racen op een SC59

Ik ben op zoek naar een goeie betrouwbare racer om mee te beginnen.
Hij moet in een nette staat zijn, vering aan zijn gepast met andere achtershock en extra set wielen hebben en het liefst een standaard blok, en natuurlijk goed zijn onderhouden.
Klinkt inderdaad niet als low budget bike die je zoekt, maar misschien dat deze nog te koop is:

Honda fireblade sp
 
Duidelijk.
Misschien is het een idee om bij je berichtje van de 12e dan een maximumprijs te noemen?!

Zit zelf te denken aan 6 a 7000 en als die heel netjes is en wat extra's heeft dan wil ik misschien wel iets meer gaan maar dan moet die wel helemaal compleet zijn en dan echt in nette staat! Maar voorals nog max 7000 en heb het idee dat ik daar toch wel een leuke complete fireblade voor moet kunnen kopen! Of zit ik er helemaal naast?
 
Hee ik ga volgende week zaterdag kijken bij 2 Fireblade's.
zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan er aan een honda niet veel mankeren. Algehele staat bekijken, vragen naar geschiedenis (evt schade) en onderhoud. En natuurlijk, is het naar je zin ;)

Zo ja, :]
 
Oke maar wat te doen dan? Want de meeste doen naar 2 a 3 dagen olie wissel! dus hoe moet ik dat controleren?
Van een motor is het blok van los geweest en zijn er voor 1400 aan onderdelen in gegaan!
 
ik heb deze 2 op het oog.


CBR fireblade 1000rr 2008

Ex idm 2008 tot 2010
Ohlins cartridges voorvork
Ohlins ttx schokbreker
Hrc kabelboom
Hrc racecomputer
Hrc dashboard
Traction control
Wheely control
quickshifter
Snelgas
Brembo rempomp radiaal
Stalen remleidingen
Opklapbare hendels
Carbon frame&achterbrug bescherming
R&g valdoppen & bescherming voor het motorblok en radiator
Motoholders kuipsteun v&a
Race rem schakelset
Race tankdop
Akra titanium race systeem met demper
Arrow sbk demper(voor de niet stille circuits)
1 sets pvm wielen
2 sets standaard velgen

Extra

Brembo rempomp radiaal
Handvatten
Koppelingshendel
Steuntjes en andere kleine zaken
Tkr enzo
Lap timer
Kuipenset is niet super gespoten
Kuipeuit
Meerdere sets Remblokken dubbel sinter nieuw & gebruikt
Tandwielen v&a
Nieuwe ketting in doos
Vat motor olie castrol ,niet hellemaal vol
2 oliefilters
& een bult banden ,, pirelli
Motor heeft 162pk op het achterwiel..
Alle aankoop papieren en boeken,HRC PGM-FI setting Tool Software & Manual cd aanwezig

nr 2:

Zeer compleet en nette Honda Fireblade SC59 uit 2009
Motor is opgebouwd voor het ONK,maar alleen hobbymatig gebruikt.
incl. COC (certificate of conformity)

Blok 100% standaard
500km terug volledige blokrevisie gehad
HRC draadboom
HRC ecu
TKR oliekoeler
TKR Quickshifter
Titanium Akrapovic racesysteem
Maxtreme einddemper (circuitdag-proof)
Kit-inlaatkelken

WP Gesloten cartridge
WP Achter-shocker
Stuurdemper ohlins
Valtermoto rem/schakel-set
Valtermoto tankdop
Stalen remleidingen
PP tuning clipons (staan breder)
TKR kuipsteun
TKR snelgas
TKR rempinnen
Symho Rem/koppelings hendels
Carbon Carterbescherming
Snelwisselsysteem achterwiel (remtang blijft hangen)
Moto-master remschijfen
Stompgrips
Losse reserve-onderdelen
Valtermoto voor/achterbokje
Extra set velgen met motomaster schijven

beide staan op FB.
wat vinden jullie hiervan?
 
Laatst bewerkt:
Het is wel erg moeilijk om je zo een advies te geven.
Hangt toch echt van heel veel zaken af.
Wat is je algemene indruk van de motor?
Hoe fijn vind je alle extra zaken die er op zitten?
Hoe is de prijs in het licht van wat je wilt uitgeven?
Lijstje specs zijn wel indrukwekkend
 
Beide vragen ze 8000,- maar weet ook niet of dit duur is of goedkoop?

Heb wel een paar vragen wat op de een wel zit en op de andere weer niet.
En ik weet niet of ze een toegevoegde hebben en of ik voordeel mee ga hebben/krijgen.

Zoals hrc dashboard heeft dit meerwaarde?
Een Hrc radiator is dat nodig?
Motoholders subframe is dat beter?
Hrc kabelboom?
Traction control?
PVM wielen?

En waar laten jullie de vering reviseren en afstellen?
Liefst mannen die ervaring hebben met de fireblade.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hrc dashboard heeft dit meerwaarde?
Een Hrc radiator is dat nodig?
Motoholders subframe is dat beter?
Hrc kabelboom?
Traction control?
PVM wielen?
Ja, dat ligt hem heel erg aan je niveau. Een ONK-rijder zal het vast noodzakelijk vinden.
Voor een wat snellere circuitdag rijder is het overbodige luxe.
Behalve dan die traction control. Als dat goed werkt is het wel fijn natuurlijk.
Maar wel heel mooie spullen hoor! Kijk maar eens op de site van Ten Kate. Geloof dat die onderdelen bij elkaar al 8000 euro nieuw kosten.

Wat voor niveau rij je? Heb je rondetijd Assen voor ons?
 
Ik rij met een tuono V4 1:53 op assen met langzame hoek.
Alleen ik kom maar 1x per jaar op Assen, totaal nu 4 x op assen geweest.
Zolder is mijn tijd 1:43.6
Ik ben een beetje omgepraat door me maten omdat ik nu voor hun rij ipv achter hun aan en zei rijden ZAC en ow cup en een wordt waarschijnlijk kampioen op zijn blade in de sport cup.
En eigenlijk omdat ik na een circuitdag de volgende dag met de motor naar het werk ga alleen daarbij niet me snelheid aanpasten.
Klein beetje mezelf in bescherming moest nemen zeg maar.

Ben heel benieuwd hoe ik de fireblade ga bevallen want ik heb nog nooit op een supersport motor gereden :o
En daarom ook voor de blade gekozen omdat het een makkelijk te sturende motor blijkt te zijn.
 
Laatst bewerkt:
de blade is zeker een fijne stuurfiets.
persoonlijk zou ik gaan voor de fiets met het nieuwe blok erin, traction control is zeker handig om te hebben . nadeel van een hrc kabelboom of een andere aftermarket kabelboom is dat je dan alleen nog maar electronica van dat merk kan gebruiken op de fiets.

bel gewoon ten kate en vraag naar hun mening over de fiets , arnold zal er wel aan gewerkt hebben. vering doe ik bij jjsuspension in mill
 
Ik rij met een tuono V4 1:53 op assen met langzame hoek.
Alleen ik kom maar 1x per jaar op Assen, totaal nu 4 x op assen geweest.
Zolder is mijn tijd 1:43.6
...

Ben heel benieuwd hoe ik de fireblade ga bevallen want ik heb nog nooit op een supersport motor gereden :o
En daarom ook voor de blade gekozen omdat het een makkelijk te sturende motor blijkt te zijn.
Zo nette tijden voor als je maar zo weinig rijdt hoor :}

Fireblade zal je zeker bevallen!
Een echt foute keuze zul je niet snel maken.
 
Die doet toch alleen K-tech?
O nee, zeker niet! Daar is hij echter wél alleen dealer van. Dat betekend niet dat hij niet aan andere spullen kan komen hoor, maar hij is zelf K-tech fan.
Ik ging met mijn Öhlins en Andreani spullen ook gewoon naar hem toe.
 
nou mannen gister wezen kijken bij de 2 fireblades en is de fiets geworden met gereviseerd blok.
deze zag er echt zoveel netter uit en veel beter onderhouden en die man had er gewoon verstand van en heeft eigenlijk het blok laten reviseren omdat die veel olie verbruik had en heeft dit toen preventief laten oplossen.

bij de witte, die TC heeft had ik echt het idee dat ik andermans ellende ging kopen!
de witte heeft wel een heel hoop onderdelen die los weg mogen! zoals pvm wielen(niet de mooiste) extra kuipen/uitlaat dempers van arrow en akra en nog zooi banden.
en dan tandwielen, rempomp brembo, remhendels en nog wat klein spul.
hij wil dit allemaal wel los weg doen!
het is de wit zwarte blade met 601 op de kuip staat op fb bij Circuit motoren en acc te koop.
 
Laatst bewerkt:
heren vraagje,

ik zag gisteren bij de WSBK toen hayden binnen kwam om banden te wisselen dat ze remklauwen bij het voorwiel niet los maakten? kun je dit kopen? want op de site van TKR kan ik niks vinden!
weten jullie misschien iets?
 
Wellicht van een snelwissel systeem. Als je ze belt hebben ze hier wel wat voor. Als je je spatbord eraf haalt kan je ook de remklauwen laten zitten dus dat is ook een optie.
Spatbord dan zo maken dat deze snel is te wisselen dus 2 vast pennen die door het spatbord steken en 2 snelsluiters om de boel verder vast te houden.
Ik draai gewoon de klauwen er ff af ;)
 
heren vraagje,

ik zag gisteren bij de WSBK toen hayden binnen kwam om banden te wisselen dat ze remklauwen bij het voorwiel niet los maakten? kun je dit kopen? want op de site van TKR kan ik niks vinden!
weten jullie misschien iets?
Komt omdat het wide track vorken zijn met bredere kroonplaten. Schijven staan meestal ook iets verder van het wiel af.
Daardoor kun je ze er zo uittrekken i.p.v. dat het wiel tegen de klauw aankomt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan