racen op een SC59

Goedemorgen Heren!

Ik ben op dit moment voorzichtig aan het kijken naar de aanschaf van een SC59 voor op het circuit. Zijn er nog zaken waar op gelet moet worden bij een SC59? Bekende kwaaltjes etc..

Alvast bedankt!
 
enige kwaaltje wat ik tot nu toe ben tegen gekomen in de berijder :P

wel zou ik goed kijken naar de zitpositie , ben zelf vrij lang en moet nu een paar
wijzigingen doen om genoeg plek op de blade te krijgen.

heb door een kleine modificatie met een zaag de clipons wijder kunnen zetten wat al enorm veel verschil maakt.

staan wel een paar mooie hier op mf , die gele van dennisdani lijkt me redelijk compleet , er staat ook een basic uitvoering. je ziet het keuze genoeg

:W
 
Heren,

Daar er nog de standaard vertanding op zit en ik haar in het middengebied wat tam vind is mijn vraag . Wat iseen goede vertanding en de meeste dagen doe ik op assen
 
Met 15/45, 15/44, 15,43, 16/43, 16/42 en 16/44 rij ik 42 - 43érs. 16/44 is denk de tandwielverhouding om sneller te gaan, we willen allemaal nog sneller toch :)

Ik pak de Strubben in zn 1. Haarbocht 2, Madijk 3, Ossebroeken 2, Ruskenhoek links 4, Stekkenwal 3, Bult 2, Mandeveen 2, Duikersloot 3, Meeuwenmeer 5, Ramshoek 5, GT 2. :]

Winter duurt lang B|
 
ik rij -1 van voor en +2 van achter, maar ga denk ik na mijn vakantie toch -2 steken van voor..

zijn er andere die denken dat de blade toch beter mag remmen?
rij met lucas remblokken(voel geen verschil tussen de carbon lorraine C59 en deze, alleen aan mij portemonnee ) met een brembo pomp.
zit te denken om andere schijven te steken en als laatste optie andere klauwen, terug brembo klauwen...

kwa ronde tijden zit ik goed, maar wordt toch af en toe uit geremd door snellere gasten, en heb het gevoel dat als ik later rem ik van de baan af ga( wat ook een of 2 keer al gebeurt is :D :D )

iemand ideeën, tips?
 
Brembo pomp is al wat beter, motomaster of brembo schijven (hpk) is ook al beter.

Probeer de sinter blokken eens van sbs, erg duur maar beste remblokken voor de standaard tangen.
 
ik rij -1 van voor en +2 van achter, maar ga denk ik na mijn vakantie toch -2 steken van voor..

zijn er andere die denken dat de blade toch beter mag remmen?
rij met lucas remblokken(voel geen verschil tussen de carbon lorraine C59 en deze, alleen aan mij portemonnee ) met een brembo pomp.
zit te denken om andere schijven te steken en als laatste optie andere klauwen, terug brembo klauwen...

kwa ronde tijden zit ik goed, maar wordt toch af en toe uit geremd door snellere gasten, en heb het gevoel dat als ik later rem ik van de baan af ga( wat ook een of 2 keer al gebeurt is :D :D )

iemand ideeën, tips?
Afvallen? :+

Galfer schijven icm EBC race blokken remt bij mij toch goed (tot achterwieltje de lucht ingaat) en blijven goed remmen van begin tot eind. Met std klauwen & remcilinder. Maar ja, dat is niks waard om mee te vergelijken, dat doe je best on track :-)
 
Set goeie carbon blokken, rij zelf met de blokken van TRW, en een Brembo pomp is volgens mij ruim voldoende.
Als er nog muntjes over zijn kun je gaan voor goede schijven, maar blokken en een pomp maakten het grootste verschil voor mij.

:W
 
carbon crq blokken van TRW(lucas ) rij ik al met een brembo pomp....
zal eens de sbs blokken een keer proberen

zal wel wat sparen en van de winter nieuwe schijven (brembo T-drive) steken

afvallen is voor janetten maarten :+ :+ daarom heb ik nu terug een duizend, om mijn dikke kont vooruit te trekken ;)
 
carbon crq blokken van TRW(lucas ) rij ik al met een brembo pomp....
zal eens de sbs blokken een keer proberen

zal wel wat sparen en van de winter nieuwe schijven (brembo T-drive) steken

afvallen is voor janetten maarten :+ :+ daarom heb ik nu terug een duizend, om mijn dikke kont vooruit te trekken ;)
das ook de reden waarom ik geen 600 heb hoor :-)

btw, ik heb nog een nieuw setje SBS (wel de dual carbon) liggen... Volgens TKR remt dat even goed als de duurdere,, Danny De Boer remde er in ieder geval toch ook mee vorig jaar en die is nu niet bepaald de traagste dacht ik.
 
thanks buuk, zal eens gaan rond kijken en horen, gaat toch pas na het seizoen zijn dat ik een aantal upgrades zal doen..

moet toch nog binnenkort bij je binnenspringen maarten, dus komt goed!

ondertussen de moto goed gewoon en draai makkelijk 58'ers op croix en 45'ers op zolder tijdens vrij rijden, en zolder uiteraard met veel verkeer :+
nog een dagje folembray, dan vakantie en dan in augustus naar assen....
 
heren,

daar ik 7 juli deel wil nemen aan de zac , ben ik begonnen met het borgen van de bike
nu loop ik tegen een probleem, hoe in de naam van alles wat redelijk is borg je
de olie vuldop ( gaten boren in plastic al gedaan) en de achterrem want kan nergens
een fatsoenlijke bout vinden om een gaatje doorheen te maken.

kan iemand even pics plaatsen met zijn oplossing.
 
olie dop borgen is makkelijk, boor een gat in een bout van de engine cover, doe daar borgdraad erdoor en een clip op het einde, dan kan je de clip door de olievul dop doen en hoef niet iedere keer opnieuw te borgen, hetzelfde geldt met de olie peil...... voor de achterrem moet ik even in de garage kijk hoe ik het vroeg deed.... laat je iets weten van de week
 
Heren,

Weten jullie of het kuipwerk van de facelift ook past op de modellen van voor de facelift.
Neem aan dat de luchtinlaten aangepast moeten worden. Verder lijkt het mij zo om te zetten.

:W
 
Op mijn 2011 zit een 2008 kuip , past zonder problemen.
Airduct liggen hier wat losser in maar dit is opgelost met een stukje ductape
 
2008-2011 zijn hetzelfde, 2012 is dan weer anders en die kuipen passen wel op een 2008-11, mits aanpassingen en andere lucht inlaten.
 
robby moto, ook de kortste stand, en ik kan ook niet meer zonder, overgezet van de laatste 3 motors, top spul
 
welke merk racekuipen gebruiken jullie?

ik zoek nog iets voor mijn 2013 blade, maar wil zeker zijn dat het past, en goed past ... gebruikt iemand JVP kuipen?
wat vind je hiervan?
 
Op de achterem na alles geborgd , heeft iemand nog een
Toe/chainguard over . Deze moet er nog op .

Nog even een oplossing verzinnen voor de achterrem
 
welke merk racekuipen gebruiken jullie?

ik zoek nog iets voor mijn 2013 blade, maar wil zeker zijn dat het past, en goed past ... gebruikt iemand JVP kuipen?
wat vind je hiervan?

JVP is mooi spul met een goede pasvorm :Y

Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan