Stella Alpina Treffen

maar om niet de pret te drukken... ik zou het niet tijdens t treffen gaan doen.... dan is het echt veel te druk en dat maakt de kans op ongelukken alleen maar groter. zou lekker paar weekjes later gaan.

En als je graag dat weekend mee wil maken wordt het ook vaak aangeraden om de zaterdag omhoog te gaan in plaats van de zondag. Het schijnt inderdaad nogal druk te zijn.
 
Een paar weekjes later? is die pas niet alleen geopend op het 2e weekend van juli ?

edit; pas is gewoon open :X , edoch dat weekend mag men "wildkamperen"op de pas.
 
Laatst bewerkt:
Pas is alleen in juli en augustus open dacht ik. En dam is t maar hopen dat de meeste sneeuw weg is. Vorig jaar zaten ze alleen op basecamp hoorde ik. Er lag teveel sneeuw :')

Ik was er begin augustus en toen was de top nog niet haalbaar op de moto -O-
 
Collega van me is er afgelopen jaar geweest en kon de top zeker niet bereiken. De lichte enduro's konden nog wel iets verder komen dan de rest, maar ook die konden niet naar de top.

Col de Sommeiller - Wikipedia
Hier staat wat in over de "openingstijden"
 
Laatst bewerkt:
Hij stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en ik ben van plan om hem dit jaar te rijden.
Het zou mooi zijn al ik me bij jullie groep aan kan sluiten :D

Grtz Peter!
 
Ik wil dit jaar ook gaan met moeders, maar ga met camper hopelijk tot basecamp waarna de xt 350 gelost word om daarmee verder te gaan. Lijkt me geweldig
 
En....is er iemand van jullie gegaan?

Ik ben geweest, gelukkig droog gehad, nacht van zondag op maandag, heerlijk rustig in een schitterende omgeving. Zondagmiddag omhoog gegaan, niet druk, wel erg erg gaaf! Voorheen geen offroad ervaring, nu juist wel! Ontzettend leuk geweest!!
 
Wie gaan er dit jaar (2016)?
Interesse om een ronde ~ 1.000 km rondom de Stella te maken, over militaire offroad weggetjes en door smalle tunnels? Lijkt mij tegek om te doen.

Gr.R
 
Wie gaan er dit jaar (2016)?
Interesse om een ronde ~ 1.000 km rondom de Stella te maken, over militaire offroad weggetjes en door smalle tunnels? Lijkt mij tegek om te doen.

Gr.R
Welkom op MF.
 
2qbhhr6.jpg
was er in 1973. en ga er volgend jaar weer heen. deze foto is gemaakt op de top van de beklimming.
 
Zie ik het goed dat de skipiste in juli al open was in 1973? De klimaatverandering gaat hard!

Hoeveel dagen heb je ervoor nodig? Ik dacht aan vier vijf als je ook de omgeving wild rijden.
 
Ik ben er nog niet helemaal uit. Afgelopen jaar heb ik er 2,5 week aan vast geplakt en veel offroad gereden daar. Dit jaar ga ik ook al 4 weken naar Noorwegen dus als ik al tijd kan vrijmaken voor de Stella is het alleen voor het weekend.
 
Laatst bewerkt:
Zie ik het goed dat de skipiste in juli al open was in 1973? De klimaatverandering gaat hard!

Hoeveel dagen heb je ervoor nodig? Ik dacht aan vier vijf als je ook de omgeving wild rijden.
nou, meters sneeuw daar boven op die hoogte. het gravel pad speciaal vrij gemaakt voor dit evenement, we gingen met vakantie en hebben de stella meegenomen.
 
dit jaar half [juni] naar de noordkaap, volgend jaar zoals gemeld, de stella weer eens.
 
Mijn planning/
Vrijdagochtend vertrekken. Een stuk autosnelweg om beetje tijd te winnen en saaie stukken zo snel mogelijk voorbij te zijn.
Dan stukje binnendoor. Nachtje (wild)kamperen. Dan verder binnendoor en zaterdag ginder dus toekomen.
Ginder vertrekken op zondagavond of maandagochtend. Dus nu eerste stuk binnendoor en daarna autosnelweg.
Altijd welkom om mee te gaan.
 
Ga niet naar de stella, maar als je interesse hebt wat onverharde passen te rijden?

Heb oproep op een paar forums:
Hallo,
Zijn er mensen die mee willen onverharde passen te rijden, en natuurlijk onderweg wat verharde passen mee nemen.

Plezier hebben EN heel houden.......!!

Beslist low budget en tentje mee.
Wanneer? 13-08-2016....tot ? 27/28-08-2016.


Wie gaan er dit jaar (2016)?
Interesse om een ronde ~ 1.000 km rondom de Stella te maken, over militaire offroad weggetjes en door smalle tunnels? Lijkt mij tegek om te doen.

Gr.R
 
Mijn planning/
Vrijdagochtend vertrekken. Een stuk autosnelweg om beetje tijd te winnen en saaie stukken zo snel mogelijk voorbij te zijn.
Dan stukje binnendoor. Nachtje (wild)kamperen. Dan verder binnendoor en zaterdag ginder dus toekomen.
Ginder vertrekken op zondagavond of maandagochtend. Dus nu eerste stuk binnendoor en daarna autosnelweg.
Altijd welkom om mee te gaan.

Afgelopen jaar ook zo gedaan. Vrijdag weg, snelweg tot aan Maastricht, daarna alles binnendoor. Eerste nacht gestopt in Besançon, 850 km op de klok waarvan 200 snelweg. Zaterdag mooi binnendoor, tegen einde van de middag in het basecamp. Zondag omhoog, zondagavond weer vertrekken. Dan vragen mensen zich af waarom je voor nog geen 24 uur evenement naar Italië rijdt, gewoon omdat het kan :]

Afgelopen jaar wel wat langer gebleven, maar als ik dit jaar ga wordt het ook een 4-daagse trip waarschijnlijk. Ene kant wel jammer want het is zo mooi daar, maar het kan niet altijd feest zijn.

DSC03407_zpsopvojptl.jpg
 
Afgelopen jaar ook zo gedaan. Vrijdag weg, snelweg tot aan Maastricht, daarna alles binnendoor. Eerste nacht gestopt in Besançon, 850 km op de klok waarvan 200 snelweg. Zaterdag mooi binnendoor, tegen einde van de middag in het basecamp. Zondag omhoog, zondagavond weer vertrekken. Dan vragen mensen zich af waarom je voor nog geen 24 uur evenement naar Italië rijdt, gewoon omdat het kan :]

Afgelopen jaar wel wat langer gebleven, maar als ik dit jaar ga wordt het ook een 4-daagse trip waarschijnlijk. Ene kant wel jammer want het is zo mooi daar, maar het kan niet altijd feest zijn.

[afbeelding]
heel wat drukker dan in 73""
 
Dat moet ik maar van je aannemen, in 73 liep ik bij lange na nog niet op deze planeet rond :+

Edit: Filmpje van afgelopen jaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan