Je mooiste (eigen) motorfoto deeltje VI

Sinds afgelopen weekend dit beest opgehaald, dus vanochtend maar ff op de foto gezet!!

[afbeelding]


Heb ik ook nog eens gehad, twee bos dempers dr op mooi geluid en mooi lopen.
Bij mij zat er ook ergens een verborgen justitie magneet ingebouwd,de bonnen waren niet aan te slepen, :( maar een fijne fiets. :t
 
Laatst bewerkt:
Gevonden, hier tijdens een grote poetsbeurt.......

full
 
Andere dempers is binnenkort hopelijk ook nog de bedoeling.. Ondanks dat de originele dempers wat zijn aangepast, en prima klinken, heb ik het idee dat het nog beter kan!! (glimt weer mooi op die foto zeg!)
 
5segw6mmfpvvj.jpg


Het is toch moeilijk om in te schatten wanneer je mooi licht heb en wanneer het te donker is. Toch ben ik wel redelijk tevreden over deze foto.
 
Moest ff m'n flitsers testen dus de bike maar ff als onderwerp gebruikt :P
35865939161_77b7ddea73_h.jpg


35865938921_7a08218014_h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je of gaan belichten of een hdr foto gaan maken vanaf een statief in een aantal stappen en daar een foto van maken. Nu is er te weinig detail in de foto over om nog wat terug te kunnen halen in de foto :)
 
Graag een tip hoe de motor er meer uit springt[afbeelding]

Heb het iets voor je aangepast. Een hele mooie foto gaat het helaas niet worden. Dat de lamp op de motor aanstaat terwijl de foto gemaakt is maakt het er ook niet beter op. En inderdaad te weinig licht over het geheel.

Ow6ECWX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Graag een tip hoe de motor er meer uit springt[afbeelding]

Hey!

Je foto is met een iPhone gemaakt, en waarschijnlijk met de standaard app. Ik zie bijv dat er een vrij lage ISO waarde gebruikt is. En lensopening van 2.2 en sluitertijd van 1/30e van een seconde. Dat is echt het maximale wat je met dit type licht er dan nog uit kan halen. Wanneer je met een foto app zou schieten zou je de ISO kunnen verhogen, dan zou de foto lichter worden. Wat ook helpt is dat je met je vinger in het scherm het donkerste deel kunt aanraken, dan gaat je iPhone daarop belichten en zal dat lichter worden.

Achteraf kun je in bijv snapseed of ander bewerkingsprogramma de schaduwen oplichten. Maar je krijgt dan wel detailverlies.

Of je camera op HDR zetten, dan zal het ook al beter zijn.

Hier even door Lightroom gehaald:

op klikken voor grootbeeld.

 
Laatst bewerkt:
@skeletor

Hier een HDR foto van een paar dagen geleden. Deze is ook avonds gemaakt een paar minuten voor zonsondergang. Ongeveer dezelfde tijd als jij schat ik in.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan