Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Goedemiddag 35kw rijders,

Ik ben Joost uit gelderland en vroeg mij af of jullie mij advies kunnen geven als het gaat over een motorfiets kopen.
ik ga zeer binnenkort beginnen met motorrijlessen en wil natuurlijk een motor hebben staan voor als ik klaar ben.
nu ben ik rond aan het kijken en het valt me best wel tegen omdat ik gewoon weg niet weet waar ik moet kijken, ik zoek een motor die standaard tussen de 32 en 35kw vermogen heeft en die ik kan kopen voor rond de 2500,- tot 3000,-.
ik ben 1,87 lang en heb een vrij stevige bouw.
ik zoek een motorfiets die niet teveel kilometers heeft gelopen tussen de 10.000 en 30.000 en waar ik voorlopig nog wel verder mee kan zonder al te hoge kosten.
een motor die wel sportief is maar wel een redelijke rechtop zittende houding heeft, i.v.m polsen. bouwjaar liefst vanaf 2003.

met vriendelijke groet,
Joost
 
Goedemiddag 35kw rijders,

Ik ben Joost uit gelderland en vroeg mij af of jullie mij advies kunnen geven als het gaat over een motorfiets kopen.
ik ga zeer binnenkort beginnen met motorrijlessen en wil natuurlijk een motor hebben staan voor als ik klaar ben.
nu ben ik rond aan het kijken en het valt me best wel tegen omdat ik gewoon weg niet weet waar ik moet kijken, ik zoek een motor die standaard tussen de 32 en 35kw vermogen heeft en die ik kan kopen voor rond de 2500,- tot 3000,-.
ik ben 1,87 lang en heb een vrij stevige bouw.
ik zoek een motorfiets die niet teveel kilometers heeft gelopen tussen de 10.000 en 30.000 en waar ik voorlopig nog wel verder mee kan zonder al te hoge kosten.
een motor die wel sportief is maar wel een redelijke rechtop zittende houding heeft, i.v.m polsen. bouwjaar liefst vanaf 2003.

met vriendelijke groet,
Joost


Welkom Joost!

Gelderland represent! :+

Als ik je eisen zo even op een rijtje zet:
-Origineel 32 tot 35kw
-Max 3000,-
-Geen brommerformaat
-Max 30000km
-Wel sportief maar geen kromme houding
-Bouwjaar 2003 of ouder

Dat is al best wel een rijtje en ik moet eerlijk zijn als ik zeg dat dit een hele lastige zal worden om ze allemaal af te vinken...

Ten eerste zou ik je niet veel aantrekken van kilometerstand en bouwjaar, met een beetje fatsoenlijk onderhoud kan elke motor wel minimaal een ton draaien.
Origineel zijn er al niet heel veel motoren van jouw prijsklasse die binnen de 32 en 35kw vallen, de enige die ik me nu kan bedenken met bouwjaar ouder dan 2003 is een Yamaha MT-03. Niet heel sportief maar wel gewoon goeie volwassen motor.

Als je toch meer sportief wil kun je ook kijken naar een Ninja 250 of CBR 250, zijn wel een aardig stukkie minder dan 35kw maar zijn binnen jou budget nog wel te vinden met lage kilometerstanden.
Qua formaat zijn ze alleen volgens mij niet zo heel groot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me deze weken heerlijk vermaakt :Y ,

Met deze fietsen,

Yamaha xt600e *( kan trouwens in de op )*
xbyqkqlrltpz3.jpg


Suzuki rg 250 2takt
pa3tq3dobiy5j.jpg


hvd8tnpn1s4js.jpg


Ook weer een stukje trail gereden
ging ook niet verkeerd.

lstzojbyrdfqj.jpg


& voor ik het wist
ben ik verliefd op de Ducati cafeeracer

rsh1zndj7pesw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo leven wij hier nog een beetje?

Vanuit Groningen organiseer ik een toerrit op zondag,
dus als er mensen zijn die meewillen stuur even een PM.
:)
 
Laatst bewerkt:
Nee, helaas is naar Groningen alleen al een beste toer voor mij maar een keer 35kw meeting organiseren lijkt me wel tof!
 
Nee, helaas is naar Groningen alleen al een beste toer voor mij maar een keer 35kw meeting organiseren lijkt me wel tof!

Sounds like a plan, maar dan wel even inventariseren waar iedereen woont die mee wil..
Op die manier kunnen we een goede startplek bepalen :)

Haha en studentenstad Groningen is ook wel een beetje aan het einde van de wereld. :X
 
Valt wel mee toch? Bijna 2 uur over de snelweg vanaf hier en binnendoor zou het 3.30u zijn. Dan nog terug. Maar goed, ik zit redelijk in het midden van het land. Als je nu vanuit Rotterdam naar Groningen moet, ben je iets minder dan 2.30u onderweg over de snelweg of 5 uur binnendoor.
 
Valt wel mee toch? Bijna 2 uur over de snelweg vanaf hier en binnendoor zou het 3.30u zijn. Dan nog terug. Maar goed, ik zit redelijk in het midden van het land. Als je nu vanuit Rotterdam naar Groningen moet, ben je iets minder dan 2.30u onderweg over de snelweg of 5 uur binnendoor.

Haha ja ik bedoelde dan ook relatief,
ik vind het niet zo erg ben het gewend..
Nederland is klein, maar voor sommige is dit al te ver. :9
 
Hallo!

Ik ben Irene en ik ben bezig met lessen voor A2. AVB is al binnen, ben nu bezig op de weg.

Ik ben op zoek naar een motor. Budger is 1500 max, kleine uitschieter kan. Hoef geen buikschuiver, wil graag comfortabel van Brabant naar Friesland kunnen rijden. Bouwjaar maakt me niet uit, aantal kilometers rond de 60.000. Had me gericht op de 600 Diversion, zijn er veel en Yamaha is betrouwbaar.

Nou heb ik het hele forum doorgespit en het internet maar ik snap van het begrenzen nog geen snars. Een Diversion is ongeveer 45 kw, maar HOE begrens je deze? Kit, gas, 25kw kit, wat anders... Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven aangezien over 2 jaar de begrenzing er weer af gaat. Kan iemand me helpen in het oerwoud van informatie?

Alvast bedankt!
 
Hallo!

Ik ben Irene en ik ben bezig met lessen voor A2. AVB is al binnen, ben nu bezig op de weg.

Ik ben op zoek naar een motor. Budger is 1500 max, kleine uitschieter kan. Hoef geen buikschuiver, wil graag comfortabel van Brabant naar Friesland kunnen rijden. Bouwjaar maakt me niet uit, aantal kilometers rond de 60.000. Had me gericht op de 600 Diversion, zijn er veel en Yamaha is betrouwbaar.

Nou heb ik het hele forum doorgespit en het internet maar ik snap van het begrenzen nog geen snars. Een Diversion is ongeveer 45 kw, maar HOE begrens je deze? Kit, gas, 25kw kit, wat anders... Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven aangezien over 2 jaar de begrenzing er weer af gaat. Kan iemand me helpen in het oerwoud van informatie?

Alvast bedankt!

Welkom op het motor-forum!

Begrenzen kan op verschillende manieren, ligt aan het type motor geloof ik. Mij gsxf is begrensd door leidingen nauwer te maken waardoor de benzine en lucht minder snel aangevoerd worden, wat resulteerd in minder power.
Ik raad je aan een al begrensde motor te kopen, scheelt je een hoop gedoe. Deze kan je na je twee jaar weer doorverkopen als A2 motor. Als je een A2 motor (op kenteken) weer om wil laten zetten naar volle A motor "moet" je weer naar het rdw om te laten keuren geloof ik. Of je kan door als A2 op kenteken.
 
Laatst bewerkt:
:o :o :o :o
Die rg250 zelf gekocht?


Helaas niet is van de zaak waar ik loop,
collectie item, behoorlijk zeldzaam worden ze
daarom staat deze ook in onze museum en word eens in de zoveel tijd mee gereden
& alleen bij mooi weer! :X

- Deze week Lekker weer.
en aangezien mij begeleider weet dat ik de Ktm smc 690
en de Husqarvana 701 sm wil hebben / kopen in de toekomst.

kwam die mij paar dagen terug blij maken,
want er stond een Heuze Husqarvana 701 sm op de zaak
om te testen en een review in het motorblad te zetten wat we hebben

3x raden wat ik heb gedaan ?
Juist gevlamt met het pareltje :]

csmwzcyeegwb0.jpg

so5iseyieuicq.jpg

rwzp4tlcyuyhc.jpg


Nou weet ik dat deze ver boven de 35kw grens zit.
maar je kan ze geloof ik terug schroeven maar of ik dat doe ? ik weet het niet

heb wel me rijschool al aangesproken omdat ik miss dit jaar nog me A wil halen

en dan weetje vast wel welke motor er komt, :9~
 
- Deze week Lekker weer.
en aangezien mij begeleider weet dat ik de Ktm smc 690
en de Husqarvana 701 sm wil hebben / kopen in de toekomst.

kwam die mij paar dagen terug blij maken,
want er stond een Heuze Husqarvana 701 sm op de zaak
om te testen en een review in het motorblad te zetten wat we hebben

3x raden wat ik heb gedaan ?
Juist gevlamt met het pareltje :]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nou weet ik dat deze ver boven de 35kw grens zit.
maar je kan ze geloof ik terug schroeven maar of ik dat doe ? ik weet het niet

heb wel me rijschool al aangesproken omdat ik miss dit jaar nog me A wil halen

en dan weetje vast wel welke motor er komt, :9~~

Nu het geld nog :+

Super mooi ding wel, zou zelf ook wel een KTM SMC 690 voor erbij willen in de toekomst.
Maarja ik wil zo veel haha :9
 
Nu het geld nog :+

Super mooi ding wel, zou zelf ook wel een KTM SMC 690 voor erbij willen in de toekomst.
Maarja ik wil zo veel haha :9


Haha precies geld is altijd het probleem :+
ik zou ook wel een smc 690 willen hoor, geen problemen mee :9

maar gelukkig heb ik nog de tijd om te sparen
tot die tijd vermaak ik me prima met zo Yamaha xt600e, :]
 
Welkom op het motor-forum!

Begrenzen kan op verschillende manieren, ligt aan het type motor geloof ik. Mij gsxf is begrensd door leidingen nauwer te maken waardoor de benzine en lucht minder snel aangevoerd worden, wat resulteerd in minder power.
Ik raad je aan een al begrensde motor te kopen, scheelt je een hoop gedoe. Deze kan je na je twee jaar weer doorverkopen als A2 motor. Als je een A2 motor (op kenteken) weer om wil laten zetten naar volle A motor "moet" je weer naar het rdw om te laten keuren geloof ik. Of je kan door als A2 op kenteken.

Ja daar ligt het hele probleem. Het heen en weer met RDW vind ik te veel geld, en om mijn motor na 2 jaar weer te verkopen wil ik ook niet (je hebt toch waardeverlies), dus wilde ik graag een waar ik de begrenzing af kon halen.
Hoe zit het met tweede typegoedkeuring en 25kw? Ik heb een Yamaha gezien die voor 100 euro extra naar 25kw gezet worden door de dealer, origineel 47 kw, maar moet ik dan ook weer heen & weer naar het RDW? Kan iemand dat tweede typegoedkeuring eens uitleggen?

Ik hoef niet hard. Als het maar veilig gaat en de motor lekker loopt. En ik ben een leek wat betreft motoren...
 
Haha precies geld is altijd het probleem :+
ik zou ook wel een smc 690 willen hoor, geen problemen mee :9

maar gelukkig heb ik nog de tijd om te sparen
tot die tijd vermaak ik me prima met zo Yamaha xt600e, :]

Wou eerst geen tweede moto, toen wilde ik een Monster 600 naast de SuperSport 600. :)
En had ook al gekeken naar een KTM Duke I 620 SuperMoto maar dat was het net niet voor die prijs en onderhoudstaat,
nu ga ik kijken naar een KTM 600 Enduro omdat ik vorig weekend op een andere enduro mocht proefrijden en overtuigd ben. :9

Ach ben superblij met mijn Ducati maar rij er zo ongelofelijk veel weg kilometers op (7000 km dit jaar al),
dat ik het liever verdeel over twee verschillende motoren met andere doeleinden.
En het liefste iets wat tegenpolen zijn zodat ze ongeveer evenveel worden gereden omdat het zo anders is. :]

Het liefste heb ik een hele loods vol met motoren :+
je kan wel zeggen dat mijn passie voor motoren uitgegroeid is tot een obsessie O-)
 
Helaas niet is van de zaak waar ik loop,
collectie item, behoorlijk zeldzaam worden ze
daarom staat deze ook in onze museum en word eens in de zoveel tijd mee gereden
& alleen bij mooi weer! :X

- Deze week Lekker weer.
en aangezien mij begeleider weet dat ik de Ktm smc 690
en de Husqarvana 701 sm wil hebben / kopen in de toekomst.

kwam die mij paar dagen terug blij maken,
want er stond een Heuze Husqarvana 701 sm op de zaak
om te testen en een review in het motorblad te zetten wat we hebben

3x raden wat ik heb gedaan ?
Juist gevlamt met het pareltje :]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nou weet ik dat deze ver boven de 35kw grens zit.
maar je kan ze geloof ik terug schroeven maar of ik dat doe ? ik weet het niet

heb wel me rijschool al aangesproken omdat ik miss dit jaar nog me A wil halen

en dan weetje vast wel welke motor er komt, :9~~


Ah helaas, was graag een ritje op de RG komen maken... :+

Zo'n husky is echt vet, poosje geleden achter zo'n ding aan gereden.
Komt toch nog gruwelijk goed van z'n plek af!
Vind SM qua zitten en sturen maar niks maar uiterlijk is altijd wel geinig




Ja daar ligt het hele probleem. Het heen en weer met RDW vind ik te veel geld, en om mijn motor na 2 jaar weer te verkopen wil ik ook niet (je hebt toch waardeverlies), dus wilde ik graag een waar ik de begrenzing af kon halen.
Hoe zit het met tweede typegoedkeuring en 25kw? Ik heb een Yamaha gezien die voor 100 euro extra naar 25kw gezet worden door de dealer, origineel 47 kw, maar moet ik dan ook weer heen & weer naar het RDW? Kan iemand dat tweede typegoedkeuring eens uitleggen?

Ik hoef niet hard. Als het maar veilig gaat en de motor lekker loopt. En ik ben een leek wat betreft motoren...


Sommige motoren hebben bij productie een 2e typegoedkeuring gekregen voor 25kw, deze motoren kunnen bij een officiële dealer terug gevoerd worden naar 25kw waarbij dit ook op kenteken komt te staan.
Als een motor dit niet heeft en je wil hem alsnog terug voeren moet je hiervoor naar het RDW in Lelystad voor een herkeuring (duur geintje).

Wel een puntje om op te letten:
Dealers en verkopers zeggen maar al te graag dat motoren geschikt zijn voor het A2 omdat deze origineel minder hebben dan 70kw. Tot dit vermogen mogen motoren voor het A2 rijbewijs terug gevoerd worden.
Veel word er dan gesproken over begrenzen met uitdraai waarbij de motor begrensd word en je een vermogensuitdraai mee krijgt waar dit op staat. Maar omdat dit niet op je kentekenbewijs komt te staan kun je bij een aanhouding een bekeuring krijgen omdat je motor volgens de officiële documenten niet aan de eisen voldoet en kun je een boete van 340 euro krijgen. Ook accepteren veel verzekeringsmaatschappijen dit tegenwoordig niet meer.

Het word tijd dat we hier eens een FAQ van maken... '(



Kan mijn foto uit de OP nog even geupdate worden?


IMAG1142_zps3vam9ym9.jpg
 
Sommige motoren hebben bij productie een 2e typegoedkeuring gekregen voor 25kw, deze motoren kunnen bij een officiële dealer terug gevoerd worden naar 25kw waarbij dit ook op kenteken komt te staan.
Als een motor dit niet heeft en je wil hem alsnog terug voeren moet je hiervoor naar het RDW in Lelystad voor een herkeuring (duur geintje).

Wel een puntje om op te letten:
Dealers en verkopers zeggen maar al te graag dat motoren geschikt zijn voor het A2 omdat deze origineel minder hebben dan 70kw. Tot dit vermogen mogen motoren voor het A2 rijbewijs terug gevoerd worden.
Veel word er dan gesproken over begrenzen met uitdraai waarbij de motor begrensd word en je een vermogensuitdraai mee krijgt waar dit op staat. Maar omdat dit niet op je kentekenbewijs komt te staan kun je bij een aanhouding een bekeuring krijgen omdat je motor volgens de officiële documenten niet aan de eisen voldoet en kun je een boete van 340 euro krijgen. Ook accepteren veel verzekeringsmaatschappijen dit tegenwoordig niet meer.

Het word tijd dat we hier eens een FAQ van maken... '(



Kan mijn foto uit de OP nog even geupdate worden?


[afbeelding]

Ja eens... Er is een oerwoud van info maar als leekje wordt het dan niet veel duidelijker.

Ik heb nu in ieder geval wel duidelijkheid over tweede typegoedkeuring, dankjewel. Deze optie is volgens mij niet zo populair meer nu er tot 35kw kan worden gereden.

Overigens heb ik ook mijn oog laten vallen op een Suzuki GS500. 1996, 59000 plusminus op de teller voor 750 euro. Toen dacht ik, rij ik die twee jaar lekker als eerste motor en dan kan ik doorsparen voor een mooie Diversion als ik zwaar kan rijden :9~.

Als ik zo alle mooie foto's voorbij zie komen begint het enorm te kriebelen... Ik wil ook!
 
Ja eens... Er is een oerwoud van info maar als leekje wordt het dan niet veel duidelijker.

Ik heb nu in ieder geval wel duidelijkheid over tweede typegoedkeuring, dankjewel. Deze optie is volgens mij niet zo populair meer nu er tot 35kw kan worden gereden.

Overigens heb ik ook mijn oog laten vallen op een Suzuki GS500. 1996, 59000 plusminus op de teller voor 750 euro. Toen dacht ik, rij ik die twee jaar lekker als eerste motor en dan kan ik doorsparen voor een mooie Diversion als ik zwaar kan rijden :9~.

Als ik zo alle mooie foto's voorbij zie komen begint het enorm te kriebelen... Ik wil ook!


GS500 is zeker een prima motor om op te beginnen en verkoop je meestal ook zo weer door.
Ik zag trouwens in je eerste post dat je op zoek was naar een motor met rond de 60000km, dit is opzich al een best hoge kilometerstand voor motoren...
Ik zeg niet dat het niet kan maar zorg er dan wel voor dat er op z'n minst onderhoudsgeschiedenis bekend is.
Er zijn genoeg motoren die weinig onderhoud gehad hebben of goed misbruikt worden die bij minder dan 60000km al afgeschreven zijn.
 
Chielo, je heb geluk,
we hebben een 2de rg250 op de zaak, die wss van mij word :).
dus dan mag je best een rondje rijden,

& ja sm ( omgebouwde enduro ) rijden over het algemeen kut. zadel vaak veel te hard, en onderhoud eraan waar je u tegen zegt

dat viel me ook op bij de husky, zadel best hard, maar blok is super betrouwbaar,
zelfde als in ktm 690smc en ik vind het toch best lekker rijden, en vermogen waar je u tegen zegt
ik reed weg bij de zaak gelijk wheely per ongeluk :X

Veder heb je ook uitzonderingen zoals de Xt dat is gewoon me daily ( hier rij ik in de winter niet mee )
rij zo 200km mee met 1 tank en die zit al vol na 14/15 euro

en zadel zit super lekker zelf lange afstanden vind ik het niet erg,
olie en filter vervang ik altijd om de 15000 km,

dus het valt allemaal wel mee,

ghuc51i3fcif0.jpg


binnekort kleinere spiegels, vind deze toch wat te groot :+
en even kijken naar stuggere veren, met vriendin achterop lijk het net een chopper
bij mij zit het net goed, heb het idee dat de veer lek aan het worden is
vind ik ook niet heel gek naar 16jaar _O-
 
Laatst bewerkt:
Chielo, je heb geluk,
we hebben een 2de rg250 op de zaak, die wss van mij word :).
dus dan mag je best een rondje rijden,

& ja sm ( omgebouwde enduro ) rijden over het algemeen kut. zadel vaak veel te hard, en onderhoud eraan waar je u tegen zegt

dat viel me ook op bij de husky, zadel best hard, maar blok is super betrouwbaar,
zelfde als in ktm 690smc en ik vind het toch best lekker rijden, en vermogen waar je u tegen zegt
ik reed weg bij de zaak gelijk wheely per ongeluk :X

Veder heb je ook uitzonderingen zoals de Xt dat is gewoon me daily ( hier rij ik in de winter niet mee )
rij zo 200km mee met 1 tank en die zit al vol na 14/15 euro

en zadel zit super lekker zelf lange afstanden vind ik het niet erg,
olie en filter vervang ik altijd om de 15000 km,

dus het valt allemaal wel mee,

[afbeelding]

binnekort kleinere spiegels, vind deze toch wat te groot :+
en even kijken naar stuggere veren, met vriendin achterop lijk het net een chopper
bij mij zit het net goed, heb het idee dat de veer lek aan het worden is
vind ik ook niet heel gek naar 16jaar _O-


Oeh tof! :9~
Doe maar bericht wanneer je hem hebt, dan kom ik effe langs toeren!

Ik vind het bij SM voornamelijk kut dat je niks tussen je benen hebt..
Je zit er zo los bovenop en moet zo hard vast houden aan het stuur om er op te kunnen blijven zitten.
Misschien is dat bij je XT iets minder erg maar bij die EXC520 waar ik op gereden heb vond ik het echt kut.
 
Vandaag ga ik kijken bij een off-road motor naast mijn straatmotor, :9
Ben vanaf vandaag waarschijnlijk eigenaar van een KTM GS 600!
:]

Een maat van mij waar ik veel mee rijd heeft naast zijn naked nu ook een all-road gekocht,
nu heb ik dit een beetje kunnen proberen en vond ik dit ook wel mooi.
Nu ben ik zelf meer een man van de sportmotoren alleen het idee van iets er bij 'for the fun' leek mij wel leuk. :Y
Na eerst naar supermoto's (KTM Duke 620, Gilera Nordwest 600 enz.) gekeken te hebben is het uiteindelijk een enduro geworden, dit komt omdat je hier toch het beste van beide werelden hebt op de straat op de Ducati SS en off-road op de KTM GS. :)

Jullie krijgen deze dag nog een update! :W
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een tijdje trotse eigenaar van een GPZ 500 S. Heb hem voor weinig over kunnen nemen en heb een begrenzer met Tüv certificaat erbij gekocht, de eigenaar had ook nog een laser 2-1 liggen. Die zit er inmiddels onder en er komt een stuk beter geluid uit dan de standaard uitlaten. Ben nu bezig met lessen, verwacht over niet al te lange tijd mn AVB te hebben en dan lekker door naar AVD en op naar A2 op mn roze pasje :). Hieronder een fotootje van de brommer, mag ook wel in de OP.

Groetjes

7UEXvIpGaadIJ8x5AyHWR7UJP0pKJAy3WJ3aeR6Mdxg9w7EXHmdeJADFJ88B6aAnzkw0pGmz8Qn-2ssWwIs0HKU-rqEo_izkUOnnNxVgBVOU9I30nN7Ax-xIizzgok55OGfntl-SXhw0kbGIpQBsluDaZ4MrVA83CGnCG4JHCRlObinH0B1rPy4URZTFjqFOk3nZqbsmE1FYtjajzjm3cNJomchEawifYxpk9gH9PpaBV6JrdY-Fmf_UufOq-zs6RRCxvnjM-XPvODP1TM_VY8_P739GaHVn4nlYinsLJJDaRy7aw8NsBqTvMZO4_03pRAsDzQn8t8DPZJOUYdWG6CXVk3iL0vA-zA_sELFjsYILYz0y5Xw6Cfl-WJs1RczC_PZDUTVOnprebg5qiqbUj2gh0OVaR2VK01cXMdeufDeSuAA10xkHgH0NQ-VqZZ6vMYYJ83MhZRtru4OJQOGFnJCnektuVs2MumkCdsohHB1Xe_jF09_lktt50wRTFI2XwShkg4gF0MoDnVmrD4Ht4npcheHQVtbiFdsoJUVDy4Cy3h_X5QsWfehRW9NeC2ENj1DTWGuvkIh0kDwwj--hhbWPZni24Q=w1218-h913-no


edit: link van afbeelding gemaakt, hij toont de afbeelding niet met

editedit: gelukt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan