racen op een SC59

Ik zit nu even in een grote twijfel.
Met alle ABS spul weg lijkt er ook een flinke kabelboom te kunnen verdwijnen.
Lijkt, want naast de honderdduizend ABS-draden zitten er net ook een paar andere draadjes in die boom (oa voor de startrelais).
Het verstandigst is waarschijnlijk om alles weer netjes op zijn plek te stoppen. Maar het idee om het rigoureuzer aan te pakken is aantrekkelijk. Misschien een hele nieuwe Ten Kate draadboom? Ik wil toch ook nog een quickshifter monteren.

Ik weet niet of je nog van plan bent deze actie uit te voeren, maar het is inderdaad alleen het start-relais wat in de ABS boom opgenomen is en een draad voor het ABS lampje richting je tellerunit (als je deze laatste aan de massa legt gaat het lampje uit).
Ik heb dezelfde aanpassing gedaan met een 2e hands draadboom waar ik de schaar in heb gezet (vond ik netter op m'n straat SC59), je kan ook de stekker van de ABS kabelboom knippen en deze stekker alleen gebruiken voor je start-relais :)
 
Laatst bewerkt:
Welkom Kingf en Aros!
Ik heb vorig jaar ook de stap vanaf de R1 gemaakt.
Het grote verschil is dat de Blade heel veel prettiger stuurt :)
welkom,

nog een pata uitvoering. de blade stuurt inderdaad erg scherp en is zeer vriendelijk qua vermogens afgifte.

tot ziens op het zwarte spul :W

Thnx.

Wellicht zien we elkaar binnenkort op Zandvoort. Ga 11 april TOMS cursus doen.
 
aha daarom heb ik dus nog een motormanagement fout , start relais zit nog in de oude abs draadboom. dit gaan we komend weekend ff oplossen.

mijn eerste circuitdag wordt 30 april op assen
 
Iemand nog interesse in een setje kelken voor een SC59? Heb (helaas) een set over.
Ik zie veel van die dingen te koop de laatste tijd. Mag het niet meer in OW-Cup ?
Wil ze best hebben maar het gat tussen de vraagprijs en wat ik er voor wil geven is meestal nogal groot. Ook vraag ik me af wat het effect is. Gaat je motor armer lopen en moet je dus andere aanpassingen doen?
 
Ik zie veel van die dingen te koop de laatste tijd. Mag het niet meer in OW-Cup ?
Wil ze best hebben maar het gat tussen de vraagprijs en wat ik er voor wil geven is meestal nogal groot. Ook vraag ik me af wat het effect is. Gaat je motor armer lopen en moet je dus andere aanpassingen doen?

In het ONK/BeNeCup mocht het in ieder geval niet, OW weet ik niet. Ik heb meerdere versies geprobeerd en het werkt wel, dus eigenlijk was dat wel jammer.
Wat zou u er voor over hebben dan?
Het is net als met nokkenastiming: eigenlijk verschuif je het vermogensgebied. Afstellen is aan te raden, maar dat is het na een demper wissel ook (en dat doen de meeste ook niet). Of hij armer of rijker moet durf ik niet te zeggen.
 
Eindelijk mag ik samen met m'n broer ons ook tot een trotse eigenaar noemen van een Honda Fireblade. :)
full
 
De keuze in 190 achterbanden wordt minder.
Pirelli supercorsa v2 is er niet in 190.

Zijn er ervaringen met 200 breed op een SC59.
Zo ja welke banden heb je er dan op liggen?
 
zijn hier mensen die aan het einde van het seizoen van hun blade af willen? Ik ben op zoek naar een goeie betrouwbare racer om mee te beginnen.
Hij moet in een nette staat zijn, vering aan zijn gepast met andere achtershock en extra set wielen hebben en het liefst een standaard blok, en natuurlijk goed zijn onderhouden.
Eerst waren er heel veel te koop maar nu kan ik weinig vinden? Ik ben nieuw in deze wereld dus weet ook niet alle sites.
 
zijn hier mensen die aan het einde van het seizoen van hun blade af willen? Ik ben op zoek naar een goeie betrouwbare racer om mee te beginnen.
Hij moet in een nette staat zijn, vering aan zijn gepast met andere achtershock en extra set wielen hebben en het liefst een standaard blok, en natuurlijk goed zijn onderhouden.
Eerst waren er heel veel te koop maar nu kan ik weinig vinden? Ik ben nieuw in deze wereld dus weet ook niet alle sites.


Die van ons mag(/moet helaas) weg.
Vering en extra wielen naar wens, maar het blok is wel aangepakt. Dit is echter binnen het ONK reglement gedaan, dus 99% is origineel!
De advertentie is hier te vinden:
http://www.thesuperbikebarn.eu/ads/honda-cbr1000rr-fireblade-sc59/
 
Terug
Bovenaan Onderaan