Het grote Triumphtopic deeltje 2

Ikke 2 :) (poch,poch) maare geen agusta :')



en een scootah *D



Zo,lekker posen :P

Deze idd




Kost minder dan een nieuwe 675..
full
 
Is een naam die ik al een 10-tal jaar op verschillende fora gebruik en de hornet heeft een speciaal plaatske in mijn motorcarriere, vandaar.
 
Op vraag van teamheronsuzuki zet ik deze post ook even hier neer. het verhaal lees je hieronder .


Ik zal mijn fiets hier ook maar is neerzetten . Nadat ik eerst een Suzuki gt500 en een honda cb550 tot caferacer had verbouwd en nadien ook naar de zak had gereden , had ik in september 2012 het idee opgevat om een tweedehands Triumph Bonneville aan te kopen en die dan ook weer ombouwen tot een caferacer . Waarom een moderne classic ? Omdat ik redelijk wat km doe, en ik een betrouwbare motor moet hebben . Of iemand anders dit een caferacer vind kan me geen zak schelen. Het is wat het is , en zolang ik er tevreden mee ben is het al lang goed ;) . Ik krijg soms de opmerking dat hij namaak is omdat het een moderne classic is . Wel, het is een bonneville uit 2003 , dus nog eentje met carbu's . Een staande twin met carbs... sinds de jaren 60 worden die al gebruikt om caferacers van te bouwen, dus waarom deze niet dan ? :P . Dus eind Augustus 2012 was het zover . Ik vond een 2003 bonnie, met 30000 km op de tellers . dat ding was helemaal mijn smaak niet , en het reed ook voor geen meter. Al helemaal niet omdat ik van een Yamaha FZ1 kwam . Toen ik ermee thuis kwam ben ik direct begonnen met strippen van de motor. alle prullen die er niet op hoefden te zitten heb ik meteen verwijderd . Die hebben me bij verkoop nog een aardig zakcentje opgeleverd om spulletjes aan te schaffen die ik wel nodig had . De bonneville is niet enkel uiterlijk aangepast, ook de carbs zijn vervangen door een setje keihin FCR39 flatslide carbs . Verder is alles bloot gemaakt, zit de accu onder het zadel, wielen gepoederlakt , en nog een hele rits aanpassingen . hetgeen ik nog ga aanpassen is de voorrem, een andere koplamp monteren en een set cardridge's in de voorvork steken . Hier alvast wat foto's van het projectje . De bonneville had standaard51pk's op het achterwiel, en nu heb ik er net 70 op het achterwiel . En da's meer dan voldoende voor een enkele remschijf vooraan .

20fxbhs.jpg


2ii7o7m.jpg


53pjx2.jpg


zo een tijdje mee rondgereden
14o115v.jpg


vn36hf.jpg


2j5mlxj.jpg


2ylpcfn.jpg


53351i.jpg


2h4db4n.jpg


tellers, uitlaten en nog wat andere zaken aangepast
29gg64m.jpg


4uxh6v.jpg


Toen begonnen met het chroom te spuiten in wrinkle paint
adoktt.jpg


jpyh4o.jpg


m81ime.jpg


34f0477.jpg


2z867pd.jpg


Bitubo rearshocks
2z6b5np.jpg


Hoezo een caferacer ?? ;)
30uvn69.jpg


1ie7g5.jpg


16kvr7k.jpg


Ondertussen alles uit het zicht gemonteerd en mooi open achter de filters
Ook nieuw zadeltje geplaatst.
kd1md5.jpg


2v0fxi1.jpg


30kdp45.jpg


En dit is de motor zoals hij er nu bijstaat.
2mph8ah.jpg


6qgodk.jpg


v5fwnq.jpg


Zo, hopelijk vinden jullie het wat . Ik zal de verdere aanpassingen hier ook posten .

Greetz Marc
 
Recall Triumph Explorer en Trophy

Recall Triumph Explorer en Trophy
donderdag 30 januari 2014
Door Triumph Motorcycles wordt wereldwijd een recall uitgevoerd voor de Triump Explorer, Explorer XC en Trophy die tussen 2012 en 2014 werden gebouwd. Bij de betrokken motorfietsen bestaat de mogelijheid dat de vlinderklepsensor van de ride-by-wire op het Keihin injectiesysteem een foutieve waarde doorgeeft, waarop de motor in de veiligheidsloop komt en zichzelf uitschakelt. Het gaat hierbij om motoren met een VIN tussen 524056 en 637166, die voorzien zijn van een ECU met artikelnummer T1292800 (Explorer) of T1292805 (Trophy). De motoren die voor deze terugroepactie in aanmerking komen, worden voorzien van een nieuwe ECU (T1292333 & T1292555). Triumph Nederland laat weten dat het recall-proces al ingezet is en dat eigenaren van de betrokken motoren binnenkort via een brief meer informatie krijgen.

2012-2014-Triumph-Explorer-Trophy-recall.jpg
 
Wat een prachtge ombouw door mean green bandit!!!


Wel je naam aanpassen...
 
Mean green bandit , da is nen oude nickname zulle 8-)

Ge komt em toch overal tegen he ... moto-freak :P _O-

Schoon projectje dienen bonneville , ik was eerst niet voor het nieuwe zadel maar als ge de foto's zo onder elkaar zet ... hebde er iets heel schoon van gemaakt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan