemt klopt wel. 1 spiegel alleen links is toegestaan zover ik weet. Echter als je alleen klein licht hebt en geen toeter zal dat niet snel opgemerkt worden. Ik zou ook voorvorkpoot beschermers kopen, kosten ongeveer 20e bij bv 24mx.nl, dus weinig geld om je poten netjes te houden.
 
Bedankt voor je reactie jfw! Die kappen zitten erbij hoor, alles zit nog een beetje losvast😏
Ben een beetje op het internet aan het snuffelen voor een street legal kit, alleen via eBay in USA wat gevonden specifiek voor dit model en is zo aan te sluiten zeggen ze. Wil alleen niet voor onverwachte invoerrechten aangeslagen worden, iemand hier ervaring mee toevallig?

Btw mooie Honda heb je😊
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie jfw! Die kappen zitten erbij hoor, alles zit nog een beetje losvast😏
Ben een beetje op het internet aan het snuffelen voor een street legal kit, alleen via eBay in USA wat gevonden specifiek voor dit model en is zo aan te sluiten zeggen ze. Wil alleen niet voor onverwachte invoerrechten aangeslagen worden, iemand hier ervaring mee toevallig?

Btw mooie Honda heb je😊


Mooie Honda hoor ! Ik heb geen ervaring met invoeren uit het buitenland. Heeft je honda al een lichtspoel? Je zou als alternatief een accu kunnen gebruiken als je niet van plan bent om veel in het donker te rijden en die zo nu en dan opladen. Ik zag zojuist deze site langskomen http://www.enduro-ombouw.nl/assets/s2dmain.html?http://www.enduro-ombouw.nl/ heb ik zelf geen ervaring mee maar misschien kunnen zij je aan de nodige ombouw spullen helpen?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie jfw! Die kappen zitten erbij hoor, alles zit nog een beetje losvast😏
Ben een beetje op het internet aan het snuffelen voor een street legal kit, alleen via eBay in USA wat gevonden specifiek voor dit model en is zo aan te sluiten zeggen ze. Wil alleen niet voor onverwachte invoerrechten aangeslagen worden, iemand hier ervaring mee toevallig?

Btw mooie Honda heb je😊

Kosten om in te voeren zijn er zoiezo.
keuringskosten rond de 100 euro, hierbij komt de BPM nog.
die is afhankelijk van bouwjaar/maand.
De motor moet ook ouder zijn dan 6 maanden EN meer dan 6000 km gelopen
hebben anders moet je de BTW over de nieuwwaarde ook nog betalen.
 
Kosten om in te voeren zijn er zoiezo.
keuringskosten rond de 100 euro, hierbij komt de BPM nog.
die is afhankelijk van bouwjaar/maand.
De motor moet ook ouder zijn dan 6 maanden EN meer dan 6000 km gelopen
hebben anders moet je de BTW over de nieuwwaarde ook nog betalen.

edit:
Met deze calculator kan je de BPM berekenen. Even de nederlandse catalogusprijs
opzoeken, bouwjaar/maand invullen en berekenen.

Motor BPM calculator - Online bpm berekenen voor motorinvoer
 
Terug
Bovenaan Onderaan